Şöför uyuduğunda uyaran sistem

Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
21
Puanları
1
arkadaşlar başımda büyük bi sıkıntı var.Mekatronik bölümü öğrencisiyim hoca "şoför ikaz sistemi" ile ilğili bi uygulanabilir proje devresi çizip tez şeklinde hazırlamamı istiyor.Çok araştırdım Şuan mevcut sistemlerden (kameralı göz kapagı izleyen sistem,başın öne düştüğünü alğılayan sistem gibi)özgün bi tasarım olmalıymış çok zorlanıyorum lütfen fikirlerinizi benimle paylaşın dersten geçmek için çok önemli proje onaylanırsa tubitak tarafından tescil ettirilecekmiş tescili fikir sahibine verebilirim.TEŞEKKÜRLER
 
ben gözlük şeklinde bir cihaz düşünmüştüm önceden ama hiç üzerinde çalışmadım ultrasonic sensörle göz kapagının hareketini izleyecek her harekette zamanlayıcıyı sıfırlayacak hareket olmazsa uyarı verecek şeklinde ama nasıl yapılır bilemiyorum
 
Beyin Dalgaları < Nöroterapi (Neurobiofeedback) < Düşünce Teknolojisi - Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi

Uygulanabilir olması gerek sanırım projenin. Kuvvetle muhtemel birileri düşünmüştür ama ilk aklıma gelen şu idi :

"Teta dalgaları uykuya geçerken ya da uykunun ilk evrelerinde görülüyorlar. Bunlar biraz daha hızlı; saniyede 4-7 kez salınıyorlar."

Kafaya yerleştirelebilecek boyutlarda yada algılayacak boyutlarda. Yada arac içine monte edilebilecek bir "Elektroensefalogram (EEG)".

Ve bu EEG ile ölçülen dalgalar içinde teta dalgalarının yüzdesel ölçümü. Elektriksel değer olarak uyarı çıkış vesaire yönlendirmesi.

Uzay yolu mu :) Neden olmasın :)

Al bide burdan : Beyin dalgalarını kontrol etmeyi başaran Sidney Üniversitesi Teknoloji Bölümü Profesörü Ashley Craig, insan beyninin vücut rahatlayınca sinir sistemine gönderdiği Alfa dalgaları ile uyuma öncesi gönderilen Teta dalgaları arasında aç kapa işlemi yapan bir anahtar keşfettiklerini açıkladı.


Kafatasına elektrotlar


Beyindeki “elektrik anahtarı”nın keşfinden sonra deneyler başladı. Araştırma ekibinden bilim adamı Less Kürkup bir sandalyeye oturdu ve önce vücudunu rahat bir duruma soktu, ardından da gözlerini kapatıp dinlenmeye başladı. Böylece beynin Alfa dalgalarını kapatıp Teta dalgaları göndermesi sağlandı. Bu sırada kafatasına bir güçlendirici ile vericiye bağlı iki elektrot yapıştırıldı. Lambalar yandı Normal durumlarda 0.9 votluk bir enerji ile elektrik dalgası gönderen beyin, vücudun rahatlamasının ardından devreyi kapatınca sinir sistemine gitmeyen enerji dalgalarının voltajı 3.5 birime yükseldi. Ve verici ile yönlendirilen beyin dalgası odanın kapalı ışığını açmayı başardı. Aynı miktardaki beyin dalgası ile oyuncak bir otomobil de çalıştırıldı.
 
direksiyon simidine yerleştirilen algılayıcılar ile kan akışı izlensin,insan uyuyunca nabız düşer

tabii öncelikle bir kaçf arklı yaştaki denek üzerinde , uyku ile uyanıklık arasındaki nabız farkları ölcülmeli.
 
arkadaşlar paylaşımlarınız için çok teşk.Hiç bilmediğim konular hakkında kafamda fikirler oluştu ama daha basit düzeyde uygulana bilir bi sistem olursa daha iyi olur, sonuçta projesini çizmem gerekiyor.Kan basıncı ve nabız konusunu araştırdım kisiye göre değişiklik gösteriyor.çok hassas bi bi durum kişi uyku ile uyanıklık arasındaki evrede devreye girmeliki kazadan oluşmasın SAYGILARIMLA
 
Soruna o kadar soyut bakılmış ki direksiyon başında uyuklamak gayet olagan,etik bir sorun bu sorunada bir çare lazım ,sonra biz bir alet geliştirelim new times ta manşet yapsın. Dünya bize uykularında bile araç kulanıyorlar desinler .
Karadeniz fıkraları gibi bir içat olur .
Arkadaş araç kullanmanın tüm dünyada bir kuralı var 4.5 saat araç kullanan 1 saat istirahat etmeli bir gün içinde 9 saat araç kullanmalı diye .
Sen bu işi hocan istedi diye değil ,insanın biolojik sınırları zorlanırsa o insanın karşısına çıkabilecek masum insanları nasıl korurum diyorsan
o zaman farklı !

O işin tek çözümü EĞİTİM

1)Ehliyet sınavına girenlere psikiyatrik testte tabi tutarsınız
2)şehir giriş cıkışlarında sürücünün kaç saat araç kullanmış kontrol edersiniz
3)zamanlamalara uymayana 5 yıl hak mahkumiyeti verirsiniz .

Bak bakalın bir tek direksiyon başında uyuyan şöför yüzünden kaza ve can kaybı oluyormu ?

Bu kararları çıkarmak çok mu zor?

Bu kuralları 100 yıldır trafik olan ülkede trafikten sorumlular hiç düşünmemiş mi ?
İyi biz düşündük bari şimdi bu satırları okuyunda belki sizlerde bir iki şey ekler bu kanunu acilen çıkarırsınız ,trafik canavarınında belki tek dişini kırarsınız.
o zaman New times de bu kanunu Türkler çıkardı diye bir yazı çıkarsa
EN BÜYÜK BULUŞ diye belki manşet atarlar...
 
Son düzenleme:
Soruna o kadar soyut bakılmış ki direksiyon başında uyuklamak gayet olagan,etik bir sorun bu sorunada bir çare lazım ,sonra biz bir alet geliştirelim new times ta manşet yapsın. Dünya bize uykularında bile araç kulanıyorlar desinler .
Karadeniz fıkraları gibi bir içat olur .
Arkadaş araç kullanmanın tüm dünyada bir kuralı var 4.5 saat araç kullanan 1 saat istirahat etmeli bir gün içinde 9 saat araç kullanmalı diye .
Sen bu işi hocan istedi diye değil ,insanın biolojik sınırları zorlanırsa o insanın karşısına çıkabilecek masum insanları nasıl korurum diyorsan
o zaman farklı !

O işin tek çözümü EĞİTİM

1)Ehliyet sınavına girenlere psikiyatrik testte tabi tutarsınız
2)şehir giriş cıkışlarında sürücünün kaç saat araç kullanmış kontrol edersiniz
3)zamanlamalara uymayana 5 yıl hak mahkumiyeti verirsiniz .

Bak bakalın bir tek direksiyon başında uyuyan şöför yüzünden kaza ve can kaybı oluyormu ?

Bu kararları çıkarmak çok mu zor?

Bu kuralları 100 yıldır trafik olan ülkede trafikten sorumlular hiç düşünmemiş mi ?
İyi biz düşündük bari şimdi bu satırları okuyunda belki sizlerde bir iki şey ekler bu kanunu acilen çıkarırsınız ,trafik canavarınında belki tek dişini kırarsınız.
o zaman New times de bu kanunu Türkler çıkardı diye bir yazı çıkarsa
EN BÜYÜK BULUŞ diye belki manşet atarlar...
sayın yönetici yazınızdan anladığım kadarı ile sizde bu konunun içinden çıkamadınız ve en ufak bir fikriniz dahi yok.çeşitli kanun fantezileriyle bilimde ilerlemeyi düşünmek NEW TIMES'i gözünüzde bayağı büyütmenize sebep olmuş.Ben açılmaktan korkuyorum ya boğulursam! demişsin bencede çok doğru sen en iyisi kumda oyna biz bi gemi yapar açılırız.

Sayn üyeler türklerin böyle birşey yapamayacak kadar dar görüşlü eğitimsiz beçeriksiz ve batının kendinden üstün bir millet olmadığını kendişine bildirelm.
 
sevgili arkadaşım ben de senin gibi mekatronik öğrencisiyim.aynı ödev ben de de var eğer işe yarar bişeyler bulursak paylaşalım.tşk.
 
tamam kardeş bugun yaptığım araştırmalarda şöför yerine araç üzerinde yoğunlaşırsak sonuca daha hızlı varabiliriz. mesela araç takip sistemini geliştirebilirsek bi sonuç çıkar gibi görünüyor.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,849
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst