bulunduğum yerde daha önceden yapılmış olan yol aydınlatmasında buna benzer bir sorun yaşadık..aslında sorun halende devam ediyor..250 KVA lık bir trafo üzerinden yol aydınlatma direkelerin tek bir yerden beslenmiş..sistem devreye alındıktan sonra özellikle tesisin düşük kapasiteli çalıştığı dönemlerde aydınlatmalar gece devreye girdikten sonra mütaakip günlerde ve hafta sonlarında aşırı kapasitifle karşı karşıya kalıyoduk....lamba armatürleri 250 w lık ve sodyum buharlı...elektronik balastlı..fahri abinin dediği gibi bende ilk etapta yukarda bahsedilen durumu düşündüm..ama biz tesisi reaktife sokmadık çok şkr...çünki kapasitifte girme durumunda ceza meblası oldukça yüksek olacaktı...tüm kompanzelerimizi kapattık..tesisi sürekli izledik...bu sene içinde zaten kompanzasyonla ilgili sıfırdan bir revizyon çalşıması yapıyoruz...şönt reaktör zorunu çözer sanırım... cezadan kurtulunabilirdi belki..yani kompanzeleri kapatıp tesisi biraz izlemek cezadan kurtarabilirdi ..ayrıca 2 binamızdada yaklaşık 30 ar KVA gücünde ups lerimiz var...bu binaların girişindeki kapasitif sayaçlar kompanzeler kapalı iken dahi halen yazıyor..fakat tedaşın baz aldığı ana sayacımız og girişinde olduğundan ve diğer kompanzeler kapalı olduğundan fazla olan kapasitif , endüktifle dengeliyor...kapasitifi ek bir çözüme gerek olmadan % 28 lerden % 12-13 seviyesine çektik...ama bu kesin çözüm değil elbette...tesisteki fazla kapasitif etki reaktör ile eritilmeli ..ayrıca upslerin güç seçiminde çok dikkat edilmeli , taleb edilen değerlerin çok üzerine çıkılmamalı bence..yani her dönemdeki eş zamanlı talebe göre ups gücü belirlernirse daha karalı bir çalışma olur sanırım...