Motor sürekli olarak yanıyor.

İşin aslı onun inverter kullanabildiğini fakat masraftan dolayı alamadığına dair yazısına istinaden yazdım. Yoksa motorun 3 sn çalışıp 15 sn. duruyor yazısından başka detay yok.Yani belkide rampa sorunu da yok. Bunun dışında eskiden çalışan bir sistemse muhtemelen direk üçgen bağlı bir motordu. Belki de motor tipi kısa süreli çalışmaya uygundu. Ya da bir önceki çalışma şeklini bozan,arızaya sebep olan etken halen giderilememiş durumda.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
ustalarım sorunu çözdüm, termik ile kontaktör arasına 10kvar kondansatör bağladım motor ilk kalkışta akımın yarısını kondansatörden çekiyor ve bu sebeblede termiğe yüklenmiyor şu an 36 amperde termik tık demiyor. Fakat Kompanzasyonu etiklermi bilmiyorum 2-3 gün geçsin diye bekliyorum :)
 
Selam arkadaşım senin motor bizim değimimizle demarajda çalışıyor. yani bilindiği üzere asenkron motorlar ilk kalkınma anında nominal akımlarının 5-6 katı kadar akım çekerle motor koruma rolesi bu töleransı sana sağlayacaktır. motorun işletme şartlarına göre kısa süreli çalıştığından yıldız/üçken veya yol vericiler senin işini görmez. yol verivciler o kadar ani kalkış yapamazlar.
1.voltaj düşümünü kontol et.
2.kablo çapını kontol et.
3. motor döndürdüğü kısmı iyi bir mekanikçi kontrol etsin.
bence çok uraştırömaz çözüm çok uzak değildir
kolay gelsin
 
ARKADASIM, MOTORUN 3 SN CALISIP 10SN DURUYORSA 100KW DA KOYSAN YANAR, SORUN SOYLENDIGI GIBI BIR MOTOR S1, DIGERI S2 ,, UYGUN MOTOR ALMAK ISTEMIYORSAN SOGUTUCU FAN EKLE , SORUNUN KESIN COZULUR,

BENZER SEKILDE 7SN CALISIP 30SN DURAN 3KW MOTORUM YANDI. YERINE 2.2KW KOYDUM ASIRI ISINDI, AKIMLARI ARTTI, SOGUTUCU FAN KOYDUM HIC BIR SORUN KALMADI.USTELIK WATMETRE ILE OLCTUMDE 2.2 KW MOTOR 2.8 KW ELEKTRIK CEKMESI GEREKIRKEN 3.1 KW SUREKLI YUKLENIYOR.

SURUCU VS. DERDINI COZMEZ, ZATEN 3 SN CALISACAKMIS, SURUCU VE SOFTSTARTERLE BU SUREDE AYNI ISI YAPAMAZSIN. SOFTSTARTER BAGLARSAN BU SEFER O COK SIINACAKTIR,

SOGUTUCU FAN KOY, KURTUL
SAYGILAR

_________________________________________________

Sadece büyük harfle mesaj yazmak yada konu açmak yasaktır. Lütfen forum kurallarını okuyunuz.

Düzenleme: Roboelektronik
 
ben azerbeycandan yazıyorum 75 kw lık motorlarıma koruma uygun oln nedırr usatalarr
 
artık yıldız üçgen reosta oto trafosu falan devri bitti gitti soft starter yani yumuşak yolvarici kullan montajıda kolay bide motor aksamında dedigin gibi mekanik(kasnak çapı yada redüktör falan dişli kısacası mekanik düzene baktır ve elektrik faz sargılarında sipir sayısı ve bobin kesiti önemli bunuda sor
bide kontaktörlerini termik bunları kontrol et. şebekeni kontrol et selamlar....
 
simdi arkadasim
motoru calistirdiginiz anda pensampermetre yardimiyla akimini olcunuz,buna gore termik ayarinizi bir daha kontrol ediniz.ayrica tesisatinizda mevcut kontaktorleri tekrar gozden geciriniz
bazen makina firmalari gereksiz yere gerekli olan motor gucunden fazlasini secmekteler vede motor etiket akiminin altinda akim cekmekte olusan bir terslikte bu yuzden termik acmamakta ancak actigindada gec olmaktadir
 
Motorun yanmasını, sargıların arasına termistör yerleştirerek engelleyebilirsin.
 
motor alırken fabrikayla konuşup motoru yıldız sardırın genelde motorlar arkadaşlarında dediği gibi S1yapılıyor S2sizin isteğiniz doğrultusunda yapılır bence motor seçimini yanlış yapmış arkadaş
 
Motorun sürekli olarak yanmasının sebeplerinden 1 tanesi S1 tipi motor olmasıdır. Ancak sadece S1 olmasından kaynaklanmamaktadır. Motor devamlı olarak üçgen olarak devreye girdiği için en az her dakikada bir nominal akımın 5-6 katını çekmektedir. Bu nedenle motorun sargıları gerektiğinden fazla olarak aşırı akıma mağruz kalmaktadır ve bu işlemin periyodunun düşük olmasından dolayı sargılarda büyük ısınma meydana gelmektedir. Isınmadan dolayı ise sargıları kavrularak yanmaktadır. Bu tip çalışan vibrasyon motorlarında en akıllıca çözüm ilk kalkış anındaki demeraj akımını sınırlayabilmektir. Bunun içinse softstarter yada PID kontrol sağlayan aktif elemanların kullanılması gerekmektedir. Bu elemanların eklenmeside yetersiz kalabilir. Bunun için elemanların sürekli olarak aynı ısıda kalması için panolarda soğutucu fanlar yerleştirerek çözüm yoluna gidilebilir.

mtemel20'yi araştırmacı kimliğinden dolayı kutluyorum ve başarılarının devamını diliyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst