kaçak akım rölesi

Ama 300 mA hayat kurtarmaz. Siz bir tane daha 30 mA alıp mevcudu da kullanıp 2 ye bölün derim.

Gerekirse her motor için 1 tane kullanın. Ama 300 mA kullanmayın. Ayrıca hatanın sadece 1 cihazda olduğunu tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:
@edremit ustam diyorsunuz ki:ıslak fayanstan oluşacak bir kaçak akım!Kaçak akımın atmasına sebep olabilir!Fayans normal şartlarda elektrik geçirmez!Dua edelim ki kaçak akaım takılı evlerde elektrik kaçağı olduğunda fayanslar ıslak olsun!
2- K.A.R olan bir elektrik tesisatında prizlerde sıfırlama yapamazsınız çünkü toprak ve nötr birbirine değdiği anda K.A.R hemen açar "faz nötr arasında (toprak nötr arasında demek istediniz sanırım) fark göremez" diye bir tabir olmamalı.
Kaçak akımların çalışma prensibini schneider hazırlamış ve burada @binbaşı abimiz paylaşmış!Buradan ben tekrar yazayım:Kaçak Akım Koruma Rölesi Çalışma Prensibi Toprak kaçak akım koruma rölesinin temel yapısı aşağıdaki şekilde gözükmektedir. Akım taşıyan iletkenler bir toroidal yapı içerisinde gerçirilerek faz ile nötr iletkenleri arasındaki denge ölçülür. Tek fazlı dağıtımda faz ile nötr arasında aritmetik toplam, faz sayısı birden fazla olduğu dağıtımda ise vektörel toplam alınır. Normal hallerde bu toplam sıfıra eşittir, yani toroide giren ve çıkan akımlar eşittir. Bu sebepten dolayı toroid üzerinde bir manyetik akı oluşmaz ve e.m.k (elektro motor kuvveti)sıfırdır.
Yani faz ve nötr arasında akım akışında değer sıfırdır ancak TOPRAĞA bir kaçak akım oluşursa kaçak akım atar!K.A.R. olduğu yerlerde sıfırlama yapılamaz çünkü toprakla nötr bir birine değdiği anda atar da olmayan TOPRAK hangi nötre değecek ve kaçak akımı attıracak ben anlamadım!!!!!
 
Ama 300 mA hayat kurtarmaz. Siz bir tane daha 30 mA alıp mevcudu da kullanıp 2 ye bölün derim.

Gerekirse her motor için 1 tane kullanın. Ama 300 mA kullanmayın. Ayrıca hatanın sadece 1 cihazda olduğunu tahmin ediyorum.
aklıma geldi hocam ancak
5 kadar motor var makine içerisinde,
hepsine 3 faz 1 toprak gidiyor.
nötr olmadığından kısmi bölme yapamadım
 
Eğer makineye nötr yerine toprak bağladıysanız kumanda sistemlerindeki power supply,kontaktör gibi cihazlar yüzünden kaçak akım atacaktır!
demek istediğim motora nötr bağlanmadığınan bu motora nasıl kaçak akım bağlayıp bölebilirim ki sistemi?
 
Temas Tanımları Doğrudan temas durumu: Bir kişinin normal şartlarda “canlı” olan bir iletkene dokunması “doğrudan temas” olarak adlandırılır. Doğrdudan temas durumunda maruz kalınan gerilim hat gerilimidir. Bu durumda kişinin vücudu üzerinden maksimum akım geçer ve devreyi otomatik kesmede, kaçak akım hassasiyeti yüksek, tepki süresi çok kısa olan toprak kaçak akım koruma cihazları kullanılmalıdır. ( <30mA, < 30ms)
4 – Tip: Kullanım alanına göre ve yapılacak korumanın hassasiyetine göre farklı tiplerde kaçak akım koruma röleleri mevcuttur. • AC sınıfı: Genel güç devreleri ve aydınlatma dağıtımında kullanılır . • A sınıfı: Elektronik uygulamalarda, fan, pompa ve indüksiyon fırınları gibi uygulamalarda kullanılır. • Si tip: Sıkça yıldırım düşmesi görülen bölgelerde, hız kontrol cihazları ve frekans konvertörleri kullanılan tesisatlarda, eletronik balastlatın yoğun olduğu tesisatlarda kullanılır. • SiE tip: Sıkça yıldırım düşmesi görülen bölgelerde, hız kontrol cihazları ve frekans konvertörleri kullanılan tesisatlarda, eletronik balastlatın yoğun olduğu tesisatlarda kullanılır. Si tip ve diğer tüm tiplere göre avantajı neme, rutubete ve korozyona karşı rölenin ekstra korumaya sahil olmasıdır. Bu özelliğiyle marinalarda ve yüzme havuzunun olduğu alanlarda tercih edilir.
 
aklıma geldi hocam ancak
5 kadar motor var makine içerisinde,
hepsine 3 faz 1 toprak gidiyor.
nötr olmadığından kısmi bölme yapamadım

Şayet motorlara start vermeden KAR atıyor ise kumanda devresinde bir kaçak var veya nötr ile toprak karışmış / temas ediyorlar yada elektronik bir şeyler (var ise) attırıyor olabilir. Şayet motorlara start verdikten sonra KAR atıyor ise tek tek motorları çalıştırıp hangisi olduğunu bulunuz.

Motorları çalıştırdıktan bir süre sonra atıyor ise sigorta çıkışlarına KAR bağlayın KAR'ın girişine nötr bağlayın nötr çıkışı boş kalsın.
 
Şayet motorlara start vermeden KAR atıyor ise kumanda devresinde bir kaçak var veya nötr ile toprak karışmış / temas ediyorlar yada elektronik bir şeyler (var ise) attırıyor olabilir. Şayet motorlara start verdikten sonra KAR atıyor ise tek tek motorları çalıştırıp hangisi olduğunu bulunuz.
son zamanlarda sadece sabahları ilk start verildiğinde bu olay oluyor. önceleri ise acil stop a basılırken oluyordu.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,214
Mesajlar
915,864
Kullanıcılar
449,995
Son üye
osmanguney15

Yeni konular

Geri
Üst