3 fazlı fan motoru arızası

Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
10
Puanları
3
Yaş
27
Herkese merhaba,
6 adet 3 fazlı çatı tipi fanların kontrollerini frekans konvertörü aracılığıyla sağlıyoruz. Resimlerde paylaştığım gibi fanların bobin sargılarının bazı kısımlarında yanıklar mevcut şu an fanların tamamında böyle bir sıkıntı var. bu sorun neden kaynaklanabilir. fan üreticisinden fanların frekans konvertörü aracılığıyla kullanılabileceği teyidini aldık ancak çok büyük sıkıntı yaşıyoruz. fanlar yurt dışında olduğu için henüz yerinde müdahale şansımız olmadı. fan ile frekans konvertörü arası 30m olduğu bilgisini aldık müşterimizden. bu sorun neden kaynaklanabilir. konu ile görüşlerinizi bekliyorum. iyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,188
Puanları
558
Yaş
35
Sargılarda ptc yok mu ? . En azından olsaydı izolasyon kömür oluncaya kadar çalışmaya devam etmezdi . Ya da motor kofrasını bir kontrol edin . Boşta bağlanmamış olabilir . Sisteminizde bir harmonik ölçümü yapma imkanınız varsa bir kontrol etseniz iyi olur .
 
Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
10
Puanları
3
Yaş
27
Sevgili Under Ground sistemde ptc ile bir koruma sistemi yok. Şuan için harmonik ölçümüde yapamıyorum Ben iki sorun üzerinde çok yoğunlaşıyorum

1-Müşteri motorun mesafesini 30 m diyor ancak daha fazla olabilir ve sizinde değindiğiniz harmoniklerin oluşturduğu gerilim düşümleri ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori için sadece bir sargının yanması normal mi?

2- Frekans konvertörünün motorun rulmanına verdiği zarar ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori içinde bir sargının yanması normal mi?
 

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
1,188
Puanları
558
Yaş
35
Sevgili Under Ground sistemde ptc ile bir koruma sistemi yok. Şuan için harmonik ölçümüde yapamıyorum Ben iki sorun üzerinde çok yoğunlaşıyorum

1-Müşteri motorun mesafesini 30 m diyor ancak daha fazla olabilir ve sizinde değindiğiniz harmoniklerin oluşturduğu gerilim düşümleri ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori için sadece bir sargının yanması normal mi?

2- Frekans konvertörünün motorun rulmanına verdiği zarar ve buna bağlı olarak motorun yanması. Bu teori içinde bir sargının yanması normal mi?
Kendi kişisel deneyimime dayanarak söylüyorum ki ( okul hayatı kötü bir mühendistim itiraf ediyorum ) motor arızalarında hangi arızanın nereye ne kadar zarar vereceğini kitabi olarak söylemek zor . Sürücü ile motor beslemede kablo mesafe sınırı 60 mt olarak belirtiliyor ama harmonik ölçümü yapıp akım ve gerilimdeki bozulmayı görmek lazım . Ayrıca üstün bir koruma sistemine sahip sürücüye bağlı motorun yanması da ilginç bir durum . Rulman ile ilgili söyleyebileceğim şöyle bir durum da var . Rulman tamamen kitlemedikten sonra bozuk rulmanla çalışan motorda oluşacak kasıntı veya vibrasyon sonucu oluşacak aşırı akımı bir şekilde sürücünün görmesi lazım . Ama dediğim gibi herşey dört dörtlükte olsa izah edemediğimiz durumlarla motor kaybettiğimiz durumlarda oldu .
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
10
Puanları
3
Yaş
27
Kendi kişisel deneyimime dayanarak söylüyorum ki ( okul hayatı kötü bir mühendistim itiraf ediyorum ) motor arızalarında hangi arızanın nereye ne kadar zarar vereceğini kitabi olarak söylemek zor . Sürücü ile motor beslemede kablo mesafe sınırı 60 mt olarak belirtiliyor ama harmonik ölçümü yapıp akım ve gerilimdeki bozulmayı görmek lazım . Ayrıca üstün bir koruma sistemine sahip sürücüye bağlı motorun yanması da ilginç bir durum . Rulman ile ilgili söyleyebileceğim şöyle bir durum da var . Rulman tamamen kitlemedikten sonra bozuk rulmanla çalışan motorda oluşacak kasıntı veya vibrasyon sonucu oluşacak aşırı akımı bir şekilde sürücünün görmesi lazım . Ama dediğim gibi herşey dört dörtlükte olsa izah edemediğimiz durumlarla motor kaybettiğimiz durumlarda oldu .
Okul hayatı çok farklı oluyor ancak sektörün insana verdiği sorumluluk bilinci ile hepimiz farklı deneyimler elde ediyoruz.

Çok haklısınız bunu bir müşterimize danışayım eğer ölçüm yapabiliyorlarsa harmonikle ilgili sorunu görmek gerekir. Çok teşekkürler cevaplarınız için.
 

ErmanA

Üye
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
26
Puanları
3
Yaş
31
Konum
İzmir
Selamlar,
Fan uygulamalarında çok gerekli olmamakla beraber motorun soğuması için gerekli hava akışının sağlanabildiğine de emin olmalısınız. Inverter bağlı motorlarda devrin düşük seyretmesi (<10Hz) ihtimaline karşın harici fan ile soğutma sağlanabilir.
Sıcak havanın tahliyesi veya ortam sıcaklığının yüksek olduğun ortamlarda ise motorunuzu "inverter duty motor" olarak tabir edilen sargı izolasyon sınıfı en azından "H" olan motorlar kullanabilirsiniz.
Kolay gelsin.
 
Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
10
Puanları
3
Yaş
27
Selamlar,
Fan uygulamalarında çok gerekli olmamakla beraber motorun soğuması için gerekli hava akışının sağlanabildiğine de emin olmalısınız. Inverter bağlı motorlarda devrin düşük seyretmesi (<10Hz) ihtimaline karşın harici fan ile soğutma sağlanabilir.
Sıcak havanın tahliyesi veya ortam sıcaklığının yüksek olduğun ortamlarda ise motorunuzu "inverter duty motor" olarak tabir edilen sargı izolasyon sınıfı en azından "H" olan motorlar kullanabilirsiniz.
Kolay gelsin.
Erman Bey görüşleriniz için teşekkürler. Fanı çok sıcak bir havanın tahliyesi için mi kullanıyorlar soracağım, eğer varsa fan datasheetinde izalasyon sınıfını da kontrol edeceğim.
 
Katılım
7 May 2011
Mesajlar
497
Puanları
33
Yaş
57
Konum
İSTANBUL
Resimden anladığım kadarıyle motor sargılarından birisi yanmış. 3 fazla çalıştığına göre acaba fazların biri mi kesildi de yandı?
 

pino

Üye
Katılım
14 Nis 2009
Mesajlar
62
Puanları
3
6 motor 6 frekans konvertöruyle mi yoksa 6 motor tek frekans konvertoruyle mi çalıştıriyorsunuz?

ayrica her motora TMŞ ile korunuyor mu?
 
Katılım
30 Haz 2016
Mesajlar
10
Puanları
3
Yaş
27
Resimden anladığım kadarıyle motor sargılarından birisi yanmış. 3 fazla çalıştığına göre acaba fazların biri mi kesildi de yandı?
Frekans konvertöründe output faz koruma hatası var yani motor ile sürücü arasında faz kaybı yaşansa sürücü hataya geçerdi
6 motor 6 frekans konvertöruyle mi yoksa 6 motor tek frekans konvertoruyle mi çalıştıriyorsunuz?

ayrica her motora TMŞ ile korunuyor mu?
Her fanın ayrı frekans konvertörü var, sistemde TMŞ yok akım koruması sürücü üzerinden yapılıyor.
 
Son düzenleme:

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
104,558
Mesajlar
735,557
Kullanıcılar
388,868
Son üye
meda28

Yeni konular

Üst