3 fazlı fan motoru arızası

Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
32
Herkese merhaba,
6 adet 3 fazlı çatı tipi fanların kontrollerini frekans konvertörü aracılığıyla sağlıyoruz. Resimlerde paylaştığım gibi fanların bobin sargılarının bazı kısımlarında yanıklar mevcut şu an fanların tamamında böyle bir sıkıntı var. bu sorun neden kaynaklanabilir. fan üreticisinden fanların frekans konvertörü aracılığıyla kullanılabileceği teyidini aldık ancak çok büyük sıkıntı yaşıyoruz. fanlar yurt dışında olduğu için henüz yerinde müdahale şansımız olmadı. fan ile frekans konvertörü arası 30m olduğu bilgisini aldık müşterimizden. bu sorun neden kaynaklanabilir. konu ile görüşlerinizi bekliyorum. iyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20190507_081138.jpg
    IMG_20190507_081138.jpg
    479 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_20190507_081145.jpg
    IMG_20190507_081145.jpg
    429.1 KB · Görüntüleme: 41
  • IMG_20190507_081152.jpg
    IMG_20190507_081152.jpg
    458.7 KB · Görüntüleme: 41
  • IMG_20190507_081203.jpg
    IMG_20190507_081203.jpg
    563.4 KB · Görüntüleme: 39
  • IMG_20190507_081225.jpg
    IMG_20190507_081225.jpg
    474 KB · Görüntüleme: 39
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sargılarda ptc yok mu ? . En azından olsaydı izolasyon kömür oluncaya kadar çalışmaya devam etmezdi . Ya da motor kofrasını bir kontrol edin . Boşta bağlanmamış olabilir . Sisteminizde bir harmonik ölçümü yapma imkanınız varsa bir kontrol etseniz iyi olur .
 
Sevgili Under Ground sistemde ptc ile bir koruma sistemi yok. Şuan için harmonik ölçümüde yapamıyorum Ben iki sorun üzerinde çok yoğunlaşıyorum

1-Müşteri motorun mesafesini 30 m diyor ancak daha fazla olabilir ve sizinde değindiğiniz harmoniklerin oluşturduğu gerilim düşümleri ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori için sadece bir sargının yanması normal mi?

2- Frekans konvertörünün motorun rulmanına verdiği zarar ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori içinde bir sargının yanması normal mi?
 
Sevgili Under Ground sistemde ptc ile bir koruma sistemi yok. Şuan için harmonik ölçümüde yapamıyorum Ben iki sorun üzerinde çok yoğunlaşıyorum

1-Müşteri motorun mesafesini 30 m diyor ancak daha fazla olabilir ve sizinde değindiğiniz harmoniklerin oluşturduğu gerilim düşümleri ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori için sadece bir sargının yanması normal mi?

2- Frekans konvertörünün motorun rulmanına verdiği zarar ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori içinde bir sargının yanması normal mi?
Kendi kişisel deneyimime dayanarak söylüyorum ki ( okul hayatı kötü bir mühendistim itiraf ediyorum ) motor arızalarında hangi arızanın nereye ne kadar zarar vereceğini kitabi olarak söylemek zor . Sürücü ile motor beslemede kablo mesafe sınırı 60 mt olarak belirtiliyor ama harmonik ölçümü yapıp akım ve gerilimdeki bozulmayı görmek lazım . Ayrıca üstün bir koruma sistemine sahip sürücüye bağlı motorun yanması da ilginç bir durum . Rulman ile ilgili söyleyebileceğim şöyle bir durum da var . Rulman tamamen kitlemedikten sonra bozuk rulmanla çalışan motorda oluşacak kasıntı veya vibrasyon sonucu oluşacak aşırı akımı bir şekilde sürücünün görmesi lazım . Ama dediğim gibi herşey dört dörtlükte olsa izah edemediğimiz durumlarla motor kaybettiğimiz durumlarda oldu .
 
Son düzenleme:
Kendi kişisel deneyimime dayanarak söylüyorum ki ( okul hayatı kötü bir mühendistim itiraf ediyorum ) motor arızalarında hangi arızanın nereye ne kadar zarar vereceğini kitabi olarak söylemek zor . Sürücü ile motor beslemede kablo mesafe sınırı 60 mt olarak belirtiliyor ama harmonik ölçümü yapıp akım ve gerilimdeki bozulmayı görmek lazım . Ayrıca üstün bir koruma sistemine sahip sürücüye bağlı motorun yanması da ilginç bir durum . Rulman ile ilgili söyleyebileceğim şöyle bir durum da var . Rulman tamamen kitlemedikten sonra bozuk rulmanla çalışan motorda oluşacak kasıntı veya vibrasyon sonucu oluşacak aşırı akımı bir şekilde sürücünün görmesi lazım . Ama dediğim gibi herşey dört dörtlükte olsa izah edemediğimiz durumlarla motor kaybettiğimiz durumlarda oldu .
Okul hayatı çok farklı oluyor ancak sektörün insana verdiği sorumluluk bilinci ile hepimiz farklı deneyimler elde ediyoruz.

Çok haklısınız bunu bir müşterimize danışayım eğer ölçüm yapabiliyorlarsa harmonikle ilgili sorunu görmek gerekir. Çok teşekkürler cevaplarınız için.
 
Selamlar,
Fan uygulamalarında çok gerekli olmamakla beraber motorun soğuması için gerekli hava akışının sağlanabildiğine de emin olmalısınız. Inverter bağlı motorlarda devrin düşük seyretmesi (<10Hz) ihtimaline karşın harici fan ile soğutma sağlanabilir.
Sıcak havanın tahliyesi veya ortam sıcaklığının yüksek olduğun ortamlarda ise motorunuzu "inverter duty motor" olarak tabir edilen sargı izolasyon sınıfı en azından "H" olan motorlar kullanabilirsiniz.
Kolay gelsin.
 
Selamlar,
Fan uygulamalarında çok gerekli olmamakla beraber motorun soğuması için gerekli hava akışının sağlanabildiğine de emin olmalısınız. Inverter bağlı motorlarda devrin düşük seyretmesi (<10Hz) ihtimaline karşın harici fan ile soğutma sağlanabilir.
Sıcak havanın tahliyesi veya ortam sıcaklığının yüksek olduğun ortamlarda ise motorunuzu "inverter duty motor" olarak tabir edilen sargı izolasyon sınıfı en azından "H" olan motorlar kullanabilirsiniz.
Kolay gelsin.
Erman Bey görüşleriniz için teşekkürler. Fanı çok sıcak bir havanın tahliyesi için mi kullanıyorlar soracağım, eğer varsa fan datasheetinde izalasyon sınıfını da kontrol edeceğim.
 
Resimden anladığım kadarıyle motor sargılarından birisi yanmış. 3 fazla çalıştığına göre acaba fazların biri mi kesildi de yandı?
 
6 motor 6 frekans konvertöruyle mi yoksa 6 motor tek frekans konvertoruyle mi çalıştıriyorsunuz?

ayrica her motora TMŞ ile korunuyor mu?
 
Resimden anladığım kadarıyle motor sargılarından birisi yanmış. 3 fazla çalıştığına göre acaba fazların biri mi kesildi de yandı?
Frekans konvertöründe output faz koruma hatası var yani motor ile sürücü arasında faz kaybı yaşansa sürücü hataya geçerdi
6 motor 6 frekans konvertöruyle mi yoksa 6 motor tek frekans konvertoruyle mi çalıştıriyorsunuz?

ayrica her motora TMŞ ile korunuyor mu?
Her fanın ayrı frekans konvertörü var, sistemde TMŞ yok akım koruması sürücü üzerinden yapılıyor.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,947
Mesajlar
913,816
Kullanıcılar
449,592
Son üye
E.E.M.

Yeni konular

Geri
Üst