Trafo koruma akÜlerİ

zeybek

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
8 Şub 2007
Mesajlar
5,690
Puanları
3,507
Yaş
75
Konum
İZMİR
ARKADAŞLAR,
Trafo merkezlerinde, kumanda ve koruma sistemleri için gerilim kaynağı olarak kullandığımız aküleri şarj ettiğimiz redresörler var.
Yaş/sulu tip akülerde, akülerin şişmemesi ve kaynamaması için arada redsesörleri kapatır ve hatda, dejarj olabilmesi içinde oda içine koyduğumuz lambaları yakarak akımg/gerilim düşmesini sağlayarak yenıden şarja alırdık.
Yeni, kuru tip akülerde,bu tip aç/kapa-şarjı kes işlemlerine gerek oluyormu.
Yardımlarınıza teşekkür ederıim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
akü ömrüne olumlu katkı adına tabiki gerekiyor.Yeni nesil redresörler bu işleri kendi yapıyor.
 
redresör bir çeşit şarj cihazı aküleri şarj etmeye yarıyor içinde iki adet kuru tip akü var aküleri şarj ederek trafonun kumandasını ve göstergeleri besliyor
 
arkadaşım eski tip diye bahsettiğin kurşun asitli akülerdir muhtemelen ve bunlar sanayi özelliklede şalt merkezlerinde santrallerde bolca kullanılır. yeni diye tabir ettiğin aküler ise jel tipi kuru bakımsız tip diye anılırlar. çalıştığım yerde her ikisinden de var. deşarj işlemini zaman zaman bizde hem kuru tiplere hemde kurşun asitli olanlara yapıyoruz. redresörü kesersen zaten belli bir yük oluyor. biz ekstradan lamba filan bağlamıyoruz.

dikkat etmen gereken hususlar var özelliklede kurşun asitli akülerde
1- 2,25v hücre voltajı olan aküleri 1,8v a düşene kadar deşarj etmelisin deşarj işleminde aküler sıfırlanmamalıdır.
2- kapasitesi 100ah e kadar olan aküler kapasitesinin mmaksimum 10 da 1 i ile
kapasitesi 100-300 h olan aküler kapasitesinin 15 te 1 i ile
kapasitesi 300ah in üzerinde olan aküler de kapasitesinin maksimum 20 de 1 i ile dejarj edilmelidirler.

kuru tip akülerde de dejarj işlemlerine bu kurala uy ama hücre voltajları nominal voltajın %8-10 altına inince deşarjı kesmelisin. zira koruma sisteminde kullanılan rölelerin yanlış çalışabilir.
 
Trafo koruma sistemlerini besleyen aküler devamlı stres ve sorun olmaktadır.Çözüm ise kaliteli bir otomatik şarjör ve periyodik akü bakımıdır.Kötü bir şarjör akü ömürlerini kısalttığı için kullanılmamalıdır.Bir işyerinde 1 yıldan daha az ömrü olan aküler,şarjörün kaliteli bir şarjörle değiştirilmesinden sonra iki yıl daha ömür kazandı .Bilginize.
 
Benimde çalıştığım işyerinde kuru ve sulu tip aküler var. Bizde her iki tip aküyüde deşarj ve şarj ediyoruz her ay.
 
her akunun ver her tesisn kendine has özeliklerri vardır.
genel olarak aküleri 3 guruba ayrırız
1 başlatıcı starter örnek araba da kullanılan
2 sabit stasyoner aküler trafo merkezleri enerji santraller de
3 cer elektrikli trenlerde
bunlar görevleri itibai ile
idi
yapıları için bence sistemiizde kullanılan akü gurubunun markasını söylersen sana yardımcı olabilirim
 
Alı trafo oranları yani bunun bi hesaplaması varmı acaba mesala 150/300 5.5 Örnekte olduĞu gİbİ yanİ bu bu konuda tam bİlgİ İstİyom bİde burda 300 amperden sonra aÇma gelİrmİ bu trafo merkezİnde beslİ olan bİr yerİn ÇikiŞ fİderİ
 
arkadaşlar merhaba..trafo koruma sistemleri üzerine bi çalışmam elinde kaynak olan arkadaşlar paylaşabilirse sevinirim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,188
Mesajlar
915,702
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst