tek fazli motor devri kontrolu

Arkadaslar Cut-out yontemi ile 220 Volt tek fazli motorlari kontrol edebiliyoruz, 8 A-12 A lik motorlari kontrol eden cihaz 150 TL civarlarinda isteyene firma ve katolog bilgisi yollayablirim.

Sayin Kisa devre
220 Volt cikisli cihazlarda 220 Volt girisili ve 3 X 220 Volt cikisli invertorleri mi?kastediyorsunuz bildigim kadariyla bu yontem imkansiz eger siz yaptiysaniz lutfen bilgi verirmisiniz.



yazdigim anlasılabildimi? Acaba

evet aynen öyle 220 volt girişli 3x220 volt çıkışlı sürücülerle kondansatörlü 220 volt motorları sürebilirsiniz sürücü çıkışının birini boş bırakıp diğer iki ucu motorun faz nötr girişine bağladığınızda motora 220 volt uygulamış olduğunuzdan sorunsuz çalıştığını göreceksiniz sürcüler hata vermeden normal çalışıyor...(japon malı sürücülerdede denedik çin malı basit bir sürücüdede denedik hiçbir parametre değişikliği yapmadan normal hız ayarlı olarak çalıştı)

Arkadaslar Cut-out yontemi ile 220 Volt tek fazli motorlari kontrol edebiliyoruz, 8 A-12 A lik motorlari kontrol eden cihaz 150 TL civarlarinda isteyene firma ve katolog bilgisi yollayablirim.

Sayin Kisa devre
220 Volt cikisli cihazlarda 220 Volt girisili ve 3 X 220 Volt cikisli invertorleri mi?kastediyorsunuz bildigim kadariyla bu yontem imkansiz eger siz yaptiysaniz lutfen bilgi verirmisiniz.



yazdigim anlasılabildimi? Acaba

peki cut out yöntemi nasıl oluyor
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Peki usta bu hız kontrollerini monofaze vinç motorlarında kullanabilirmiyim. Frenli olduğu için sordum
 
Peki usta bu hız kontrollerini monofaze vinç motorlarında kullanabilirmiyim. Frenli olduğu için sordum

sürücüye start geldiği anda mesala 24 volt ise bir role çektirerek fireninizi çektirebilir start kesildiğinde freninizi bıraktırabilirsiniz ama genelde böyle uygulamalarda sürücünün kendi 24 ünü değil harici bir 24 volt kullanmalısınız yani sürücünüzün sadece 24 volt çıkışını sökeceksiniz ora boş kalacak 24 volt start girişlerinizi harici beslemeden geleceksiniz sürücünün com ucunada harici beslemenin eksisini direkt gireceksiniz ama şimdiden söyleyim vinç gibi bir uygulamada denemedim kendiniz deneyip yorumlamanız lazım ileri geride kullanabilirsiniz belki ama yük olduğu için aşağı yukarı uygulamaları ne der tork sorunları oluşabilirmi bilmiyorum
 
Dediğim vinç motorunun kumandasıda frenide 220 volt.kumanda sadece bağlantıları değiştirerek yön değiştiriyor yani farklı bir voltaj kullanmıyor.Ama ben yinede deneyeceğim teşekkürler.Sonucu bildiririm
 
evet aynen öyle 220 volt girişli 3x220 volt çıkışlı sürücülerle kondansatörlü 220 volt motorları sürebilirsiniz sürücü çıkışının birini boş bırakıp diğer iki ucu motorun faz nötr girişine bağladığınızda motora 220 volt uygulamış olduğunuzdan sorunsuz çalıştığını göreceksiniz sürcüler hata vermeden normal çalışıyor...(japon malı sürücülerdede denedik çin malı basit bir sürücüdede denedik hiçbir parametre değişikliği yapmadan normal hız ayarlı olarak çalıştı)



peki cut out yöntemi nasıl oluyor
ABB ACS 150 ile bugun dediginizi denedim surucu cikis akimlarim dengesiz diyerek hataya gecip duruyor sizin denediginiz İnvertör markasini alabilirmiyim?
Selamlar,
 
ABB ACS 150 ile bugun dediginizi denedim surucu cikis akimlarim dengesiz diyerek hataya gecip duruyor sizin denediginiz İnvertör markasini alabilirmiyim?
Selamlar,

sürücünüzün çıkış faz kaybı hata parametresini(opf-out phase fault)aktif durumdan pasif duruma geçirmelisiniz bazı sürücülerde buna gerek vardır bazılarının böyle bi özelliği yoktur direkt kabul eder nadir olarakta çıkış fazlarından birini kullanmayınca çalıştıramayacanız sürücülerde vardır.ama dediğim gibi geneli çalışır.
 
Arkadaşlar form da bikaç yerde daha gördüm yok kondonsatör varsa hız kontrolü yapılmaz şubu gibi ya benim bilmediğim bişey var yada konuda eksiklik var ..yapılıyo arkadaşlar bi sürü motor sürme tekniği var .. lütfen yanlış yönlendirme yapmayalım..
 
Konuyu hortlatacagım ama googleden arama yapanlar için bilgi olsun .Bendede aynı acs150 2,2 kw sürücüsü var 1,5 kw monofaze motoru kondansatörlü çalıştıramadım.tabiki 3 kutubuda bağlamıştım.kondansatörü söktüm çalıştı .fakat 2026 hatası veriyor.buda faz kaybı hatası .hatayı kapatamadım.2 fazlı deneyecegim kondansatörlü.bakalım sonuç ne olacak.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,188
Mesajlar
915,702
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst