Şöför uyuduğunda uyaran sistem

arkadaşlar paylaşımlarınız için çok teşk.Hiç bilmediğim konular hakkında kafamda fikirler oluştu ama daha basit düzeyde uygulana bilir bi sistem olursa daha iyi olur, sonuçta projesini çizmem gerekiyor.Kan basıncı ve nabız konusunu araştırdım kisiye göre değişiklik gösteriyor.çok hassas bi bi durum kişi uyku ile uyanıklık arasındaki evrede devreye girmeliki kazadan oluşmasın SAYGILARIMLA

konuya girişteki yaklaşınınızla konuyu araştırdıktan sonraki yaklaşımınız cok yol kat etmiş aradıgınız dün bir uyku sensörü iken bu günkü son mesajınızda araç kontrolünü kaybeden bir sürücünün otamatik pilotla güvenli bir alana cekilip uyarı sinyalleri ile cevre uyarımı saglamaya calışmışsın
konu insan hayatı oldumu her proje desdek verebilirim otamatik plotlu yeni nesil araçlar var senin uygulaman gereken ,bu projenin neresi ?
 
benim yapamadığım bu sisteminde nasıl bi işlemci kullanılacak ve bu sistemi çalıştırmak için bi proğrama ihityaç olurmu.Ödevde uygulanabilir olmasından bhsediyor.Bütün araçalara uyğulanabilecek bi paket sistem haline getirilebilirmi.ön taraftaki sonic sensörün nitelikleri ve teknik özellikleri nasıl olmalı.Mevcut piyasada 40khz likler var ama mesafesi ihtiyacımın çok altında bununla ilğili bilğin varmı. TŞK.
 
mercedesin actros marka tırlarında yol radarı vardır şöför uyuduyunda tır kendi şeridinden çıkıcağı için yol çizlerini takip eder çıktığı anda sesli uyarı verir tır kendini şeridine alır yada öndeki araba yolda çok yavaşladı zaman radar devreye direr ve tır kendini frenler şöför demiyorum bakın tır kendisi yapıyor türkiyede ki tırların çoğunda bu yoktur (Türkiye pazarında opsiyoneldir belki bilmiyorum)ama mercedesin avrupa pazarına verdiği tırların hemen hepsinde bu radar vardır

yol şerid takibi yapan -Telligent lane assistant
öndeki aracı algılanyan - Telligent proximity control

merak edenler için video
Mercedes-Benz Safety Truck - Video
 
Son düzenleme:
paylaşımın için çok teşekkürler böyle bi sistemin çalışır halini görmek eksiklerimi tamamlama adına çok faydası oldu.Benim araştırmalarımda bulamamıştım.Sagol
 
Uzaktan eğitim mekatronik öğrencisi arkadaşlarına verilen bu ödev tamamen muhammadır. Amaç şöförümü uyarmak yada arabayı etkisiz halemi getirmek belli değil. Ülkemizde trafik kazalarını önlemek için adımlar atılmaya çalışılıyor bunun çaresini bursada Tofaş fabrikasında çalışan elektrik elektronik mühendisi bir abimiz buldu sistemin tamamıyla etkili olabilmesi için üretilen arabya + 10.000tl artı fiyat koyduracağı için yapılamadı öle bişey. Sizin araştırmalarınızda muhtemelen uygulanamıyacak yürümeden koşmak olmak hatta emeklemeden yürümek olmaz. Şöförlük bir meslekti önceden şimdi ise meslekten çıkmak üzere. Bence uzaktan eğitim bütün mekatronik öğrencileri ülkemize yarayacak bişey yapmak istiyolarsa alfe romeo abimizin dediği önergeyi göndersinler ;

1)Ehliyet sınavına girenlere psikiyatrik testte tabi tutarsınız
2)şehir giriş cıkışlarında sürücünün kaç saat araç kullanmış kontrol edersiniz
3)zamanlamalara uymayana 5 yıl hak mahkumiyeti verirsiniz .
 
syn haspi kardeşim sadece Populariteni arttırmak amacıyla bilmediğin anlamadığın konuya vakıf olmadığın konulara yorum yazman çokta hoş değil.Tofaş'taki abinin projesinin uygulanmamasının sebebi sadece maddiyat değildir sanırım.Çünkü basit bi klima devresi için veya otomatik şanjıman için istenilen farkta araca bi külfettir.Ama basit bi araç katoloğunu incelersen oradaki birçok fonksiyonun standart değil opsiyonel olduğunu görürsün. Dediğin gibi çok gelişmiş eğitim düzeyi yüksek ülkelerde şöför eğitimleri çok ciddiye alınıyor ve çokta katı trafik kuralları var ozaman neden ABS veya hava yastığı gibi emniyet donanımlarına gerek duyuyorlar.Hiç kaza yapmamaları gerekmezmi yada kendilerine veya bi başkasına zarar verebilecek davranışlarda bulunmamaları gerekmezmi neden dünyanın en güvenilir arabasını yapmak için birbirleri ile rekabet etsinler ki....?sanırım seninde ehliyetin vardır, hiç makasa girmedinmi,90 nın üzerine hiç çıkmadınmı,az veya çok alkollü araç kullanmadınmı sürücü kursundan verilen kitaptaki kuralları 100% riayet ettini söylüyorsan yazdıklarında çok haklısın.Şunuda ekliyeyim ben bu ödevi bitirdim ve teslim ettim bu platformdaki korkmaz_design dışındakilerden yardım falan görmedim bide paylaşımcıyız diye sağa sola mesaj atıyosunuz.Syn yöneticiden bu konunun kapatılmasını istemiştim böyle paylaşacak birşeyi olamayanlara, yoktan enerji yaratma fantezisi ile yaşıyan elektrikçilere cevap yazmaktan sıkıldım artık isterseni üyeliğimide iptal edin...Ben sadece gelişimci fikirleri ve paylaşılan dökümanları,deneyimleri takip edicem SAYGILARIMLA
 
arkadaşım kulak arkasına yerleştirilen bir sistem var.adam uyumayağa bşladığı zamn kafasını eğer gibi oldumu kulak arkasındaki sistemde bulunan buzzer yüksek desibel ses çıkararak şöförü uyaran bir sistem.
 
bır arkadaşım mılyoncudan almış kulağa takılıyor işitme cihazı gıbı uzerınde sanırım civa tup var şoforun başi öne doğru eğılınce buda ekserı uyku geldığınde olur civa tup içinden bizere pilden akim akıtıyor bizer pibb deyınce kı ben denedım acayıp ses çıkarıyor uyumak mumkun değıl bu cıhazı kullanabılırsınız
 
ewet arkadaş doğru söylüyor.bunu geliştirip sunablirsin hocaya.
 
DERSİN ADI : MEKATRONİK
ADI SOYADI : RECEP ERDAL
ÖĞRENCİ NO : 0927,36473

SÜRÜCÜ İKAZ SİSTEMİ
Sürücü yorgunluk, dalgınlık uyku haline geçişte aracın kontrolünü tamamen yada kısmen yitirmektedir. Seyir halinde iken aniden ya da kademeli olarak oluşacak risklere müdahale etmekte aracı uygun pozisyona almakta veya riski bertaraf edecek davranışı yapamamaktadır yada o anki panik hali ile uygun olmayan davranışlar sergilemektedir.
Oluşturacağımız sistemdeki kabin içi ağılayıcılar ve çevresel algılayıcılar ile şoförün davranışlarını yorumlayacağız ve güvenliğini sağlayacağız.

KABİN İÇİ ALGILAYICILAR
Kabin içine sürücüyü uygun pozisyonda takip edebilecek aldığı veriyi işlemciye iletebilecek yapıya sahip iki adet kamera konulacaktır.
1)Termal kamera: sürücünün vücut ısısını sürekli ölçerek işlemciye iletecek işlemcide önceden kaydedilmiş veri ile karşılaştıracak.
2)Harekete duyarlı kamera: aldığı görüntüleri işlemciye ileterek önceden kaydedilmiş normal pozisyonlardaki duruşlar ile anlık durumları karşılaştıran işlemci uygun olmayan durumlarda sesli uyarı vererek (başın öne düşmesi, göz kapaklarının olabileceğinden uzun süre kapalı kalması vb.)sürücüyü uyaracaktır.
ARAÇ DIŞI ALGILAYICILAR
Aracın uygun yerlerine montajlanacak algılayıcılar ile çevresel etkiler, trafik durumu, aracın kontrolden çıkma veya kontrolsüz seyrettiği bilgilerini alacağız.
1)Radar algılayıcı: Aracın ön tarafına yerleştirilecek radar alğılayıcı ile önündeki taşıt, hareketli ve duran cisimleri tamamlamada yardımcı olacaktır. Önündeki aracı algılayarak arasındaki mesafeyi, duran cisimler ile arasındaki mesafeyi ölçerek bilgileri işlemciye gönderecektir. Giden ve yansıyan sinyaller arasındaki frekans farkı zaman, dolayısı ile mesafeye bağlı olacaktır. Böylece her iki sinyalin belli ölçülerde karşılaştırılması ile elde edilecek fark sinyalinin frekansı araçlar ve çevresel objeler ile arasındaki mesafeye, frekans değişimi ise bağıl hıza karşılık gelmektedir.Radarın sadece kendi şeridindeki araçları izlemesi gereklidir.bu gereksinimi düz yolda sağlama kolaydır.virajlı yollarda etkin çalışabilmesi için nesnelere kitlenerek etkin çalışması gereklidir.Bu amaçla taramalı radarlarda anten tipli olanı tercih etmek gereklidir.bu tip radarlarda anten titreşimli bi motora bağlıdır.Saniyede on kez belli bi açıyı tarar.Algılanan nesne o anki anten açısı ile eşleştirilir.
2)Renk kontrollü lazer algılayıcılar: Aracın sağ yan aynasına yerleştirilecek bu algılayıcı ile aracın asfalt zeminde yol kenarına nekadar yaklaştığı kontrol edilebilecek ve bu algılayıcıyı araç ile yol kenarı çizgileri arasındaki güvenli mesafe tespit edilip belirlenecek açı ile montajı yapılacaktır. Bu amaçla aracın yolan çıkma riskini hesaplamada yardımcı olacaktır.
İŞLEMCİ
Çeşitli ortamlardaki ve olaylardaki risklerin sonuçlarını hafıza biriminde saklayarak anlık gelen veriler ile karşılaştırıp, risk oluşmaya başladığı anda sürücüye sesli ve ışıklı uyarı vererek sürücünün duruma müdahalesini isteyecektir. Fakat risk büyüyor ise ve sürücüde bu duruma müdahale etmiyor ise işlemci max. risk seviyesine ulaştığında sürücüden herhangi bi tepki almadı ise o anki durumu değerlendirip hafızasında kayıtlı olan işlemleri sırası ile veya öncelikli olarak uygulayarak sürücünün ve araç dışı objelerin güvenliğini sağlamak amacına yönelik aracın kontrolünü sağlayacak aktivatörleri devreye alacaktır.Bu olaylar gerçekleşirken veya gerçekleşme aşamasında sürücünün direksiyon,fren,vites değişimi gibi bir kontrolü sağlayan mekanik organlara müdahalesi ile sistem tamamen devre dışı kalarak kontrolü sürücüye bırakacak durumla ilgili öncelikli olarak yapılması gerekenler ile ilgili uyarıda bulunacaktır.
AKTİVATÖRLER
İşlemciden aldığı sinyal ile bağlı bulunduğu bağlı bulunduğu mekanizmayı çalıştıracak.İç ve dış ortamdan aldığı bilgiler doğrultusunda olumsuza yönelik yorum yaparsa işlemci sırası ile sesli ve ışıklı ikazda bulunacak sürücü tarafından cevap verilmez ise aracın dörtlü sinyallerini açarak aracın arkasından takip eden diğer araçlara uyarıda bulunacaktır.Radar sisteminden ve takograftan gelen bileğiler ile önündeki araç ile arasındaki mesafeyi açmak için sürücünün ayağı gaz pedalında olsa dahi motora giren havayı azaltacak pnömatik kısıtlayıcı ile aracın hızını azaltacaktır.bu aşamaya kadarda sürücü tepki vermez ise debriyaj sistemine bağlı hidrolik basınç attırıcı ile motoru şanjuman üzerinden güç aktarımı keserek fren hidrolik sistemine bağladığımız hidrolik basınç arttırıcı ile ani fren yaptırmadan mümkün olabilen an düşük hıza indireceğiz.Bu olaylar gelişir iken aracın yolda kalabilmesi için (çok keskin virajlar haricinde) yan tarafına yerleştirdiğimiz renge duyarlı lazer algılayıcıdan sürekli bilgiler alınacak ve yine radar sisteminden yol eğimine göre aracın açısı bilgilerini alarak direksiyon miline montajını yaptığımı servo motor ile aracı yolda tutmaya çalışacağız.
Bu aşamalar gerçekleşmiş ise yüksek ihtimalle sürücü uyku halinde, aşırı dağlın, yorgun ya da çok ciddi rahatsızlık durumunda olduğu kanısına varılabilir.
KULLANILACAK ALGILAYICILAR (GİRİŞLER)
1. Termal Kamera
2. Harekete Duyarlı Kamera
3. Radar Algılayıcı (76 Ghz 300m Menzilli)
4. Renk Kontrollü Lazer Algılayıcı
5. Endüktif Sensör
İŞLEMCİ
1. TMS320F2812 DSP İşlemci İle Bulanık Mantıkla Denetimi
2. İşletim Sistemi
3. LCD ekran
AKTİVATÖRLER (ÇIKIŞLAR)
1. Pnömatik kısıtlayıcı
2. Hidrolik basınç arttrıcı (Direkt Tahrikli Servo Valf)
3. Servo motor







BİLGİ TABANI









1)Radar Algılayıcı
2)Renk Kontrollü Lazer Alğılayıcı
3) Hidrolik basınç arttrıcı (Direkt Tahrikli Servo Valf)
4) Pnömatik kısıtlayıcı
5)Termal ve Harekete Duyarlı Kamera
6)Pedallara Bağlı Endüktif Sensörler
7)Direksiyon miline Bağlı Servo Motor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,991
Son üye
multiroots

Yeni konular

Geri
Üst