2019'da satışı yapılacak yerli otomobil (Babayiğitler'in hazırladığı)

Katılım
21 Ağu 2017
Mesajlar
146
Puanları
1
Yaş
44
Konum
Eskişehir
Yakın zamanda bir basın toplantısı ile duyurulan Türkiye'nin ilk yerli elektrikli otomobilini üretecek ekip oluşturuldu. Ekibe Cumhurbaşkanı babayiğitler ismini verdi. İşte o ekip;

Anadolu Grup
BMC
Kraça Holding
Turkcell
Zorlu Holding

ve tabi TÜBİTAK'ın da aralarında olduğu ekip bunu başarma yolunda hızla ilerliyor. Daha önceki bir zamanda bu aracın teknolojisi, olası fiyatı gibi soruları bir TV programında cevaplamışlardı.

Videoda anlatıldığına göre elektrikli otomobilin bataryası ile gidebileceği menzil 100 km imiş. Yalnız aracın içerisinde bir de yakıt jeneratörü bulunmaktadır. Bu jeneratör 20 litre benzin ile bataryayı 10 defa şarj edebilmekteymiş. Böylece yakıt dahil aracın toplam menzili 1100 km olabiliyormuş.

Ne diyorsunuz bu değerler çok iyi değil mi? Ben buna işin içinde TÜBİTAK olmasa asla inanamazdım. Siz ne düşünüyorsunuz? 20 litre benzin ile içten yanmalı motor kullanan araçlarda ortalama ne kadar yol alabiliyorduk? Bu çok iyi değil mi?

Toplam 4 çeşit araç üreteceklermiş.

1. Sadece elektrikli
2. Sadece içten yanmalı motor kullanan
3. Hybrid elektrikli + içten yanmalı
4. Hybrid elektrikli + yakıt jeneratörlü




 
Son düzenleme:
Pekı bataryayı şarj ederken, araba parkta mı olacak.
Hayır değilse, bataryayı şarj etmenin anlamı ne.Bırak anlık üretilen elektrik ile gitsin.
Hem benzini yüzde 25 effektiviteyle kullanabiliyoruz içten yanmalı motorlarda.
Yüzde yüz olduğunu düşünürsek, hiç bir kayıp olmamalı tabii.
Merakla bekliyoruz.
 
Pekı bataryayı şarj ederken, araba parkta mı olacak.
Hayır değilse, bataryayı şarj etmenin anlamı ne.Bırak anlık üretilen elektrik ile gitsin.
Hem benzini yüzde 25 effektiviteyle kullanabiliyoruz içten yanmalı motorlarda.
Yüzde yüz olduğunu düşünürsek, hiç bir kayıp olmamalı tabii.
Merakla bekliyoruz.
Bu hususta şarjlı matkap aldım bataryası öldü , şimdi ne yapacağım , adaptör bağlayarak çalıştırmazmıyım diye bağrınan arkadaşlara verilen cevap size de verilecek cevabın aynısı :) Şarj devresinin gücü ile bataryanın gücü malesef aynı boyutlarda değil . Pire deve misali.
 
Pekı bataryayı şarj ederken, araba parkta mı olacak.
Hayır değilse, bataryayı şarj etmenin anlamı ne.

Arabayı park etmenize gerek yok yakıt jeneratörü ile şarj halindeyken de yola devam edebilir. Bu yöntem ile üretilen elektriği direk motorlara vermek mümkün olmasına rağmen çok verimli değildir. Hem yeterli hızı elde edemezsiniz hem de her zaman özellikle şehir içi trafikte ürettiği kadarını harcayamayabilirsiniz.
Sizin sorununuz nedir açık konuşun teknoloji düşmanı mısınız?
 
Şurası benim kafama yatmadı... 20 lt yakıt ile 1000 kM.... Eğer bu mümkünse aküye falan gerek yok direk takalım o sistemi (Jeneratör + Elektrik Motoru) devam edelim...
Bence bu hesapta bir hata var...!!!
 
Arabayı park etmenize gerek yok yakıt jeneratörü ile şarj halindeyken de yola devam edebilir. Bu yöntem ile üretilen elektriği direk motorlara vermek mümkün olmasına rağmen çok verimli değildir. Hem yeterli hızı elde edemezsiniz hem de her zaman özellikle şehir içi trafikte ürettiği kadarını harcayamayabilirsiniz.
Sizin sorununuz nedir açık konuşun teknoloji düşmanı mısınız?
Onun sorunu size göre Fetö cüdür veya başka bir hain çünkü eleştriyi kabul edemiyorsunuz? Arkadaşımız aklına birşey takılmış ve daha önce şarjlı matkaplarla ilgili yaşadığımız bir sorunu belirtmiş! Elektrik li arabaların verim konusunda içten yanmalı motorlar kadar verimli olabileceğini sanmıyorum. 20 tl.lik yakıtla 1100 km gidecekmiş ya o 20 Tl.olmaz hiçbir zaman arabaya özel bir fiş yaparlar evlerde şarj etmeyi yasaklarlar özel istasyon kurup 20 tl dolacak şarj ı 50 tl ye vatandaş a satarlar sizde bizde görürüz.
 
Onun sorunu size göre Fetö cüdür veya başka bir hain çünkü eleştriyi kabul edemiyorsunuz? Arkadaşımız aklına birşey takılmış ve daha önce şarjlı matkaplarla ilgili yaşadığımız bir sorunu belirtmiş!

Ben eleştirmiyorum soru sorana cevap veririm arkadaş düşman eleştirisi yapıyor. Kendi üzerime alınmıyorum belirttiğim gibi bu düşmanlığını teknolojiye yapıyor. Elbette bu teknojinin eleştirilecek çok yönü var ancak geçmişte bu konuda çok yıkıcı davranıp millet olarak Türkiye'de otomobil üretilmesine mani olduk. Artık bu konuda çok hassasız yapıcı ve çözüme yönelik yapılan eleştirilere ve araştırmalara çok ihtiyacımız var.

Şurası benim kafama yatmadı... 20 lt yakıt ile 1000 kM.... Eğer bu mümkünse aküye falan gerek yok direk takalım o sistemi (Jeneratör + Elektrik Motoru) devam edelim...
Bence bu hesapta bir hata var...!!!

Elektrik li arabaların verim konusunda içten yanmalı motorlar kadar verimli olabileceğini sanmıyorum. 20 tl.lik yakıtla 1100 km gidecekmiş ya o 20 Tl.olmaz hiçbir zaman arabaya özel bir fiş yaparlar evlerde şarj etmeyi yasaklarlar özel istasyon kurup 20 tl dolacak şarj ı 50 tl ye vatandaş a satarlar sizde bizde görürüz.

20 TL değil 20 litre diyor öncelikle bu bilgilendirmeyi yapayım.

Elektrikli otomobiller Batarya dahil %90'ın üzerinde verime sahiptir. İçten yanmalı motorlar ise enerjinin %80'ini israf edip sadece %20'sini kullanabilir. Yukarıda bahsedilen jeneratör yakıtın tüm ısısını mümkün olan en yüksek verimde elektriğe dönüştürüp bunu başarıyor. Böylece aynı yakıtla içten yanmalı motor kullanarak gidebildiğin mesafenin 4-5 katı mesafeye gidebiliyorsun. Bu size neden imkansız gibi geliyor? Bu güne kadar neden yapılmadığı size anlamsız geliyor anladığım kadarıyla. Siz insanlığın daima en iyisini bilip, en iyisini uyguladığını sanıyordunuz ancak durum hiçte öyle değil gördüğünüz üzere...

Petrol şirketleri siz parasını ödediğiniz sürece yakıtınızı israf edip etmediğinizle ilgilenmezler ancak hangi verimle kullandığınız onların dikkatini çekecektir daha fazla tüketmeniz için ellerinden geleni yaparlar.

Şunu biliyorsunuzdur umarım ülkeleri insanlar değil büyük şirketler yönetir. Büyük şirketlerin iştahı kabarıp şarj istasyonlarından gelen parayı beğenmezlerse sizin söylediğinizi yapabilirler. Bu konuda vatandaş olarak çok uyanık olmalıyız her birimiz enerji verimliliği konusunda yeterli bilgiye sahip olmalıyız bu tür oyunlara gelmeyelim.

Saygı ve sevgiyle...
 
Son düzenleme:
20 litreyi 20 tl anlamışım pardon!
Gelelim 20 litre ile 1000 km meselesine.Bu mümkün olabilir mi?Evet olabilir ama yerli araba işi taşeron işcilerin işine döndü. Kaç yıldır yapılacak en iyi araba olacak az yakıtla çok yol gidecek diye ballandıra ballandıra anlatılıyor ortada birşey yok!Bir araba çıkarttılar ortaya kaç yıl önce o araba nında Saab ın bir modeli olduğu ve Türkiye tarafından satın alındığı çıktı ortaya!Yerli araba nın yerli olmadığını daha sonra zamanın bakanı da kabul etti. Saab ın o modelinin herşeyiyle satın alındığı ve yerli olduğu söylendi hadi gelde inan bu yazılanlara!Eğer inanmıyorsan internet te haberler var araştır bak!
 
Bütün mesele dönüp dolaşıp yakıt jeneratörüne varıyor. Bu yakıt jeneratörü ayhan beyin dediği gibi %80- %90 verime sahipse bu iş tutar. Fakat ne yazıkki ben böyle verime sahip bir motorun arabaya monte edilebileceğini sanmıyorum. Ya çok pahalıya mal olur ya çok ağır olur yada tehlikeli.
En ekonomik seçimi ben zaten kullanıyorum. 13.5 kuruş yakıyor son zamlardan sonra. ybr125 paketcilerin seçimi. 160 kiloyu her yere 120 kilo ağırlığıyla taşıyor.
2014-Yamaha-YBR125-TR-Red-Spirit-Studio-002.jpg
 
Bütün mesele dönüp dolaşıp yakıt jeneratörüne varıyor. Bu yakıt jeneratörü ayhan beyin dediği gibi %80- %90 verime sahipse bu iş tutar. Fakat ne yazıkki ben böyle verime sahip bir motorun arabaya monte edilebileceğini sanmıyorum. Ya çok pahalıya mal olur ya çok ağır olur yada tehlikeli.
En ekonomik seçimi ben zaten kullanıyorum. 13.5 kuruş yakıyor son zamlardan sonra. ybr125 paketcilerin seçimi. 160 kiloyu her yere 120 kilo ağırlığıyla taşıyor.
2014-Yamaha-YBR125-TR-Red-Spirit-Studio-002.jpg
Bundan ben korkuyorum bana göre çok tehlike li Allah kaza bela vermesin inşaallah
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst