4.8v vidalamayi 12V ile kullanmak.

ozankar

Üye
Katılım
1 Kas 2013
Mesajlar
20
Puanları
1
Yaş
35
aslında bu konuyu bir benzerini orada gördüğüm için elektrikli ev aletleri bölümüne açmıştım ancak sanırım burası daha doğru.


elimde pilleri ölü 4.8v sarjli vidalama var. Ben bunu arabada değerlendirmek istiyorum. Pilleri sokup anahtar girişine dogrudan kablo bağladım. Bu kabloyu arabaya taktığımda deli gibi donüyor doğal olarak, bu 12V U nasıl düşünebilirim güç kaybı olmadan? Denemek icin elimdeki 56ohm direnci seri bağladım motor donmedi bile


yardimlariniz icin teşekkürler.
 
aslında bu konuyu bir benzerini orada gördüğüm için elektrikli ev aletleri bölümüne açmıştım ancak sanırım burası daha doğru.


elimde pilleri ölü 4.8v sarjli vidalama var. Ben bunu arabada değerlendirmek istiyorum. Pilleri sokup anahtar girişine dogrudan kablo bağladım. Bu kabloyu arabaya taktığımda deli gibi donüyor doğal olarak, bu 12V U nasıl düşünebilirim güç kaybı olmadan? Denemek icin elimdeki 56ohm direnci seri bağladım motor donmedi bile


yardimlariniz icin teşekkürler.

Merhaba.Bakın,4.8 volt şarjlı vidalama boştayken (İşlem yapmıyor iken) çok düşük, vidalama (İşlem yapıyor iken) ise, daha yüksek çalışma akımlarına (4-6 amper gibi) ihtiyaç duyuyor.Şarjlı pillerin eşleniği (Tam karşılığı olan bir güç kaynağı) ancak 6 volt 4 amperlik bir ışıldak aküsü ile (Bunun da yeniden şarj edilip doldurulması gibi bir dezavantajı da mevcut) denendiğinde en başarılı bir sonuç alınabilir.Evde ise 70-100 watt. arası, 220/5 volt ac/ac trafo çıkışıyla,trafo çıkışındaki bir doğrultmayla veya psu çıkışından + 5 volt dc.'den direk bir çıkışla,bu dc. motora yük verilirse başarılı sonuç alınabilir.

Şarjlı Vidalamayı Trafo İle Çalıştırmak | Elektronik Devreler Projeler 320 Volt

Arabada çakmaklık girişinden bu vidalamayı başarılı olarak kullanmak için de,12 volt dc.-6 volt dc.,5 amper net çıkışlı bir dc-dc konverteri mutlaka kullanmalısınız.

12V to 6V | eBay

Not:Seri diyot,direnç,lm7805'leri paralel kullanma gibi değişik alternatiflerde çıkış akımını 4-6 amper vidalama sırasındaki,bu yüksek akım gereksinimini karşılamanız,çeşitli olumsuzlukları (ısıyla çıkıştaki akımın lineerliğinin bozulması,akımın iyice azalması,çıkış akımı süreksizliği,vb.) veya birtakım problemleri yüzünden,vidalama tam yükteyken iyi bir sonucu alabilmeniz çok da zorlaşabilir,hatta imkansızlaşabilir.Bu nedenle arabadaki bu 12 volt akünün,direk bir güç kaynağı olarak kullanılmasında mutlaka yukarıdaki 12 volt-6 volt, 5 amperlik,bu dc-dc konverteri satın alıp kullanmanızı,evdeki pilsiz kullanımında ise,ya trafo-diyotlu ya da psu (Bir smps) dan alınan + 5 volt dc' yi direk bu dc. motorda kullanmanızı tavsiye etmekteyim.6 volt 4 amperlik sayyar bir ışıldak aküsüyle evde çok iyi bir çalışma sonucunu aldığımı da dipnot olarak yine belirteyim.Kolay gelsin.
 
Merhaba.Bakın,4.8 volt şarjlı vidalama boştayken (İşlem yapmıyor iken) çok düşük, vidalama (İşlem yapıyor iken) ise, daha yüksek çalışma akımlarına (4-6 amper gibi) ihtiyaç duyuyor.Şarjlı pillerin eşleniği (Tam karşılığı olan bir güç kaynağı) ancak 6 volt 4 amperlik bir ışıldak aküsü ile (Bunun da yeniden şarj edilip doldurulması gibi bir dezavantajı da mevcut) denendiğinde en başarılı bir sonuç alınabilir.Evde ise 70-100 watt. arası, 220/5 volt ac/ac trafo çıkışıyla,trafo çıkışındaki bir doğrultmayla veya psu çıkışından + 5 volt dc.'den direk bir çıkışla,bu dc. motora yük verilirse başarılı sonuç alınabilir.

Şarjlı Vidalamayı Trafo İle Çalıştırmak | Elektronik Devreler Projeler 320 Volt

Arabada çakmaklık girişinden bu vidalamayı başarılı olarak kullanmak için de,12 volt dc.-6 volt dc.,5 amper net çıkışlı bir dc-dc konverteri mutlaka kullanmalısınız.

12V to 6V | eBay

Not:Seri diyot,direnç,lm7805'leri paralel kullanma gibi değişik alternatiflerde çıkış akımını 4-6 amper vidalama sırasındaki,bu yüksek akım gereksinimini karşılamanız,çeşitli olumsuzlukları (ısıyla çıkıştaki akımın lineerliğinin bozulması,akımın iyice azalması,çıkış akımı süreksizliği,vb.) veya birtakım problemleri yüzünden,vidalama tam yükteyken iyi bir sonucu alabilmeniz çok da zorlaşabilir,hatta imkansızlaşabilir.Bu nedenle arabadaki bu 12 volt akünün,direk bir güç kaynağı olarak kullanılmasında mutlaka yukarıdaki 12 volt-6 volt, 5 amperlik,bu dc-dc konverteri satın alıp kullanmanızı,evdeki pilsiz kullanımında ise,ya trafo-diyotlu ya da psu (Bir smps) dan alınan + 5 volt dc' yi direk bu dc. motorda kullanmanızı tavsiye etmekteyim.6 volt 4 amperlik sayyar bir ışıldak aküsüyle evde çok iyi bir çalışma sonucunu aldığımı da dipnot olarak yine belirteyim.Kolay gelsin.

12v bağlıyken bile krikoyu çevirmedi. Alet sizin videodakinin aynısı bunun gücünü arttırmak icin birsey yapabilirmiyim.
 

Merhaba.Voltu fazla olmadan sadece amperi fazla olan kaynakla bunu beslemelisiniz.Benim sözünü ettiğim akülü vidalama 320 volt.com'da sözü edilip tadilatı yapılan küçük ebatlı tipte olan değilmiş,oldukça büyük ebat ve kapasitede videoda görüleni.Gerçek akülü vidalamadaki 4.8 voltluk orijinal (Üzerine taklı bulunaan) ni-cd bataryada amper kaç ise onun 4-6-8 kat fazlasını temin eden besleme kaynağını mutlaka bulmalısınız.

Bir de bu akülü vidalama kriko kaldırma gibi oldukça zorlayıcı bir yükle çalışmak zorunda kaldığından,motor zorlandıkça boştaki çektiğinin 4-6-8 kat daha fazla akımı (Amperi) bu güç kaynağından bekleyecektir.Bunu da düşünerek,yani gerçek bozulan bataryanın amperi (Amper- saat kapasitesi yerine) muadil olacak güç kaynağının amperi 4-6-8 kat daha fazla olmalıdır ki rahatça dönebilsin.Voltunun 4.8 volt olması veya daha yüksek (12 volt gibi) olması,uygulanıp alınacak güçte sadece amperin yüksekliği oranında,zorlanmadan dönebilmesinde (Ayni otomobideki marş motoru gibi) çok önemlidir.Yani bu krikoyu zorlanmadan çevirebilmesi sadece amperinin fazla arttırılmasına direk olarak bağlıdır.Kolay gelsin.
 
hocam denemede doğrudan arabanın aküsüne bağladım.
yani pilleri iptal ettim şarj durumunu gösteren ledleri iptal ettim anahtara giren kablolardan kablo çekip(yön anahtarı) doğrudan aküye bağladım (kaynak sağlam yani :) ) ve videodaki gibi krikoyu çevirmeye çalıştım, aslında bu işe ilk girdiğimde videodaki aleti benimki gibi sanmıştım ama olmayınca tekrar baktığımda büyüklerden olduğunu fark ettim.

yapılabilcek birşey varmı sizce?
elimdeki alet 1e1 olarak bu:
V-AKULU-VIDALAMA-SARJLI-TORNAVIDA-SETI__89312955_5.jpg
 
hocam denemede doğrudan arabanın aküsüne bağladım.
yani pilleri iptal ettim şarj durumunu gösteren ledleri iptal ettim anahtara giren kablolardan kablo çekip(yön anahtarı) doğrudan aküye bağladım (kaynak sağlam yani :) ) ve videodaki gibi krikoyu çevirmeye çalıştım, aslında bu işe ilk girdiğimde videodaki aleti benimki gibi sanmıştım ama olmayınca tekrar baktığımda büyüklerden olduğunu fark ettim.

yapılabilcek birşey varmı sizce?
elimdeki alet 1e1 olarak bu:
V-AKULU-VIDALAMA-SARJLI-TORNAVIDA-SETI__89312955_5.jpg


Elinizdeki nispeten küçük el aleti sadece vidalama yapar,vidaları söküp sıkıştırabilir,o kadardır.Ama bir krikoyu çevirmek onun için çok fazla zor olur.Siz hiç bir arabanın lastiğini değişmek için krikoyu elle çevirmeye çalıştınız mı?Oldukça fazla güç harcarsınız onu bir levyeyle çevirirken.Bu nedenle de doğal olarak bu söylediğiniz iş ancak büyük akülü vidalamayla mümkün olur videodaki gibi.Elinizdekiyle olması ise hiç mümkün değildir.Arada dağlar kadar uygulanan elektrik ve elde edilen faydalı güç(tork),yani döndürme gücü arasında bariz bir farklar vardır.Eskiden biliyorsunuz arabalarda marş yoktu,elle çevrilip arabaya ilk hareket verilip motoru çalıştırılırdı.Şimdilerde ise ayni işi marş motoru insan yerine güzelce de yapıyor,deviri volan dişlisinde düşürüp,döndürme gücünü artırıp,arabanın motoruna insanın kolla çevirdiği gücü uygulamış oluyor bu şekilde.Krikoyu insan çevirdiği gibi,marş motoru benzerindeki gibi büyük boy,güçlü (Bir marş motoru gibi) ancak büyük boy ve gücü yüksek olan bir akülü vidalama rahatlıkla çevirmekte.Ancak çok küçük veya el içi kadar bir el aletinden bunu beklemek çok büyük bir hayal olacaktır,büyük boy bir akülü vidalama temin edin veya krikoyu yine eskisi gibi kolla çevirmeye devam edin.Bunun başka bir çözümü de ne yazık ki yoktur.(Aralarındaki çok büyük güç farkından dolayı) Kolay gelsin.
 
Elinizdeki nispeten küçük el aleti sadece vidalama yapar,vidaları söküp sıkıştırabilir,o kadardır.Ama bir krikoyu çevirmek onun için çok fazla zor olur.Siz hiç bir arabanın lastiğini değişmek için krikoyu elle çevirmeye çalıştınız mı?Oldukça fazla güç harcarsınız onu bir levyeyle çevirirken.Bu nedenle de doğal olarak bu söylediğiniz iş ancak büyük akülü vidalamayla mümkün olur videodaki gibi.Elinizdekiyle olması ise hiç mümkün değildir.Arada dağlar kadar uygulanan elektrik ve elde edilen faydalı güç(tork),yani döndürme gücü arasında bariz bir farklar vardır.Eskiden biliyorsunuz arabalarda marş yoktu,elle çevrilip arabaya ilk hareket verilip motoru çalıştırılırdı.Şimdilerde ise ayni işi marş motoru insan yerine güzelce de yapıyor,deviri volan dişlisinde düşürüp,döndürme gücünü artırıp,arabanın motoruna insanın kolla çevirdiği gücü uygulamış oluyor bu şekilde.Krikoyu insan çevirdiği gibi,marş motoru benzerindeki gibi büyük boy,güçlü (Bir marş motoru gibi) ancak büyük boy ve gücü yüksek olan bir akülü vidalama rahatlıkla çevirmekte.Ancak çok küçük veya el içi kadar bir el aletinden bunu beklemek çok büyük bir hayal olacaktır,büyük boy bir akülü vidalama temin edin veya krikoyu yine eskisi gibi kolla çevirmeye devam edin.Bunun başka bir çözümü de ne yazık ki yoktur.(Aralarındaki çok büyük güç farkından dolayı) Kolay gelsin.

Yardımlarınız icin cok teşekkürler. Kriko normalde cubukluydu onu kestirip kombine circir kol aldim mekanik olarak en rahat o sekilde kullanıyorum. Aslında bende bu aletin kaldirabilecegini düşünmüyordum ama bostayken elimde durduramadim :) bostayken krikoylada denedik sonuna gelince arkadasım krikoyu tutamadı :) o yüzden gaza gelmiştim.
 
Elinizdeki nispeten küçük el aleti sadece vidalama yapar,vidaları söküp sıkıştırabilir,o kadardır.Ama bir krikoyu çevirmek onun için çok fazla zor olur.Siz hiç bir arabanın lastiğini değişmek için krikoyu elle çevirmeye çalıştınız mı?Oldukça fazla güç harcarsınız onu bir levyeyle çevirirken.Bu nedenle de doğal olarak bu söylediğiniz iş ancak büyük akülü vidalamayla mümkün olur videodaki gibi.Elinizdekiyle olması ise hiç mümkün değildir.Arada dağlar kadar uygulanan elektrik ve elde edilen faydalı güç(tork),yani döndürme gücü arasında bariz bir farklar vardır.Eskiden biliyorsunuz arabalarda marş yoktu,elle çevrilip arabaya ilk hareket verilip motoru çalıştırılırdı.Şimdilerde ise ayni işi marş motoru insan yerine güzelce de yapıyor,deviri volan dişlisinde düşürüp,döndürme gücünü artırıp,arabanın motoruna insanın kolla çevirdiği gücü uygulamış oluyor bu şekilde.Krikoyu insan çevirdiği gibi,marş motoru benzerindeki gibi büyük boy,güçlü (Bir marş motoru gibi) ancak büyük boy ve gücü yüksek olan bir akülü vidalama rahatlıkla çevirmekte.Ancak çok küçük veya el içi kadar bir el aletinden bunu beklemek çok büyük bir hayal olacaktır,büyük boy bir akülü vidalama temin edin veya krikoyu yine eskisi gibi kolla çevirmeye devam edin.Bunun başka bir çözümü de ne yazık ki yoktur.(Aralarındaki çok büyük güç farkından dolayı) Kolay gelsin.
Hocam tekrar merhaba, kriko işini güçlü aletlerle hallediyorum. Bu vidalamayı ise vidalamada kullanmak adına tekrar düşünme aşamasındayım, yalnız bu cihazda herhangi bir güç kontrolu yok bunu nasıl sağlayabilirim?
12V sabit giriş, 1 2 3 4 5 6V ayarlı 6A çıkışı olan bir dönüştürücü lazım anladığım kadarıyla doğru mu? basit vida işlerinde kullanılacağı düşünülerek devreyi küçültmek adına 6Aamperi düşürmemiz mümkünmüdür?
hazır devre veya devre şeması paylaşmanız mümkün mü?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,854
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst