Dc motorun gerilimini nasıl arttırabiliriz?

Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
41
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar aracımda bulunan universal cam kitine ait motorların voltajını arttırmak istiyorum. Aküden direkt 12 volt çekiyor ama tabi kayıp söz konusu. Akünün şarj durumu ve kablo uzunluğu bunlara direkt etki ediyor.Tam verimi ise yalnız araç seyir halindeyken ya da çalışırken alabiliyorum. Kontak kapalıyken gerilim yetersiz kalıyor. 12 volt bazen motor yüke binersek 8,5- 9 volta kadar düşüyor. Tabi sağ camın motoru bu değerlere düşüyor. Sol cam motorunda bu durum pek söz konusu değil.

Şimdi özetle; dc motorların voltaj töleransları mevcut bilirsiniz. Ben 12 volt yerine 14 volt vermek istiyorum, bunun için araya nasıl bir devre ekleyebilirim:?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Araç çalışırken zaten 14,4 Volt gerilim üretir.Bunun dışında cam motorunun yavaş çalışma sebebi kablonun ince olması ve şase zayıflığıdır.Marş motoru gibi 100-200 Amper akım geçen motoru rahat çalıştıran akü cam motorunda fazla zorlanmaz.
Siz önce şase bağlantısını güçlendirin sonrada kablo kesitlerini kontrol edin.
 
Merhaba arkadaşlar aracımda bulunan universal cam kitine ait motorların voltajını arttırmak istiyorum. Aküden direkt 12 volt çekiyor ama tabi kayıp söz konusu. Akünün şarj durumu ve kablo uzunluğu bunlara direkt etki ediyor.Tam verimi ise yalnız araç seyir halindeyken ya da çalışırken alabiliyorum. Kontak kapalıyken gerilim yetersiz kalıyor. 12 volt bazen motor yüke binersek 8,5- 9 volta kadar düşüyor. Tabi sağ camın motoru bu değerlere düşüyor. Sol cam motorunda bu durum pek söz konusu değil.

Şimdi özetle; dc motorların voltaj töleransları mevcut bilirsiniz. Ben 12 volt yerine 14 volt vermek istiyorum, bunun için araya nasıl bir devre ekleyebilirim:?


Bu durumda en önemli dikkat edilmesi gereken konu, özellikle cam anahtarlarının durumudur. eğer kontaklar yada cam merkezinden çıkan kablo ve soketlerin durumudur. İlk önce bu durumu kontrol etmek gerekir.
 
Araç çalışırken zaten 14,4 Volt gerilim üretir.Bunun dışında cam motorunun yavaş çalışma sebebi kablonun ince olması ve şase zayıflığıdır.Marş motoru gibi 100-200 Amper akım geçen motoru rahat çalıştıran akü cam motorunda fazla zorlanmaz.
Siz önce şase bağlantısını güçlendirin sonrada kablo kesitlerini kontrol edin.

Yalnız araç çalışırken Akü 12,4 volt vermez mi? Bir akünün maksimum verdiği voltaj 12,4 volt diye biliyorum ben. Kablo kesitini kalınlaştırdım ve bir röle bağladım.

Şimdi;

Akü'den iç kabine 6 mm'lik bir kablo geliyor ve bu kabloyu röleye bağladım. Rölenin bir ucunuda şaseye bağladım.
Rölenin bir ucu kontak'tan tetikleme için kullanıldı
Rölenin diğer bir ucundan da motora çıkış verildi. Röleden motora giden kablo 3 mm'lik kablo, yani orjinalinden 2 kat daha kalın. Röle'den başka tesisatın şase kablosu var ve bu kablo ile hiç oynamadım onun orjinal kesiti'de 1,5 mm filan. Yani bu etki eder mi?
 
Bu durumda en önemli dikkat edilmesi gereken konu, özellikle cam anahtarlarının durumudur. eğer kontaklar yada cam merkezinden çıkan kablo ve soketlerin durumudur. İlk önce bu durumu kontrol etmek gerekir.

İlginiz için teşekkürler, yalnız sistemin daha 1,5 aylık sistem. Yani tüm kablolar,soketler ve anahtarlar yeni. Tabi bu universal cam motorları orjinallerine göre daha yavaş. Bunda motorun milinin kalınlığı'da torku etkiliyor o da bir gerçek. Ama en azından araç stop halindeyken voltajı 12 volt'da sabit tutabilsem bu sorunu aşacağım. Sol cam'da voltaj düşümü sağ cama göre çok az.
 
Yalnız araç çalışırken Akü 12,4 volt vermez mi? Bir akünün maksimum verdiği voltaj 12,4 volt diye biliyorum ben. Kablo kesitini kalınlaştırdım ve bir röle bağladım.

Şimdi;

Akü'den iç kabine 6 mm'lik bir kablo geliyor ve bu kabloyu röleye bağladım. Rölenin bir ucunuda şaseye bağladım.
Rölenin bir ucu kontak'tan tetikleme için kullanıldı
Rölenin diğer bir ucundan da motora çıkış verildi. Röleden motora giden kablo 3 mm'lik kablo, yani orjinalinden 2 kat daha kalın. Röle'den başka tesisatın şase kablosu var ve bu kablo ile hiç oynamadım onun orjinal kesiti'de 1,5 mm filan. Yani bu etki eder mi?

Araç çalışırken 14,3 Volt üretir.Sadece + uç değil şasede önemli şase zayıfsa motor gene yavaş döner.
Sn.tossun2008'in belirttiği gibi cam kontrol butonlarınada bakın eğer sağ ve sol birbirinin aynı ise ikisini yer değiştirip çalıştırın.
Anahtarda problemin olup olmadığını bu şekilde anlayabiliriz.
 
Akünü Değiş Faydasını Görüceksin 60 Yada 100 Amperden Bahsediyorsun Ve Voltaj Düşük Diyorsun : ) Kablo Kesiklerin Kalın İse.. Aküde Sorun Görüyorum ..
 
sol camda daha azolduğuna şase bağlantısında oksitlenme olabilir mi ya da motorda ?
 
8.5-9 volta düşüyor demişsin. arabanın aküsü 12volt 100 a/h veya 24 volt 100 a/h saat gibi bir değer. bir cam motoru bukadar güçlü bir güç kaynağının değerini bu voltaja zor düşürür. cam motorunda sıkışıklık veya arkadaşların dediği gibi bağlantılarda bir sorun var görünüyor.
 
Arkadaşlar akü daha 2 yıllık. 90 amperlik akü. Aküye 30 amperlik bir sigorta koydum, gerçi motorlar 30 amperden fazla akım çekse zaten sigorta erir gider. Cam motorları universal kit ve daha takalı 1 ay oldu, cam mekanizmaları sorunsuz,fitiller sorunsuz. Hatta araya röle koydum.Akü'den gelen rölenin +12 besleme ucu 6 mm'lik en iyi kablodan. Röle'den cam motorlarına giden çıkış ucu 3 mm'lik kaliteli kablo. Kablolar hep damarlı kablo. Yani ben kablolarını bile daha kalınlarıyla değiştirdim. Sadece buton kabloları orjinal 1,5 mm'lik kablo. Sanırım şase kablosu'da orjinal 1,5 mm'ik kablo. Gerçi röle'nin ayrıca 3 mm'lik şasesi'de var.

Araç kapıda yatınca 2-3 gün camlar daha yavaş iniyor. Ama araç çalıştığı zaman yavaşlıyor. Yani araç çalışınca voltaj düşmüyor haliyle akü şarj oluyor. Bu şekilde arada 2 ila 3 sn gibi bir hız farkı oluyor. Ama aracın çalışmasında hiç bir sorun yok nedese. Koca marş motoru zorlanmadan çalışıyor. Tabi motorların torku da voltaja duyarlı sanırım. En ufak bir voltaj düşüklüğü olsa zorlanıyorlar. Yani marş motoru gibi kalın bir kablosu ve torklu bir motoru yok nihayetinde...

Özetle sistemde sorun olsa marşa bastığımda'da yapar. Ama aksine marşa basıp 3-5 dakika rölantide çalışınca araç çok güzel çalışıyorlar.

Şimdi benim düşüncem araya bir devre koymak. Mesela 12 voltu 14-15 volta çeviren. Bu şekilde hem motor daha hızlı çalışacak hem de girişe uygulanan voltaj 12 volttan küçğk olsa dahi çıkış her daim 12-15 volt arası olacak bu şekilde sorun çözülecek. Böyle basit transistörlü bir devre var mı?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,720
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst