Trafo panosundaki bir arıza

Bıçaklı değildi üstat. Ben öyle zannediyorum. Motosikletle giderken göz ucuyla baktım. İşte benim de en başta söylediğim şey tam da sizin söylediğiniz şekilde. Klima o esnada çalışıyordu. Daire içinde sigorta panosunda bir kusur daha var. Ana sigorta B32A. Klima da buna bağlı. Motor aşırı akım çektiğinden 2,5 mm2 kablo akım taşıma kapasitesi 20-22 arası olduğundan gerilim düşük akım fazla çekildiği için 2,5 mm2 kablo ısınıyor ama sigorta B32A oldugundan sigortayı attıramayıp çıkışı yakıyor.
Böyle bir senaryo olabilir mi?

Büyük bir ihtimalle gevşek bağlantıdan olmuştur veya kablo aşırı sıkılmışsa ondan da olabilir. 20-22 Amper çok büyük bir akım değil en azından 2.5 mm^2 lik kabloya yakacak kadar büyük bir akım değil.

Zaten 32 Amperlik sigortayı termik olarak açtırmak için 36-37 Amper gibi bir akımı belli bir süre gerçirmeniz lazım ki devreyi açsın.

Saygılar...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sn. Alpernbugra yanlış anlaşılma var. 2,5 mm2 kablo ortalama 22A akım taşıma kapasitesi var. Trafodaki bu arıza sebebiyle gerilim düşük gelmişse klima da çalıştığı için yüksek akım çekildiğinden 22A üzeri akım çekilmişse 2,5 mm2 kablo dayanamayıp 32A sigortanın çıkışı yanmış olabilir. Bunu demek istedim.
 
Sn. Alpernbugra yanlış anlaşılma var. 2,5 mm2 kablo ortalama 22A akım taşıma kapasitesi var. Trafodaki bu arıza sebebiyle gerilim düşük gelmişse klima da çalıştığı için yüksek akım çekildiğinden 22A üzeri akım çekilmişse 2,5 mm2 kablo dayanamayıp 32A sigortanın çıkışı yanmış olabilir. Bunu demek istedim.

Büyük ihtimalle kusurlu bağlantıdan olmuştur. Yanma gövdenin içinde değilse terminallerden olur oradaki ısınmada gevşek bağlantı veya kusurlu bağlantı nedeniyle ark oluşmasındandır.

Saygılar...
 
Yanma gövdede değil. Dediğim gibi çıkış terminali yandı. Giriş terminalinde de kavrulma vardı hafiften. Uzun zamandan klima kullanıyorlardı. Bu olay olduktan sonra oldu.
Trafodaki bu arıza zemin hazırlayıp sigorta değeri büyük olduğundan fazla akım çekilmesi sonucu çıkış terminali yanmıştır diye düşünüyorum.
Gevşek bağlantı olsaydı klima 2 aydır çalışıyordu düne kalmazdı bence.
 
Yanma gövdede değil. Dediğim gibi çıkış terminali yandı. Giriş terminalinde de kavrulma vardı hafiften. Uzun zamandan klima kullanıyorlardı. Bu olay olduktan sonra oldu.
Trafodaki bu arıza zemin hazırlayıp sigorta değeri büyük olduğundan fazla akım çekilmesi sonucu çıkış terminali yanmıştır diye düşünüyorum.
Gevşek bağlantı olsaydı klima 2 aydır çalışıyordu düne kalmazdı bence.

O yüzden zaten ancak bağlantı sıkı olsa bu sorun olmazdı yani elektriksel değilde mekanik bir hata(bağlantı temas) yüzünden olmuş.

Saygılar...
 
O halde trafodaki arızayı devre dışı bırakıyoruz.
 
Sigortaya nya kabloyu girip sıkıyorsunuz zamanla ısınıp soğuma ile gevşeyebiliyor bu bir neden. Diğer neden sigortayı vidalarken çok sıkıyorsunuz sıkılan noktada bakır eziliyor hemde en uç kısmı kalkıyor, temas yüzeyi sınırlı kalkıyor. Bu nedenlerle kablo akım taşıma kapasitesi üzerinde akım çekildiğinde sigorta akım değeride yüksekse bağlantı yerlerinde problem başlıyor.
 
Normalde yangın sebeplerine hakimin sadece trafo panosundaki bu arıza zemin olabilir mi diye merak ettim.
 
Normalde yangın sebeplerine hakimin sadece trafo panosundaki bu arıza zemin olabilir mi diye merak ettim.

-Ucuz ve kalitesiz malzeme
-Gevşek bağlantılar
Pano içi sıcaklık ve aşırı akım ile birleştiğinde tehlike arz eder yangına sebebiyet verebilir.
Kaçak akımlarda yangına sebebiyet verir.
Ama daire içi bir sigortanın Trafo Ag çıkışındaki bir kompakt şaltere olumsuz etkisi mümkün değildir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,690
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst