motor sağlamlık kontolü

motorun yeri itibari ile sökmesi biraz sıkıntılı. eğer sökene kadar bir cevap alamazsam söküp sargıları gözle kontrol edeceğim. sonucu yazarım.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
motorun bulunduğu yerden sökmesi biraz sıkıntılı olduğundan birkaç gün sonra sökeceğiz. eğer o zamana kadar cevap alamazsan motoru gözle kontrol edip gördüğümü buraya yazarım .

(iki defa yazmışım ilkini göremeyince bi daha yazdım pardon))
 
Son düzenleme:
arkadaşlar herşeyi güzelce anlatmışlar... bir önemli konudanda ben bahsedeyim:

bazı motorlarında rulmanlar veya kapaklardaki boşluktan dolayı rotor stator'a sürter.. kısa devre dirençi düşer.. bu sebepten dolayıda motor yanabilir. bunada dikkat etmek lazım... gözle kontrol etdikten sonra sürtme olan oyuklar taş motoru ile kısa devresi temizlenmesi gerekmektedir.
 
ölçü aletini ohm kademesine alın
daha sonra
u v w
x y z
u-y'yi ölç
v-z'yi ölç
w-x'i ölç
bu üç ölçümdede belirli bir direnç değeri göstermesi gerekir.
Eğer göstermiyorsa sargılar yanmış olabilir


u v w
z x y
u-x ve v-y ve w-z ölçülmelidir. Sizin dediğiniz şekilde her motor sağlam olur bobin yanık bile olsa bile
 
selamün aleyküm ustam... şunu söyleye bilirim ki çok net kesin ve aanlaşılır bir dilde paylaşım yapmışsınız...ve bizle bilgilerinizi paylaştığınız için teşekür ederim ustam.... yanlız şunu söylemek isterim sizin de bu konuda bilginizi öğrenmek de tabiki isterim ustam... motor sargı uçlarını avo metre ile buzul konumunda ölçtüğümüzde kısa devre sinyali veri yor yani sargılar arasın da kısa devre veri yor... gövde ile her bir sargı arasını ölçtüğümüzde kısa devre sinyali vermi yor... yani ölçtüğümüzde hiç bir sorun yok muş gibi görünüyor yanlız motora enerji verdiğimizde hem termik atırı yor hemde sigorta atırı yor..rumanlarda da bir sorun yani mekanik bir sorun da yok ...buduruma kavruk durumu deniliyor... benim bildiğim kadarı ile kavruk olup olmadığını iki şekilde öğrene biliriz birincisi motoru boşta çalış tırdığımızda eyer ki motor örneyin 5 kw ise bu morun her bir fazı en fazla 5 anper ve 5 amper altın da akım çekmeli ... ikincisi ise sargıları omaj konumunda ölçtüğümüzde her bir sargının omajı hemen hemen birbirine eşit bir değer vermeli yani bir sargı iki sargıdan farklı olarak ne fazla bir deyer nede az bir deyer vermemeli... bu şekilde motorun kavruk olup olmadığını tesbit edebiliriz... en azın dan ustam ben böyle bili yorum doğrumudur doğru biliyormuyum yoksa yanlışmıdır... veyahut sizin başka bir bildiğiniz yöntem varsa bizle paylaşırmısınız... teşekürler ustam kolay gelsin...
 
2.2 Ohm'dan 4.2 ohm okuyunca direnç artmış demek yani direnci artıracak temas var demektir.
saygılar.
 
arkadaşlar daha fazla yoruma gerek yok bence green yücel arkadasımız gayet net bır sekılde acıklama yapmıs.bunuda anlamadıysan elleme elektrıkcı cagır en saglıklısı bu bence saygılar.....
 
İyi günler arkadaşlar elimde siemens'in 3 fazlı yıldız bağlı asenkron motoru var,6 amperlik motor kalkış anında 60 amper gibi yüksek akımlar çekiyor ve sigorta atıyor( motor boşta iken de durum aynı) . sargı dirençlerini ölçtüm normal, kaçak yok, motorda zorlanma,
sürtünme falan da yok her şey normal gözüküyor sorun ne olabilir acaba ???????
 
İyi günler arkadaşlar elimde siemens'in 3 fazlı yıldız bağlı asenkron motoru var,6 amperlik motor kalkış anında 60 amper gibi yüksek akımlar çekiyor ve sigorta atıyor( motor boşta iken de durum aynı) . sargı dirençlerini ölçtüm normal, kaçak yok, motorda zorlanma,
sürtünme falan da yok her şey normal gözüküyor sorun ne olabilir acaba ???????

Senin ölçü aletinde problem olmasın:)
Bu ne ye 3 kw lık motor yüksüz iken nasıl olurda 60 A çeker..
 
İyi günler arkadaşlar elimde siemens'in 3 fazlı yıldız bağlı asenkron motoru var,6 amperlik motor kalkış anında 60 amper gibi yüksek akımlar çekiyor ve sigorta atıyor( motor boşta iken de durum aynı) . sargı dirençlerini ölçtüm normal, kaçak yok, motorda zorlanma,
sürtünme falan da yok her şey normal gözüküyor sorun ne olabilir acaba ???????

Motor boşta mı yoksa yükte mi bu kadar çekiyor ve ne motoru fan mı pompa falan mı ,yani kalkış ataleti olan bir motor mu?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,881
Kullanıcılar
450,000
Son üye
ozproje46

Yeni konular

Geri
Üst