Onan 4.0rv jenaratör hakkında

joker__

Üye
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
639
Puanları
16
Yaş
36
Merhaba elimde cummins motorlu çift silindir boxer motor 120 v ac 60hz 4kw jenaratör var çalışıyor bu jenaratör değişik voltajlara çevrilebilirmi arkadaşlar 220 yada 380 volt gibi alternatörden kontrol panosuna iki nötr iki faz geliyor sanırım ikiside paralel bağlanmış
IMG_20170207115543.jpg
IMG_20170204163439.jpg
IMG_20170204163457.jpg
IMG_20170204163417.jpg
IMG_20170204163403.jpg
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Monofaze jeneratörlerin iç yapısında 110+110=220 vac'yi verecek şekliyle 2 adet simetrik (karşılıklı) sargı vardır.Bunlar 2'şerli olarak bu klemens kutusuna çıkarılırken,tercihen de paralel bağlanıp 120 volt ac bu şekilde elde edilmiş olmalıdır.Klemense bağlı kablo uçlarını sökerek,bu 4 kablo ucunu kendi aralarında seri bağlayıp,en son 2 çıkış ucunu bu klemense bağlamayı bir deneyin.

Ancak 110+110=220 toplamını oluştururken, ters fazda (Ac çıkış uçları seri bağlantıyı yapmayan şekliyle değil) doğru şekilde bağlanarak 110+110=220 vac şeklinde ikiye katlanıp ara bağlantıdan sonraki 2 çıkış ucundan 220 volt ac bu şartla alınabilir. Doğru bağlantıyı sağlayıncaya kadar bazı deneme-yanılmalar yaparak,bu 220-240 volt ac. çıkışını almanız aslında mümkün gibi görünüyor. Monofaze jeneratörlerin çift bobinli iç yapısıyla (aslında normalde 110+110=220 şeklinde 220 vac'yi verebilen bağlantısına dayanılarak) bu mümkün olabilir.(Bu klemense gelen bu 4 ayrı uç, gerçekten de bu 2 bobinin ayrı ayrı uçları iseler,aşağıdaki yer alan çizimdeki gibi) Kolay gelsin.

3195DSCN0672.jpg
 
Frekans işini nasıl düzelteceksin peki? Nerede kullanmayı düşünüyorsun?
 
Monofaze jeneratörlerin iç yapısında 110+110=220 vac'yi verecek şekliyle 2 adet simetrik (karşılıklı) sargı vardır.Bunlar 2'şerli olarak bu klemens kutusuna çıkarılırken,tercihen de paralel bağlanıp 120 volt ac bu şekilde elde edilmiş olmalıdır.Klemense bağlı kablo uçlarını sökerek,bu 4 kablo ucunu kendi aralarında seri bağlayıp,en son 2 çıkış ucunu bu klemense bağlamayı bir deneyin.

Ancak 110+110=220 toplamını oluştururken, ters fazda (Ac çıkış uçları seri bağlantıyı yapmayan şekliyle değil) doğru şekilde bağlanarak 110+110=220 vac şeklinde ikiye katlanıp ara bağlantıdan sonraki 2 çıkış ucundan 220 volt ac bu şartla alınabilir. Doğru bağlantıyı sağlayıncaya kadar bazı deneme-yanılmalar yaparak,bu 220-240 volt ac. çıkışını almanız aslında mümkün gibi görünüyor. Monofaze jeneratörlerin çift bobinli iç yapısıyla (aslında normalde 110+110=220 şeklinde 220 vac'yi verebilen bağlantısına dayanılarak) bu mümkün olabilir.(Bu klemense gelen bu 4 ayrı uç, gerçekten de bu 2 bobinin ayrı ayrı uçları iseler,aşağıdaki yer alan çizimdeki gibi) Kolay gelsin.

3195DSCN0672.jpg
Cevabınız için teşekkür ederim seri bağladığım zaman kısa devre yapmazmı peki çünki şöyle klemenslerden girek prize gidiyor arada elektironik bi devre avr falan yok mesela motor stop ederken 10 voltlara kadar düşüyor jeneratör ü araştırdım karavan gibi mobil araçlarda kulanılıyormuş motorun çift silindir ve büyük olması bana saçma geldi 4kw yazıyor 120v 33amper civarı olması lazım alternatörde büyük ve ağır birde marş motoru motorda değil alternatöre ek sargı yapılmış motoru alternatör döndürüyor çalıştırken yani arkadaki alternatör marş motoru gibi aynı milden motoru döndürüyor alternatördeki çalışırken ve stop ederken olan 0 başlayan ve 120 den 0 düşen voltaj problemi varistörü aklıma getirdi cıkışına varistör bağlasam olurmu :D şimdi örneğin 20 mm 120v varistörü seri bağlasam çıkışa varistör 120 v gelmeden iletime geçmezmi vede 130v olduğunda yine kapatırmı kendini bunların amper dayanımları nedir birde bylent sormuş frekansı ben ikinci plana bıraktım 60hz voltaj bunun için ne yapılabilir saygılar....
 
Birde şunu sorıyım beyin fırtınası yapıyorum şuan bu jeneratörün faz nötür arası 120 volt 3*120=360 3fazlı bir cihaza aynı fazdan üçe bölüp fazlara versem birde nötürü bağlasam çalışırmı diyelim 380 v ac 60hz bi cihazım var
 
Merhaba,sn.joker.Frekansına çok dikkat etmeden 50 hz.olarak ilk etapta da algılamışım. Amerika'daki ve bazı Avrupa ülkelerindeki frekans değeri 60 hz.dir,Türkiye'de motorlar,trafolar ve jeneratörler ile tüm ac sistemlerin çalışma frekansı ise 50 hz.'e göredir. Aslında saç trafolarda bu ferkans (60 hz.'e de bu silisli saç nüveleri tam olarak dayanır diye biliyorum) çok fazla farketmez, ama daha hassas asenkron motor,vb. bazı motorlarda devir sayısı (dev/dak=RPM) açısından biraz farkedecektir.

Son sorunuzdan cevap vermeye çalışayım.3 ayrı kısım şeklinde,ama tek fazı monofazı 3 fazlı motora ayrı ayrı da verseniz arada faz farkı olmadığından motor çalışmayacaktır,ancak bir kondansatör bağlantısıyla yapay döner alan (faz farkları) oluşturulursa 3 fazlı motor çok verimli olmamak kaydıyla 3 faz gelmiş gibi çalışarak döner. Forumda bu konu paylaşılmıştı, yani 3 fazlı asenkron motoru monofaze (tek) fazla çalıştırılmama şeklinde. Netten de ayrıca aramayla bulunabilir,çizim ve resimlerle ilgili tüm detayları.

En üst mesajdaki anlatımınıza göre jeneartörünüz kendinden uyartımlı,yani akü-redresörle dışardan rotor (elektromıknatıs bobini için) uyartımı almıyor,kendi miline akuple bağlı küçük bir alternatörün ürettiği ikaz uyartım akımını, (AC olarak) dönerken köprü diyotla dc'ye çevirip bu elektromıknatıslı döner rotora da iletip vermiş oluyor.Araç alternatörleri ise aküyle dıştan uyartım akımını alıyor,konjenktörün asıl denetiminde biliyorsunuz.Varistörün voltajı dengelemede akım korumalı prizlerdeki gibi pek etkili olacağını da sanmıyorum,voltaj regülasyonu yine biliyorsunuz ya tako sistemiyle veya gaz kolunun denetlenmesiyle,belirli ve sabit devirde bu içten yanmalı motoru çalıştıracak şekliyle kilitlenmesiyle veya tam sabitlenmesiyle olabiliyor.Küçük jeneratörlerde genellikle gaz kolunun ayarlanıp o ayarda bırakılmasıyla,frekans ve voltaj belirli seviyelerde kalmış oluyor.

Önemli Not: Bu jeneratör klemensinden 4 sargı ucunu tam ayırıp bu uçlardan 2 ayrı 110 volt ac'yi, jeneratör bu şekilde 4 ucu boşta,bir yere de bağlanmamış olarak çalışırken,bir avometrenin ac kısmında ölçerseniz bir sorun da yoktur. Bu 4 ucu,şemadaki 2. resme göre seri olarak bağlarsanız,kısa devre de olmaz,diğer 2 ucunu tam açıkta bırakınca bunlardan 220-240 vac'yi böylece alacaksınız.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba,sn.joker.Frekansına çok dikkat etmeden 50 hz.olarak ilk etapta da algılamışım. Amerika'daki ve bazı Avrupa ülkelerindeki frekans değeri 60 hz.dir,Türkiye'de motorlar,trafolar ve jeneratörler ile tüm ac sistemlerin çalışma frekansı ise 50 hz.'e göredir. Aslında saç trafolarda bu ferkans (60 hz.'e de bu silisli saç nüveleri tam olarak dayanır diye biliyorum) çok fazla farketmez, ama daha hassas asenkron motor,vb. bazı motorlarda devir sayısı (dev/dak=RPM) açısından biraz farkedecektir.

Son sorunuzdan cevap vermeye çalışayım.3 ayrı kısım şeklinde,ama tek fazı monofazı 3 fazlı motora ayrı ayrı da verseniz arada faz farkı olmadığından motor çalışmayacaktır,ancak bir kondansatör bağlantısıyla yapay döner alan (faz farkları) oluşturulursa 3 fazlı motor çok verimli olmamak kaydıyla 3 faz gelmiş gibi çalışarak döner. Forumda bu konu paylaşılmıştı, yani 3 fazlı asenkron motoru monofaze (tek) fazla çalıştırılmama şeklinde. Netten de ayrıca aramayla bulunabilir,çizim ve resimlerle ilgili tüm detayları.

En üst mesajdaki anlatımınıza göre jeneartörünüz kendinden uyartımlı,yani akü-redresörle dışardan rotor (elektromıknatıs bobini için) uyartımı almıyor,kendi miline akuple bağlı küçük bir alternatörün ürettiği ikaz uyartım akımını, (AC olarak) dönerken köprü diyotla dc'ye çevirip bu elektromıknatıslı döner rotora da iletip vermiş oluyor.Araç alternatörleri ise aküyle dıştan uyartım akımını alıyor,konjenktörün asıl denetiminde biliyorsunuz.Varistörün voltajı dengelemede akım korumalı prizlerdeki gibi pek etkili olacağını da sanmıyorum,voltaj regülasyonu yine biliyorsunuz ya tako sistemiyle veya gaz kolunun denetlenmesiyle,belirli ve sabit devirde bu içten yanmalı motoru çalıştıracak şekliyle kilitlenmesiyle veya tam sabitlenmesiyle olabiliyor.Küçük jeneratörlerde genellikle gaz kolunun ayarlanıp o ayarda bırakılmasıyla,frekans ve voltaj belirli seviyelerde kalmış oluyor.

Önemli Not: Bu jeneratör klemensinden 4 sargı ucunu tam ayırıp bu uçlardan 2 ayrı 110 volt ac'yi, jeneratör bu şekilde 4 ucu boşta,bir yere de bağlanmamış olarak çalışırken,bir avometrenin ac kısmında ölçerseniz bir sorun da yoktur. Bu 4 ucu,şemadaki 2. resme göre seri olarak bağlarsanız,kısa devre de olmaz,diğer 2 ucunu tam açıkta bırakınca bunlardan 220-240 vac'yi böylece alacaksınız.Kolay gelsin.
Merhaba sayın bin başı dün jeneratör ile uğraşma fırsatım oldu iki paralel bağlandı m1 ve m2diye çıkış kabloları etiketlenmiş seri bağlantıyı çapraz ve her türlü denedim kısa devre yapıyor aklıma küçük iki zamanlı je aratörler geldi bunlardada iki sargı var ama bir sargının ucunda 11 uf 380 vac kondansatör bağlanmış sargı ucuna seri kondansatör mü gere kli acaba kısa devre yapıyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,315
Mesajlar
916,643
Kullanıcılar
450,149
Son üye
yusuf_19034

Yeni konular

Geri
Üst