12 volt sistem 24 volt akü şarj sorunu

Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
35
Puanları
1
Merhabalar.
Sorunum şu. Dizel motor ile çalışan bir makinemiz var. Motor sistemi 12 volt. Bu makineye sonradan bağlanan 24 volt kumanda ve valf sistemi var.
2.nci akü ile 24 volt sistemi besledik ancak 2.nci aküyü şarj edemiyorum.
Şimdi bu aküyü nasıl şarj edebilirim
 
1- Makina seyyar değilse, sabit bir iş sahasında,elektrik prizlerine yakın yerde çalışıyorsa, 2.aküye şebekeden 220 vac>13.80 volt dc. (2. akü amperinin 1/10’unu geçmeyecek amper çıkışında) tampon şarjlı bir akü şarj cihazı (ac/dc şarj adaptörü) bu 2. akü sürekli şarjlı kalacak şekliyle sabit şebekeye sürekli bağlı tutulur.Böylece 2. aküyle seri olarak 24 volt dc. sürekli hazırda beklemiş olur.

2- Makina seyyarsa kumanda/valf sistemi 24 volt dc.lik kaç amperlik bir akım çekiyorsa buna uygun çıkıştaki 12 volt >24 volt ; dc>dc boost konverteri,bu 12 voltluk asıl aküye direk bağlı olup,gerektiğinde 12 voltta akım alıp bu valfleri 24 volt dc. ile besler. 2. aküyü de, harici bir şarj cihazına da ayrıca gerek kalmaz.Dizel motor ile çalıştığına ve elektrik motoru ile çalışmadığına göre makinenız seyyar olmalıdır,eğer böyleyse bu seçeneği düşünün.Kolay gelsin.
 
selam. foruma henüz göz atabildim.
Cevaplar için teşekkürler.
1- Makina seyyar değilse, sabit bir iş sahasında,elektrik prizlerine yakın yerde çalışıyorsa, 2.aküye şebekeden 220 vac>13.80 volt dc. (2. akü amperinin 1/10’unu geçmeyecek amper çıkışında) tampon şarjlı bir akü şarj cihazı (ac/dc şarj adaptörü) bu 2. akü sürekli şarjlı kalacak şekliyle sabit şebekeye sürekli bağlı tutulur.Böylece 2. aküyle seri olarak 24 volt dc. sürekli hazırda beklemiş olur.

2- Makina seyyarsa kumanda/valf sistemi 24 volt dc.lik kaç amperlik bir akım çekiyorsa buna uygun çıkıştaki 12 volt >24 volt ; dc>dc boost konverteri,bu 12 voltluk asıl aküye direk bağlı olup,gerektiğinde 12 voltta akım alıp bu valfleri 24 volt dc. ile besler. 2. aküyü de, harici bir şarj cihazına da ayrıca gerek kalmaz.Dizel motor ile çalıştığına ve elektrik motoru ile çalışmadığına göre makinenız seyyar olmalıdır,eğer böyleyse bu seçeneği düşünün.Kolay gelsin.

makinemiz seyyar şuan şehir dışında çalışıyor. Aküleri yer değiştirerek kullanıyorlar şimdilik. kumanda ve valf sistemi kaç amper çekiyor bilemiyorum. Geldiği zaman ölçücem.
 
Merhaba.Bu verdiğiniz linkteki üst resimdeki küçük cihazın 12 volttaki çıkışı 120 watt yani 24 volt * 5 amperin çarpımı şeklinde. Kumanda ve valflariniz 5 amperin çok üstündeyse bu çıkış değeri az gelir,akü amper-h gücü uygun olur,ama bu gereken ölçümü ac/dc ölçen kaliteli bir pensampermetreyle veya kaliteli bir avometrenin dc amper ölçer kısmından (10-20 A'lık skalası olanla) siz bir yapın,çıkan değere göre (Çok fazla amper çıkışlı olanı) çok gereksiz olanı boşuna seçmemiş olun.Daha alt resimdeki nispeten çok büyük cihaz çıkış değeri olarak belki size çok lüks olacaktır,bu ölçümden çıkacak amper değerine göre.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
İkinci aküyü nasıl bağladınız ki? Dizel makinada 12 Volt alternatör ve marş motoru yok mu?

Saygılar...
 
Sn. Binbaşı
İlginiz için teşekkürler. Farklı birkaç seçeneğim daha olacak. alternatörü 24 volt ile değiştirmek.
Ancak bu sefer şöyle bir sorun ortaya çıkıyor ; akülerin dengesiz boşalması. aslında makine stop ettiğinde akım çeken cihazda yok. sadece marş dinamosu var
 
İkinci aküyü nasıl bağladınız ki? Dizel makinada 12 Volt alternatör ve marş motoru yok mu?
Saygılar...

Sn. Acemi. Birinci aküsadece makinayı besliyor. İkinci akü ise birinci akünün artısından seri bağladım. İkinci akü 24 volt kumanda ve valfleri besliyor.
 
Sn. Binbaşı
İlginiz için teşekkürler. Farklı birkaç seçeneğim daha olacak. alternatörü 24 volt ile değiştirmek.
Ancak bu sefer şöyle bir sorun ortaya çıkıyor ; akülerin dengesiz boşalması. aslında makine stop ettiğinde akım çeken cihazda yok. sadece marş dinamosu var

Bu seçeneğinizi ben de düşünmüştüm,ama birçok parça değişmeden söylediğiniz gibi aküler şarjdan sonra oldukça dengesiz boşalırlar,o mahsuru vardır.Yani sadece 24 voltluk şarj dinamosunu değil,marş dinamosunu da değiştirirseniz tam dengeli boşalma olacaktır,(Aksi halde 12 voltluk marş iki seri akünün ortasındaki kutuptan her çalışmada şarj dengelerini oldukça da bozmuş olacaktır,düşündüğünüz gibi) kumanda valfleri de 24 volt dc.' yi,marş motoru da ilk çalışırken (startta) 24 volt dc.' yi tam çekeceği için.Ama bunun biraz maliyetli olabileceği aklıma gelmiş,3.seçenek olarak eklemekten bu nedenle vazgeçmiştim.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,250
Kullanıcılar
449,840
Son üye
111340

Yeni konular

Geri
Üst