355 V'a düşen tri-faz hatta ısınan motor

ertek arkadasın önerı yerınde, çaresız durumda bır çare.Eger motor pompa gurubunuz kayıs kasnak ıle tahrık oluyorsa, motor kasnagını 1 cm düşürmenizi tavsıye ederim. Su dan az kaybedersınız ama en azından rahat kalkıs yapar motorunuz.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
arkadaşım bence diğer arkadaşların önerileri güzel ama bunlar bence kısa vadeli çözümler ve tam verim alamazsın en saglıklısı maliyetli olacak ama kablo kesitini büyüt. çünkü böyle işler saglıklı istenildiği gibi olmalı yoksa yarın yaz ortasında fidanları sulaman gerekirken böyle bi ihmalden dolayı fidanları sulayamz ve hepten kötü olur. yani yüzü astarından pahalıya malolur
 
kablo kesitini arttırmaktan başka çareniz yok yapılan işlenlerin hepsi çok kısa vadeli çözümler ilerisi için mutlaka kablo çekmeniz gerekir.
 
5.5 Kw su pompası motorum tam kapasite çalışırken yeraltı kablosu ile çektiğim tri-faz elektrik hattında ne yazıkki gerilim 355 V'a düşüyor. Yanlış seçilerek döşenmiş kabloyu değiştirme şansım yok. Motor ısınıyor!
Bu hattan elektrik kullanarak diktiğim fidanları sulamam gerekiyor, ve işin kötüsü fidanlar büyüdükçe pompanın ve motorun da büyümesi gerekiyor. 11kW lık bir elektrik motoru bağlarsam voltaj daha da düşecek.
Mıknatıs gücü, spir sayısı, tel kesiti gibi faktörleri yeniden tasarlanarak düşük voltajda çalışan motor yapılır mı, bulmam mümkün mü?

aşırı kompanzasyona gidebilirsin
 
Aşırı kompanzasyon şebekeden çekilen Görünür akımın artmasına sebebiyet verir buda gerilim düşümünün artmasına neden olur. Madem motor gücünüde yükseltmeyi düşünüyorsunuz o zaman kablo kesitinizi arttıracaksınız. Motora 380V gelmesi gereken gerilim 355V geliyorsa bu 25V'luk gerilim düşümü ne şebekeyi 15V arttırmakla ne de kompanzasyonla telafi edilebilir uzun vadede sıkıntılar yaşarsınız. Uygun kesitte kablo kullanın,motora bağımsız kompanzasyonunuzuda yapın ve bu dertten kurtulun...
 
daha önce diğer arkadaşların tavsiye ettiği lokal kompanze,paralel besleme ve trafo çıkışı gerilim artırımına ek olarak uygun özellikte bir inverter kullanabilirsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,214
Mesajlar
915,863
Kullanıcılar
449,995
Son üye
osmanguney15

Yeni konular

Geri
Üst