Motor akımını izleyerek motor yanmalarını önleme

motorların neden yandığı araştırılmalıdır.mekaniksel sıkışmamı var voltajlarda dalgalanmamı var.bunların analizini yapmalısın.
istediğiniz sistem artesis mcm Scada kurarak izleyebilirsin.motor çalışmasını 2-3dk gecikme ile bilgi verir.size grafik olarak elektrik veya mekanik sorun olacağının tahmini çizer.

motorlarımızın periyodik bakımı yapılmakta motorda mekanik sıkışma yok zaten motorlar 7/24 aralıksız çalışmakata şikayetim ani duruş ve kalkışlarda termik açmıyor kontaktör kontakları yapışıyor veya sigorta atıyor bunun için sistem geliştirmek istiyorum voltajda dalgalanma oluyor çünkü 8tane 95 kw aynı anda çalışıyor direk üçgende..

önerdiğiniz scada sistemi dışında kumandayla nasıl bir öneride bulunabilirsiniz..
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
motorun şebekeden çektiği akımda dalgalanma olduğu zaman mesela 1.fazın akımı 80 2.fazın akımı87 3.fazın akımı93. diye yazmışsınız sayın şef. bu yazmış olduğunuz değerler bir motor için zaten anormal değerler değilmidir.şebekeniz faz-faz arası,faz nötr arası gerilim değerleri normalmi.motor omajlarınız normalmi bence önce bunları bi gözden geçirin.direk üçgende kalkıyo olması çokta mühim değil bence mevcut trafonuz yada Şebeke gücü yeterli ise kontaktörü büyütürsünüz,tmş takarsınız,faz kontrol,gerilim kontrol,akım kontrolü ile motor beslemesini kesebilirsiniz.çözüm çok ama sorun bence akımların bu kadar dengesiz olmasında.en azından motor akımlarından ikisinin birbirine yakın olması gerekir diye düşünüyorum.önce motor beslemelerinin kontrolü,sonra motor omajlarına bakılmalı bence.
 
motor yanmasına hasıl olan sebeplerı yazacak olursak
1- motorun yolveris metodu uyumsuzlugu
2- kontaktor uyumsuzlugu
3- tesisattakı gevşeklik
4- mekanık zorlanma( rulman ,yatak, kapşın , pompa sıkışması vs vs)
5- sigorta kontaklarının hasar gormesi
6- termik elemanların bımetallerının deforme olması
7- devrede motor koruma yada benzerı koruma rolelerının kullanılmaması(dengesız tesıslerde)
8- motorun icerisine yağ vb maddelerın reduktorden yada baglı oldugu yerlerden sızıntı olması
9- ve cogumuzun atladıgı nokta motorun bobınaj yada Bakım nedenıyle acıldıktan sonra tekrar kapanırken hassasıyetle kapatılmayıp yada cıvatalarının tork sevıyelerının bırbırınden farklı olması belırttıgınız surelerde motorunuzun sargılarını zayıflatıp yanmasına sebebıyet verebılır
 
sayın ısıkotomasyon:hayır motorlarım aşırı ısıdan dolayı yanmıyor motorun şebekeden çektiği akımda dalgalanma olduğu zaman mesela 1.fazın akımı 80 2.fazın akımı87 3.fazın akımı93
amperler değiştiği için yanıyor motorlar yukarıda yazdığım gibi bir sonuç arıyorum motor akımında %10 dalgalanma olduğu zaman motorlarım devreden çıksın..
sizin önerdiğin çözüm için teşekkürler

Aklıma ilk gelen yönetm olarak motora giden kablonun 3 fazınıda bir akım trafosundan geçirerek olası bir dengesizlik durumunda da sistemi durduracak bir mekanizma yapabilirsiniz. bu akım trafosunun akımının da çok büyük olması da gerekmiyor zaten.

T1 transistörü yerine tristör eklerseniz devrenin enerjisi kesilmeden alarmınızı silemez. R2 direncinide besleme gerilimine uygun olarak seçmeniz gerekecektir. HVOK ucundan da sigorta atık bilgisini alabilirsiniz
 
Aklıma ilk gelen yönetm olarak motora giden kablonun 3 fazınıda bir akım trafosundan geçirerek olası bir dengesizlik durumunda da sistemi durduracak bir mekanizma yapabilirsiniz. bu akım trafosunun akımının da çok büyük olması da gerekmiyor zaten.

T1 transistörü yerine tristör eklerseniz devrenin enerjisi kesilmeden alarmınızı silemez. R2 direncinide besleme gerilimine uygun olarak seçmeniz gerekecektir. HVOK ucundan da sigorta atık bilgisini alabilirsiniz

devre şemasını aldım opto kuplörü 4n25 taksam sorun olurmu? umarım,KL4 klemensini nereye bağlamam gerekir sigortanın faz çıkışıyla,faz girişi arasına galiba bir açıklık getirirseniz sevinirim...
 
kael ke dp 01-.... ürünlerde performans on numara tavsiye ederim
 
benim düşüncem her 3 4 ayda bi motor yanıp bu motorun sarım maliyeti + yapışan kontaktörlerin maliyeti fazla olur bunun yerine bi kere harcama yapıp bu motorlara uygun softstarter alınıp yolvermeler bunun üzerinden yapılırsa bşr daha sorun olmayacaktır.
 
Şef 112 motorların tipi nedir iki üç devirli motormudur yoksa tek devirli motormudur bilgi verirmisin ayrıca kompanzasyon sistemi ana giriştemi yoksa motorların panosuna yakın bir yerdemidir.
 
arkadaş bence sen tesisin trafosuna bak trafo gücünü tüm motorlar aynı anda çalışsa kaç kw enerji harcarlar birde motorlar ilk çalışmada normal çektiği akımın 5ile 6 katı fazla çeker bunuda göz önünde bulunduralım kontaktörler yapışıyor dediniz kontaktörler motorlar için zayıf veya kontakları kalitesiz alabilir motorlar aşırı yükte çalışıyorlar ise ac3 tablosuna göre seçim yapın birde her fazda akım değişmesi oluyor diyorsunuz bu bobinaj hatası olabilir sargılar aynı spirde olmayabilir buda motorun yüksek akım çekmesine ve aynı güçte çalışmamasına neden olur her motor için panoya enerji girişine 3 fazlı ve her faz akımı ayarlanabilen kesiciler takabilirsin.Benim başımdan böyle bir olay geçti bir tane su pompası motoru yandı ve sargıya verildi. bobinajcı denedi ama boşta denedi yüke bağladım motor gürültülü çalışmaya başladı ve termik attı termiği devreden çıkarıp bir süre her fazın akımını ölçtüm 1.ile 2, faz akımları birbirlerine yakındı ama 3,fazda çok fark vardı buda 3 faz sargısının diğerlerine göre daha az spirde sarılmış olmasındandı tekrar geriye gönderdim .motorların yanmaması için en önemlisi kontaktörlerin motorun çekebileceği en yüksek akımda bile yapışmaması birde dijital termostat lar vasıtası ile sargı içine termokulp yerleştirip ısı yükseldiğinde motoru devreden çıkarabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,767
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Geri
Üst