sargılarındaki bir bobin patlamış asenkron motor

dethrone

Üye
Katılım
9 Şub 2013
Mesajlar
101
Puanları
1
Yaş
39
Şimdi şöyle bir mevzu var.

Büyük tipte bir motor yıldız üçgen çalışıyor sık dur kalk yapmıyor fakat motor sargılarını olusturan bobinlerden biri patlamış bildigin işaret parmağı yarısına girecek kadar da delik açılmış. bunun sebebi ne olabilir.

şimdi inverter ile çalışıyor olsaydı inverterden dolayi oluşan anlık aşırı darbe gerilimlerinden dolayı böyle bir durum olabilir derdik fakat motor yıldz üçgen calişiyor fikrinizi merak ediyorum.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
1-Yeni sarımdan gelmiş ise,tel veya işçilik hatası ,
2- Su girmiş olabilir,
3-Patlayan yerde,ek yapılmış ! olabilr.
 
1-Yeni sarımdan gelmiş ise,tel veya işçilik hatası ,
2- Su girmiş olabilir,
3-Patlayan yerde,ek yapılmış ! olabilr.
yeni sarımdan gelmedi 5 aydır calisiyor.
su olabilir bakıcaz.
patlayan yerde ek derken. nasıl bir ekten bahsediyoruz.
 
Uyanık bobinajcılar ! elinde parça kalmış iltkeni,ek yaparak diğer makaraya ilave ederler.Bu eki uygun
yapmamış olabilir.
 
Izalasyon hatasi sonucu ark yapip kaynak makinasi gibi eritmis demek ki. Siz baska seye odaklanin bence tum bunlar olurken koruma elamanlari neden devreyi acmadi?
 
Bu tip olaylarda,koruyucu devre çalıştığında,iş işten geçmiş olur.Stator kaçak akım koruması yapılmış olsa idi,hasar büyümeden olay yakalanabilirdi.
 
Yıldız-Üçgen yol verilen motorlarda atalet momenti ile birlikte yük momenti (varsa-miktarı çok önemli) Motorum Yıldızda kalkınma momentinden küçük olmalıdır. Bu nedenle yükte kalkınan motorlarda sargı izolasyon problemlerine sık rastlanır. Yükte yıldızda kalkınma anında çok büyük akımlar çeker (Yük momentine bağlı) üçgene geçiş süresi ve üçgene geçişteki pik akımları sargılara dinamik etkiler de yapar titretir. Gerilimi düşük olan faz sargısında izolasyon problemi diğer fazlara göre daha fazla olur. Etki süresi kısa olduğundan C tipi sigortamız ve termiğimiz atmaz.
Motorun çalıştığı ortamda herhangi olumsuz bir durum yoksa dediklerime odaklanın.
 
Yıldız-Üçgen yol verilen motorlarda atalet momenti ile birlikte yük momenti (varsa-miktarı çok önemli) Motorum Yıldızda kalkınma momentinden küçük olmalıdır. Bu nedenle yükte kalkınan motorlarda sargı izolasyon problemlerine sık rastlanır. Yükte yıldızda kalkınma anında çok büyük akımlar çeker (Yük momentine bağlı) üçgene geçiş süresi ve üçgene geçişteki pik akımları sargılara dinamik etkiler de yapar titretir. Gerilimi düşük olan faz sargısında izolasyon problemi diğer fazlara göre daha fazla olur. Etki süresi kısa olduğundan C tipi sigortamız ve termiğimiz atmaz.
Motorun çalıştığı ortamda herhangi olumsuz bir durum yoksa dediklerime odaklanın.

ztn yıldız ücgen baglantıyı kalkış akımını düşürmek için yapmiyor muyuz? burdaki pik akımlarının tam açıklamasını bilmiyorum biraz daha acabilir misiniz.

motor 185 kw bi motor kontaktöründe problem olup direk üçgen kalkip 2500 amper fln gelmiş olup zarar vermiş olabilr mi
 
Son düzenleme:
Yıldız çalışma momenti üçgen çalışma momentinin 1/3'ü kadardır! Kalkınma esnasında birde milde yük varsa motor aşırı zorlanır, zorlanma mildeki yüke bağlı değişir. Bu şekilde sürekli çalışan motorun yıldız kontakları kısa sürede deforme olur. Yıldız devrine yük momenti ve yıldız kontak deformasyonundan ulaşamayan motor üçgene geçince direk yol verilmiş gibi çalışır. Buda sargılar için büyük risktir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,259
Mesajlar
916,275
Kullanıcılar
450,082
Son üye
halefly

Yeni konular

Geri
Üst