kombi hakkında herşey

Merhaba @tekin126,
Tesisattaki kaçak gözle görülmeyecek kadar az olabilir. Bunu anlamak zordur. Kombideki kaçak için ise su akmaz. O su buharlaşır. Siz o kaçak suyu göremezsiniz. Siz işinizi sağlama alın. Servis çağırın. :)
İyi çalışmalar.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Kombilerde su basinci asiri yukselip tesisati patlatmasin diye bir bosaltma ventili var.

Bu ventil tesisat basinci yukselince suyu bosaltir bazi montaj ekibi bu ventil cikisini pprc boru ile bir gidere baglar.

Bu iki durumu gundeme getirir.

1 ventil bozuktur suyu surekli kaciriyordur.

2 genlesme tanki havasi kalmamistir genlesmeyi alamadigi icin isininca yükselen basinci absorbe edemez ve ventil gorevini yerine getirerek asiri yukselen basinci bosaltir.

Iki halde de su gidere bosaldigi icin farkedilmez.

Selamlar.
 
Merhaba

Lütfen alt kısıma bakınız yazı yenilendi !!! ( özür )

Kolay Gelsin .
 
Son düzenleme:
Merhaba @arkaplan ,
Kusura bakmayın yazdıklarınızı anlamadım. Daha açık bir şekilde yazabilirseniz yorum yapabilirim.
İyi çalışmalar.
 
Kombinin gaz girişini kısıp derecesini maksimuma alsak. Örneğin sirkülasyon su ısısını 45 derecede sabitlesek. Kombi sürekli çalışır durumda olsa yani otomatik olmasa verim artışı olabilirmi (inverter kılima gibi). Açılıp kapanma kayıpları olmayacağından teorik olarak artması gerekir ama başka kayıplarla bu kaybedilip eksiye de düşebilirmi.
 
Merhaba @arkaplan ,
Kusura bakmayın yazdıklarınızı anlamadım. Daha açık bir şekilde yazabilirseniz yorum yapabilirim.
İyi çalışmalar.

Merhaba

Özür dilerim ,
Kombi bakımı yapıldı . ( tartışılır Bakım diyorum .)
Kombiden su akıtma yok . bildiğim kadarı ile petek ve tesisatta su akıtma yok
bazı yerler tesisat yeraltı döşendiğinden bilmediğim için tam cevap veremiyorum
( yeraltı kısmı görünüm nemli değil )
Kışın kombi petek ısıtma da çalıştığında bar derecesi 1.5 gelene kadar su alınıyor kombi kullanılıyor bar derecesi düşüyor 1.2 bara geliyor tekrar 1.5 bara gelene kadar su alınıyor . ( 15 - 20 gün arası )

Yazın kombi su ısıtma konumunda ( banyo yapmak yıkanmak kullanılıyor ) çalıştığında bar 1.5 kadar su alınıyor yazın sabit kalıyor( bar 1.5 / 1.4 ) kışın ısıtmaya geçtikten bir zaman ( 15 -20 gün ) sonra bar 1.2 düşüyor su takviyesi yapılıyor 1.5 bar gelene kadar .

Kombi bakımı yaptırmadım .
Diğer bir kombi çalışır durumda kışlık ve yazlık konumda bar 1.5 sabit 1 yıldır su alınmadı .

Neden su 1.5 bar basıyorum . su kaçırması neden ?
Karşılaştırma !!!
Isı ile tahmin ediyorum buharlaşma olsa diğer kombi bar derecesi 1 yıllır 1.5 bar sabit .
Bar derecesi yazlık ve kışlık aynı !!! ( ısınan sudan bar derecesi yükselmez mi ? bu niye sabit anlayamadım !!!

Kolay Gelsin .
 
Son düzenleme:
Sayin kaygisiz

Yeni nesil kombilerde elektronik kapasite kontrol var. Mesela su sicakligi ile set sicakligi arasinda fark yuksekse tam kapasite calisiyor fark azaldikca modulasyon kontrolu devreye giriyor ve gazi kismaya basliyor.

Yani bir nevi inverter gibi calisiyor.
 
Merhaba @arkaplan,
Öncelikle mesajınızı detaylandırdığınız için teşekkür ederim.
Adım adım ilerleyelim hocam.

Buharlaşma dediğim durum: Eğer tesisatta kaçak yoksa sadece kombinin iç kısmında kaçak varsa (bağlantı noktalarından , ısı değiştirgecindeki delinmeden vs.) bu kaçan su kombinin dışına çıkmaz. Daha doğrusu dışında akıntı yapmaz. Kombinin iç kısmında buharlaşır. Eğer çok fazla bir kaçak var ise (1,5 bar'dan 0,5 bar'a 2-3 saatte düşüyorsa) o zaman belki kombi dışına çıkar. Ancak ısı değiştirgecinde kaçak varsa yine kombinin dışına çıkmadan buharlaşır. Yani buharlaşma basınç düşümünün nedeni değildir. Buharlaşma dediğimiz durum kaçak sonucunda suyun kombiden dışarı çıkmamasının nedenidir. Diğer bir deyişle arızayı tespit etmemize engel olan bir durumdur.

Sizin sisteminizi inceleyelim: 15-20 günde 0,3 bar'lık bir düşüm çok çok normal bir değerdir. Bu kaçak sizin tesisatınızda olan bir kaçak. Kombinizde bir problem olduğunu sanmıyorum. Tesisatın büyüklüğünü düşündüğünüzde bu şekilde bir kaçak normal görülmektedir. Kışın var olan ve yazın bir problem yok ise kaçağınız büyük ihtimalle ısıtma sisteminizin olduğu yerde olabilir. Kombinizde bağlantı ısıtma sisteminin bağlantı yerlerinde de bu şekilde çok küçük bir kaçak olabilir. Ancak akan su miktarı fazla olmadığından (ki bu bir çay bardağı kadar bir su olarak düşünün ) tesisatta da olsa kombide de olsa buharlaşma olacağından sizin görmeniz mümkün değildir. Ayrıca bu kombi çift eşanjörlü bir kombi ise ısıtma eşanjörünüzde yada bağlantılarında çok küçük miktarda sızma mevcut.
Diğer kombinizde ve tesisatında ise herhangi bir kaçak vs yok. Gayet sağlam bir kombi ve tesisat. :)
Umarım aklınızdaki sorulara cevap verebilmişimdir.
İyi çalışmalar...

Merhaba @kaygısız,
Serkan Hocamın dediği gibi yeni kombiler de bu durum mevcut. Ancak kombi ile ısıtma sistemlerinden ve/veya konut ısıtma sistemlerinden büyük oranda tasarruf yapmak istiyorsanız yapılması gereken en önemli şey yalıtımdır. Hem binanın dış duvarlarının hemde tesisat borularının iyi bir şekilde yalıtılması gerekmektedir.
Mesela yaptığım bir ölçümü anlatayım: Doğu Anadoluda bir ilde , kombi balkona koyulmuş. Kobiden ısıtma kollektörüne giden borular balkonda duvarın hemen alt kısmından evin içine giriyor. kombi ile evin iç duvarı arasındaki (balkonda olan kısım) 7,4 metrelik bir boru var. Hem gidiş hemde donuş olarak baktığınızda 14,8 metrelik bir boru hattı dışarıda. Sıcak suyun kombiden çıkış sıcaklığı 40,2 derece olarak ölçüldü. Evin iç kısmına ilk girdiği noktada yapılan ölçüm ise 37,8 derece . Su 2,4 derecelik bir düşüş yaşadı. Kollektöre kadar olan boru boyu ise 9,2 mt. Kollektör girişindeki sıcaklık 36,3 derece. Buradan da 1,5 derecelik bir kayıp oldu. Toplamda 40,2 derece kombiden çıkış sıcaklığı , ısıtılacak haneye dağıtılan suyun başlangıç sıcaklığı 36,3 derece . Yaklaşık 4 derece yolda kayıp. %10 civarı bir kayıp. Buda kombinin %10'luk ekstra bir yakıt harcaması demek oluyor. Binanın yalıtımı ile ilgili kısımda işin daha ciddi bir boyutu.
İşin özü şu : Isıtmada tasarruf yapmak istiyorsanız , öncelikle yalıtım yapmak şart.
İyi çalışmalar...
 
Sayin kaygisiz

Yeni nesil kombilerde elektronik kapasite kontrol var. Mesela su sicakligi ile set sicakligi arasinda fark yuksekse tam kapasite calisiyor fark azaldikca modulasyon kontrolu devreye giriyor ve gazi kismaya basliyor.

Yani bir nevi inverter gibi calisiyor.

@deltas

Bu özelliğin olmadığı kombide uygulama verim artışı yaparmı.
 
Son düzenleme:
Merhaba @kaygısız,
Laboratuvar (Yüksek güvenlikli) şartlarında denemek gerek. Kesin bir şey diyemeyeceğim.
İyi çalışmalar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,180
Mesajlar
915,674
Kullanıcılar
449,947
Son üye
aleynasari

Yeni konular

Geri
Üst