AC motor sürücünün çıkışında gerilim DC gerilim ölçüyorum

Katılım
13 Nis 2023
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
25
Herkese merhaba, Fabrikamızdaki AC motor sürücülerinin çıkışında gerilim ölçmek istediğimde UNI-T ölçü aleti AC kademesinde iken DC ye dönüyor ve değer ölçemiyorum. Bir motorun klemens bağlantıları ve sargısı yanınca bu durumu farkettik sonrasında 5-6 adet sürücüde de aynı durumun olduğunu gördük. (Çıkışında 400 AC gerilim ölçebildiğimiz sürücüler de var). Motorun yandığı sürücüyü tamire gönderdik fakat sürücüde bir sorun yok dediler. Bu durum neden olabilir veya aynı durumla karşılaşan var mıdır? çıkıştan DC kaçırması DC frenleme ile alakalı olabilir mi? Aynı durumla karşılaştığımız sürücü markaları; Siemens, Schneider, Danfoss ve güçleri 45kw,55kw ve daha düşük güçler.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Herkese merhaba, Fabrikamızdaki AC motor sürücülerinin çıkışında gerilim ölçmek istediğimde UNI-T ölçü aleti AC kademesinde iken DC ye dönüyor ve değer ölçemiyorum. Bir motorun klemens bağlantıları ve sargısı yanınca bu durumu farkettik sonrasında 5-6 adet sürücüde de aynı durumun olduğunu gördük. (Çıkışında 400 AC gerilim ölçebildiğimiz sürücüler de var). Motorun yandığı sürücüyü tamire gönderdik fakat sürücüde bir sorun yok dediler. Bu durum neden olabilir veya aynı durumla karşılaşan var mıdır? çıkıştan DC kaçırması DC frenleme ile alakalı olabilir mi? Aynı durumla karşılaştığımız sürücü markaları; Siemens, Schneider, Danfoss ve güçleri 45kw,55kw ve daha düşük güçler.

ölçü aletinin tam modeli nedir?
 
kullandığınız pesampermetre true rms değil. o yüzden okuduğunuz değerleri dikkate alarak arıza yorumlamak mümkün değil.
Hocam UT216C ölçü aleti geldi bugün yeni. Onunla ölçtüm az önce dc ye dönmüyor ama 360V, diğer sürücüde 220V gibi değerler gösteriyor. UT216C de true rms değil sanırım
 
Hocam UT216C ölçü aleti geldi bugün yeni. Onunla ölçtüm az önce dc ye dönmüyor ama 360V, diğer sürücüde 220V gibi değerler gösteriyor. UT216C de true rms değil sanırım

ustacım ut216c true rms bi olçü aleti. ekranın üst tarafına bakarsanız true rms yazısını göreceksiniz. ut206a ile sürücü çıkış gerilimini ölçüyorsanız ac'den dc'ye dönse de dönmese de doğru ölçüm alamayacaksınız. ölçü aletiniz sinus dalgadan farklı bi dalgayla karşılaştığı için automatic range devreye giriyor olabilir ya da arızalıdır.

gelelim ut216c'ye; sürücü çıkış gerlimini ölçerken komitatorü voltaj moduna çevirin ve VFC düğmesine basın. ekranda VFC yazısını gördükten sonra ölçüm almanızı tavsiye ederim.

ayrıca bazı sürücü çıkış gerilim örnekleri vermişsiniz. sürücülerde çalıştıkları frekansa göre farklı çıkış gerilimleri ölçmek çok normal bi durum.
 
True rms yazısı gözümün önündeyken farkedememişim haklısınız. Çok teşekkürler bilgilendirme için.
 
VFD Sürücülerin çıkış dalga şekli PWM dir (Darbe Genişlik Modülasyonu) Ve bu dalga şeklini ölçmenin en doğru yolu osilaskop kullanmaktır. True RMS olduğunu idda eden çoğu cihaz farklı okuyabilir, çünkü True RMS ölçme şekli "periyodik" dalga şekilleri içindir dalga şekinin "gürültülü" veya "düzensiz" olması halinde doğru ölçüm yapılamaz.. Tabiki fikir verebilir.

Sürücü genel yapısı çıkışında göreceğiniz dalga şekli:

Variable_Freq_drive_2.jpeg



Fazlardaki dalga şekilleri:

PWM_Var_Freq_Drive_2.jpg

En üstteki şekil birinci fazı diğeri ikinci fazı , en alltaki şekil iki faz arasında göreceğiniz dalga şekilleridir.

Ortalma 4.000TL olan osilaskop kafa karışıklığını önler, içiniz rahatlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,185
Mesajlar
915,694
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst