800hp DC MOTOR NEDEN DEVREDEN ÇIKAR???

Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
555
Puanları
1
işletmemizde 800hp 445v 1420A relıance marka dc motor var boşta 400d 125A yükte 400d 700A akım çekiyo makina devreden çıkoyor acaba sorun nerde kömürlerinde olabilirmi??
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
işletmemizde 800hp 445v 1420A relıance marka dc motor var boşta 400d 125A yükte 400d 700A akım çekiyo makina devreden çıkoyor acaba sorun nerde kömürlerinde olabilirmi??

Muhtemelen bu motordan sorumlu kisi siz degilsiniz. Eger sorumlusu siz iseniz isiniz cok zor demektir.

Oncelikle "makinanin devreden cikmasi" ne demek onu cozmeniz lazim. Devreden cikan makinanin neresi? Motor mu stop ediyor?
Bu DC motor surucu ile mi kontrol ediliyor, yoksa DC jenerator mu var. Sicakligi ne? Enkoderi var mi? ....
 
sn aykanat hakketen işim zor evt:) daha almadım üzerime ama sorumlusu ben olucam.şöyle anlatım hadde dediğimiz alüminyum folyoları 110mikrondan 0,8mikrona kadar indiriyoruz.motorun miline bağlı merdaneler var!motor dc sürücü ile kontrol ediliyor.sistem komple durmuyor sacede motor devreden cıkıyor biraz uğrasayım sizinle paylaşıcam tekrar neyin ne oldugunu tam olarak bende bilmiyorum
 
Sedat kardeşim
sanırım d.c motorun sürücüsünde bir problem olabilir.Sürücü panosundaki alarm veya hata kodu yada flash yapan ledleri kontrol etmelisin.Kömürlerden olduğunu zannetmiyorum büyük bir ihtimalle akım koruma devresi vardır ve haddenizin merdanelerinden kaynaklanan bir sorundan dolayı motor zorlanıp akıma binip korumaya geçiyor olabilir.Bu arada motorun d.c sürücü panosundaki armatür çıkışlarına hızlı sigorta konulmamışsa ilk önce onları yap.Burada amaç ilk olarak motoru korumak olmalı değil mi:)
 
Motor base speed nedir.400d/dk motor torku düşükse torku sağlamak için armatür akımı artar sürücü üzerinden akım sınırlaması varsa sürücü stop edecektir ve motor devre dışı kalacaktır.Motor 588kw yükte 311kw güç harcıyor motor da bir sorun olacağını sanmıyorum sürücü ayarları ile ilgili olabilir.Sürücü akım limit ayarları tork ayarlarını kontrol etmelisin kömürlerde bir sorun olsa boşta çalışırken ark çıkartır.Yüke girdiğinde kollektörde patlama meydana gelir.Bunlar olmuyorsa sorun sürücü ayarları ile ilgilidir.
 
öncelikle sorun çözümü için işletme bilgilerine ihtiyaç vardır, şöyleki;
-motoru hangi dc drive ne kadar zamandan beri sürmekte ve plc üzerinden bir operator vasıtasıyla mı yoksa münferit mi çalışmakta, diğer dostların sordukları gibi herhangi bir yerde kayıtlı parametre uyumsuzluğu olabilir, ayrıca o motor ne zamandır devrede ve üretim prosesinde değişme var mı? yoksa bir motorun stop etme ihtimali hele ki dc ise bir çok sebepten olabilir..
 
sanırım sorunu çözdük şimdilik driver ın altında bi modül var modülün kartlarını değiştirdim dün aksam saat 8 den beri sıkıntı yok!ben hep sorunu mekanikte aradım fakat mekanikte çıkmadı.
 
modül bir kartan bahsettiğine göre sanırım o kart thristör ateşlemelerinin olduğu bir kart olabilişr kardeşim.sen makina durduğu bir ara thyristörleride bir kontrol et.
 
arkadaşlar motorum aynı sıkıntıyı 3 gündür yine yapıo sürücün tristörlerini ölçtük sıkıntı yok resolver ı değiştirdik denemediğimiz hiçbişey kalmadı.dün istanbuldan motor için bi firma geldi.ölçümler yaptılar herşeyin normal olduğunu söylediler.motor normal çalışırken anlık bi kütleme sesi gelıo akım 40A bırden 300A cıkıodu srücünün üstündekı sigoratayı attırıyodu.sonra mmotorun üstündekı izolotorlerı temızledık yatakları tekrar dengeye aldık kömür ayarı yaptıktan sonra motorora yol verdık sımdı sıkıntı yok!acaba diyorumkı izolotorlerdenmı yoksa komurlerdenmı bu güçtekı motorun hangı sıklıkta bakımı yapılmalı tabı ortam sartları onemlıdır sanıyorum daha yenıyım öğrencecez:)
 
Arkadaşlar ben elektronik kısmından çok fazla anlamam ama küt diye ses geldiğini yazmışsın bu ses sadece bir kesmi geliyor yoksa belirli aralıklarlamı geliyor. Bu ses mekanik bir sesmi yoksa manyetik bir sesmi. Ayrıca motorun kömür tozlarından bobin aralarında ve endüvide kollektörün arkasındaki bobin uçlarından yarı iletken gibi motor belirli bir ısıya ve akıma ulaştığı zaman geri besleme yapabilir buda sürücüye zara verebilir. Bence motorun sökülüp iyicene bir bakımının yapılmaısnd afayda var. Ayrıca farklı bir ortamda boşta test edilmesindede fayda var motor farklı bir ortamda çalışıyorsa o zaman arızayı sürücüde arıyabiliriz....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst