rsimsek
Profesyonel Üye
Merhabalar, yeri burası mı tam emin değilim. Hatalıysa adminler uygun yere taşıyabilir.
Bilindiği gibi fosil yakıtlı arabalar yerini yavaş yavaş elektriklilere bırakıyorlar. Ayrıca petrol fiyatlarının yükselmesi yakıt birim fiyatlarını da artırmaktadır. Bir de fosil yakıtların karbon dioksit salınımı ile sera etkisi düşünülmesi en önemli konu.
Bugüne kadar değişik projeler duydum. Derindere Motorlu Araçlar (DMA) gibi, Toyota Corolla'yı elektrikliye çevirmişlerdi. Bazı sorunlardan dolayı yaygın uygulamaya geçememiş başka firmalar da olmuş. Bu konuda ali'de bir ara kitler de satılıyordu diye hatırlıyorum.
Merakım, lpg dönüşüm kitleri gibi tamamen elektrikliye çevirme olmadan da en azından 80-100km menzilli hibrit hale getirmek mümkün mü? Malumunuz hibritlerde de birkaç tür var. Plug-in hybrid denen türünde benzin/motorin motoru ihtiyaçtan fazla ürettiği gücü ve frenlemedeki enerji geri kazanımı ile sürüş esnasında bataryasına yedeklerken, aynı zamanda da harici olarak elektrikli bir araç gibi şarj edilebiliyor. Böylece uzun yol için menzil sorunu ve endişesi azalmaktadır. Ayrıca şehir içi mesafeler için çok daha ekonomik tüketime ulaşılmış olur (dönüşüm maliyeti?).
Bu konuda bilgisi olan var mı? Önden çekişli arabamın arka tekerleklerine ya da kranka paralel (sanırım hibritler öyle) bir elektrik motoru ve gerekli donanımla hibrite çevirilebilir mi?
Bilindiği gibi fosil yakıtlı arabalar yerini yavaş yavaş elektriklilere bırakıyorlar. Ayrıca petrol fiyatlarının yükselmesi yakıt birim fiyatlarını da artırmaktadır. Bir de fosil yakıtların karbon dioksit salınımı ile sera etkisi düşünülmesi en önemli konu.
Bugüne kadar değişik projeler duydum. Derindere Motorlu Araçlar (DMA) gibi, Toyota Corolla'yı elektrikliye çevirmişlerdi. Bazı sorunlardan dolayı yaygın uygulamaya geçememiş başka firmalar da olmuş. Bu konuda ali'de bir ara kitler de satılıyordu diye hatırlıyorum.
Merakım, lpg dönüşüm kitleri gibi tamamen elektrikliye çevirme olmadan da en azından 80-100km menzilli hibrit hale getirmek mümkün mü? Malumunuz hibritlerde de birkaç tür var. Plug-in hybrid denen türünde benzin/motorin motoru ihtiyaçtan fazla ürettiği gücü ve frenlemedeki enerji geri kazanımı ile sürüş esnasında bataryasına yedeklerken, aynı zamanda da harici olarak elektrikli bir araç gibi şarj edilebiliyor. Böylece uzun yol için menzil sorunu ve endişesi azalmaktadır. Ayrıca şehir içi mesafeler için çok daha ekonomik tüketime ulaşılmış olur (dönüşüm maliyeti?).
Bu konuda bilgisi olan var mı? Önden çekişli arabamın arka tekerleklerine ya da kranka paralel (sanırım hibritler öyle) bir elektrik motoru ve gerekli donanımla hibrite çevirilebilir mi?