AC Sürücü Fren Direnci Arızası

ibrahim_g

Üye
Katılım
24 Eki 2010
Mesajlar
326
Puanları
31
Merhaba arkadaşlar. Elimde 11 kw'lık bir AC sürücü var. Motor bağlı iken start verildiğinde fren dirençleri aşırı ısınıyor ve sürücü hataya geçiyor. Fren dirençler sağlam problem yok. Sürücü yaskawa marka. Sürücü start aldığında fren direncini bağladığımız uçlarda direkt 500 v oluyor. Bu arıza için sürücünün hangi katına bakmalıyım.
 
Merhaba arkadaşlar. Elimde 11 kw'lık bir AC sürücü var. Motor bağlı iken start verildiğinde fren dirençleri aşırı ısınıyor ve sürücü hataya geçiyor. Fren dirençler sağlam problem yok. Sürücü yaskawa marka. Sürücü start aldığında fren direncini bağladığımız uçlarda direkt 500 v oluyor. Bu arıza için sürücünün hangi katına bakmalıyım.
Sürücü fren değerinin motor gücüne göre seçildiğinden emin mısınız? Sürücü kataloğundan ilk önce bu bilgiyi teyit edin .
 
Sürücü fren değerinin motor gücüne göre seçildiğinden emin mısınız? Sürücü kataloğundan ilk önce bu bilgiyi teyit edin .
Bu sistem normal olarak çalışıyordu yaklaşık 2 yıldır. Bugün verdi arızayı ve sürücüyü tamir etme çabası içindeyim. Görünürde kompenentlerde herhangi bir sorun yok. O yüzden soruyorum. Aslında elektronik devre şeması olsa oradan bir şeyler çıkabilir.
 
Bu sistem normal olarak çalışıyordu yaklaşık 2 yıldır. Bugün verdi arızayı ve sürücüyü tamir etme çabası içindeyim. Görünürde kompenentlerde herhangi bir sorun yok. O yüzden soruyorum. Aslında elektronik devre şeması olsa oradan bir şeyler çıkabilir.
O zaman DC bara gerilimi yükselmesi sonucu olduğu aşikar. Ama bununda nedenini bulmak lazım.
 
Merhaba arkadaşlar. Elimde 11 kw'lık bir AC sürücü var. Motor bağlı iken start verildiğinde fren dirençleri aşırı ısınıyor ve sürücü hataya geçiyor. Fren dirençler sağlam problem yok. Sürücü yaskawa marka. Sürücü start aldığında fren direncini bağladığımız uçlarda direkt 500 v oluyor. Bu arıza için sürücünün hangi katına bakmalıyım.
Motor duruş rampına geçtiğinde sürücü yönüne basılan voltaj belli eşiği geçtiğinde yarı iletken vasıtası ile frenleme direncine enjekte edilir.start verildiğinde frenleme direncine direkt voltaj geliyor ise bahsi geçen yarı iletken büyük ihtimal Arızalidir.

Merhaba arkadaşlar. Elimde 11 kw'lık bir AC sürücü var. Motor bağlı iken start verildiğinde fren dirençleri aşırı ısınıyor ve sürücü hataya geçiyor. Fren dirençler sağlam problem yok. Sürücü yaskawa marka. Sürücü start aldığında fren direncini bağladığımız uçlarda direkt 500 v oluyor. Bu arıza için sürücünün hangi katına bakmalıyım.
Sürücünün Şeması elinizde yok ise frenleme direncine ait B1-B2 terminallerini kart üzerinden takip ederek arızalı mosfet'e ulaşabilirsiniz. Yerinden sökülerek test edilmesi gerekir.
 
Motor duruş rampına geçtiğinde sürücü yönüne basılan voltaj belli eşiği geçtiğinde yarı iletken vasıtası ile frenleme direncine enjekte edilir.start verildiğinde frenleme direncine direkt voltaj geliyor ise bahsi geçen yarı iletken büyük ihtimal Arızalidir.


Sürücünün Şeması elinizde yok ise frenleme direncine ait B1-B2 terminallerini kart üzerinden takip ederek arızalı mosfet'e ulaşabilirsiniz. Yerinden sökülerek test edilmesi gerekir.
Yol takibi yaptım ve elektronik kondansatör grubunun olduğu katta bir adet mosfet ve bir adet röle vasıtası ile DC gerilim B1-B2 terminallerine geliyor. Burada transistör, zener diyot, schottky, mosfet kompenentleri ile voltaj kontrolü yapılmış. Kontrol katından buraya bağlanan bir konnektör vasıtası ile kontrol sağlanıyor. Yazmış olduğum kompenentleri devre üstünde ölçtüm sağlam görünüyor. Kontrol katında bir entegrede sorun olabilir mi diye düşünmeye başladım. Cevabınız için teşekkür ederim.
 
Motor duruş rampına geçtiğinde sürücü yönüne basılan voltaj belli eşiği geçtiğinde yarı iletken vasıtası ile frenleme direncine enjekte edilir.start verildiğinde frenleme direncine direkt voltaj geliyor ise bahsi geçen yarı iletken büyük ihtimal Arızalidir.

Yol takibi yaptım ve elektronik kondansatör grubunun olduğu katta bir adet mosfet ve bir adet röle vasıtası ile DC gerilim B1-B2 terminallerine geliyor. Burada transistör, zener diyot, schottky, mosfet kompenentleri ile voltaj kontrolü yapılmış. Kontrol katından buraya bağlanan bir konnektör vasıtası ile kontrol sağlanıyor. Yazmış olduğum kompenentleri devre üstünde ölçtüm sağlam görünüyor. Kontrol katında bir entegrede sorun olabilir mi diye düşünmeye başladım. Cevabınız için teşekkür ederim.
Peki çalışma anında arkadaşın söylediği gibi fren uçlarında ölçüm yaptınız mı?
 
Yol takibi yaptım ve elektronik kondansatör grubunun olduğu katta bir adet mosfet ve bir adet röle vasıtası ile DC gerilim B1-B2 terminallerine geliyor. Burada transistör, zener diyot, schottky, mosfet kompenentleri ile voltaj kontrolü yapılmış. Kontrol katından buraya bağlanan bir konnektör vasıtası ile kontrol sağlanıyor. Yazmış olduğum kompenentleri devre üstünde ölçtüm sağlam görünüyor. Kontrol katında bir entegrede sorun olabilir mi diye düşünmeye başladım. Cevabınız için teşekkür ederim.

Yol takibi yaptım ve elektronik kondansatör grubunun olduğu katta bir adet mosfet ve bir adet röle vasıtası ile DC gerilim B1-B2 terminallerine geliyor. Burada transistör, zener diyot, schottky, mosfet kompenentleri ile voltaj kontrolü yapılmış. Kontrol katından buraya bağlanan bir konnektör vasıtası ile kontrol sağlanıyor. Yazmış olduğum kompenentleri devre üstünde ölçtüm sağlam görünüyor. Kontrol katında bir entegrede sorun olabilir mi diye düşünmeye başladım. Cevabınız için teşekkür ederim.
Daha geniş yorum yapabilmek için bahsi geçen kartın ön ve arka yüz fotosunu gönderme imkanınız varmı?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,177
Mesajlar
915,643
Kullanıcılar
449,938
Son üye
Dragonov

Yeni konular

Geri
Üst