Uçaklarda topraklama nasıl yapılır?

bir elektriktiye, teknisyene veya muhendise sorulabilecek güzel soru aslında soru basit ama cvpı bu kadar basit verebilirlermi?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklamanın direk yeraltına kazık çakarak yapılamadığı bazı tesislerde yapılan koruma; izolasyon test röleleri ve kaçak akım koruma röleleri ile yapılan korumadır. Mesela maden ocaklarında da kazık çakarak topraklama tesisi kurulmasına izin verilmiyor tüzük gereği. Bu yüzden kesici ve transformatör devrelerinde izolasyon test röleleri ve kaçak akım koruma cihazları bulunuyor . Uçakta da aynı olacağını düşünüyorsam da sallamış olmayım :)
 
Topraklamanın direk yeraltına kazık çakarak yapılamadığı bazı tesislerde yapılan koruma; izolasyon test röleleri ve kaçak akım koruma röleleri ile yapılan korumadır. Mesela maden ocaklarında da kazık çakarak topraklama tesisi kurulmasına izin verilmiyor tüzük gereği. Bu yüzden kesici ve transformatör devrelerinde izolasyon test röleleri ve kaçak akım koruma cihazları bulunuyor . Uçakta da aynı olacağını düşünüyorsam da sallamış olmayım :)

Röle attığı zaman uçak motorlarıda durmazmı ozaman :D Bu kadar basit sistemler olamaz bence sistemin sürekliliği önemlidir yoksa düşünsenize havadayken elektrik elektronik sistemlerin kapandığını. :) lisedeyken çok istiyordum uçak elektroniği bölümüne gitmeyi ama kısmet buralaraymış .
 
Röle attığı zaman uçak motorlarıda durmazmı ozaman :D Bu kadar basit sistemler olamaz bence sistemin sürekliliği önemlidir yoksa düşünsenize havadayken elektrik elektronik sistemlerin kapandığını. :) lisedeyken çok istiyordum uçak elektroniği bölümüne gitmeyi ama kısmet buralaraymış .
Selektivite diye bir şey var ; herhalde duymuşsunuzdur ; espri olarak alıyorum söylediklerinizi :)
 
"Uçuş Esnasında Yıldırım Düşmesi" başlıklı kısımda tüm bu soruların cevapları ayrıca yukarıdaki bu makalede yer almaktadır.

a)Havadaki sürtünme b)Yıldırım c) Elektronik (Aviyonik) cihazlar gibi,bu 3 farklı yoldan da oluşan statik elektrik,uçağın bir akışkan olan havadaki seyri sırasında,kanatlar ve dik stabilize (Arka yön stabilizeri) uçlarından,(Tıpkı bir hava iyonlaştırıcısı bir cihazın,kaskat voltaj çoğaltıcısından alınan YG'li dc. statik elektriğinin (- yükün) havaya deşarj olup,havayı iyonlaştırabilmesı,havadaki eksi (-) yüklerin çoğalmasını bu yolla da sağlayıp,dağ,deniz havasının kolay soluk alınıp verilebilen şartlarına,yani havayı eksi iyon yükü çokluğu bakımından iyonize edip getirebilmesinde olduğu gibi) tekrardan atmosferdeki havaya geri şarj edilip,verilir.

Topraklama yüzeyi,temel topraklama olarak da,prensip olarak uçağın iletken dış gövdesi,büyük bir topraklama metal levhası,çubuğu,kazığı gibi görev yapar.Uçak metali parçaları,sadece kompozit malzemelerde,özel olarak iletken folyo,alüminyum veya bakır tel örgü veya antistatik iletken bir malzeme ile bu malzeme yüzeyleri ince bir filmle kaplanarak,diğer normal iletken malzemeli olanlarında ise,bağlantısı çok iyi sağlanan civata bağlantıları ile (Parçalar arası direnç ölçerle kontrol edilip,yüksek omajlı çıkan bağlantı elemanları,yeniden sıkıca da vidalanarak birleştirilir),boşluklar ve delikler bırakılmadan(Bir elektrik arkına izin verilmemesi için) birbirleriyle çok mükemmel ve kusursuzca da birleştirilir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

  • 8bc62d08a9a0b9b_ek.pdf
    522.5 KB · Görüntüleme: 6

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,767
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst