Doğru Akım Motor Sarımına Yardım

ŞEF

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,967
Puanları
806
Yaş
64
Sayın arkadaşlarım.
Kendi çapımda amatörce bir rüzgar gülü yaptım. Eski bir araba şarj dinamosu bularak pervaneye bağladım. Biliyorumki şarj dinamoları en az 750 d/d ihtiyaç var. Yani araba rölantide çalışırken bile elektrik üretebilir. Ayrıca biliyorumki şarj dinamoları dıştan uyartımlıdır. Yani dışardan enerji vermek gereklidir. Şu anda yeterli deviri bulamadığım için henüz elektrik alamadım.

Onun için şarj dinamosu yerine doğru akım motoru kullanmayı düşünüyorum. Piyasadan bulacağım herhangi bir motorda düşünmüyorum. Kendim yapmayı planlıyorum. Şöyleki ;

4 cm kalınlığında polyamid levhayı 30 cm çapında stator gibi içini oyup çıkaracağım. Çapı 30 cm olan bir stator düşünün. 1'er cm aralıkla oyukları yaptığımızda takriben 94 oyuklu oluyor. Tekrar içinden çıkan diğer dairenin de dışına alabildiği kadar neodyum mıknatıs dizmeyi düşünüyorum. Mıknatıs sayısı kaç tane olur şu an için bilemiyorum. Onu yaparken göreceğiz. Bu da sabit mıknatıslı rotorumuz olacak

Benim sizlerden isteğim ;

Takriben 94 oyuklu stator sarımında yardımcı olmanız. 12 volt 20 veya 30 amper verebilecek doğru akım motorunun mümkün olduğunca çok kutuplu olması. Motorlarda kutup sayısı arttıkça devir sayısının azaldığını biliyorum. Az devirde çok güç alabilmek için kutup sayısının çok olmasını istiyorum.

Böyle bir motorun bobin teli kaç mm olmalı. Her bir bobin kaç sipir olmalı. Sarılan bobinler oyuklara nasıl yerleştirilmeli. Bu konularda sizlerden yardımcı olmanızı arz ediyorum. Her türlü fikire ihtiyacım var. Hepiniz sağlıcakla kalın.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sayın ŞEF

arkadaşlar ben (alternatör bağlantısı hariç) bitirdim şarj denemelerindeki resimleri aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz şarj sistemi henüz sabitlenmediği için dayanmaz falan demeyin sadece devir testleri için böyle alel usul alternatörü bağladım

2mt çaplı 1.3 mm sac kalınlığı olan kanatları var düşük rüzgarda 20devir dakika yapıyor alternatör olarak 30 amper saat araba alternatörü kullandım
ancak alternatör araba alternatörü olunca devirde sorun oluyor araba alternatörü 700 devir dk da şarj a geçiyor devri artırmak için resimdede gördüğünüz gibi bisiklet tekeri ile denemeler yaptım sonuç: 7cm çaplı küçük kasnak (alternatördeki) 70 cm çaplı büyük kasnak denememde 1/7 devir elde ettim elde ettim tabiiki budevir şarj sistemi için yeterli gelmedi ortalama daki,kada 20 x 7 devir dakika elde ettim 140 devir dakika yeterli gelmedi hurdacılarda yaptığım arama sonucunda 1/150 devirlik süt makinesi redüktörü buldum bunuda sisteme şu şekilde dahil etmeyi düşünüyorum .
giriş devrinde ağır güç çıkışta 150 devire dönüşeceğine göre çıkışta güç kaybı olacaktır bunu engellemek için 2/1 oranlı alternatöre çıkış kasnağı ekleyerek deviri güç e çevireceğim buda %50 devir kaybı demek ama olsun (aksi ahalde alternatör şaja geçince ani zorlamada redüktör dişlilerine zara vere bilir) bu durumda 150/2 75 devir edeceğine göre 20 devir dk rüz gar gücünde benim sistemim 75 x 20 = 1500 devir olacak buda ortalama arabaların ortalama gaz devirine eşit olacağı için sistem şarja geçecek
bu sistem tıpkı arabadaki gibi çalıştığına göre konjektör gibi diod gibi elemanlarla zaten doğrultuldu sistemi yüksek devirlerde fazla akımdan kojektör koruyor düşük devirlerdede aşağıdaki düzeneği düşünüyorum

bir şarj lambası olacak buda rüzgar düşük olduğunda yada esmediğinde aküden çok azda olsa enerji çalacağı anlamına geliyor budurumu aşmak ve şarj sistemini korumak için ise 1 adet düşük ampeli sistemi yormuyacak şekilde 2. bir alternatörü (Bisiklet Dinamosu, Doğru akım motor yada silgeç motoru) sisteme yani kasnak düzeneğine dahil ederek aynı devirde dönecek şekilde eklersem ve küçük alternatörden gelen 12 v elektriği doğrultarak bir röle bağlarsam bu rölenin tetiğinede büyük alternatörün akü bağlantısı ucunu bağlarsam sizcede kanatlar yeterli deviri bulunca aküyü şarja geçirip devir düşünmcede kesmezmi

sizden isteğim benim göremediğim sizin farkettiğiniz eksiklerim nelerdir geliştirmek için sisteme neler dahil etmeliyim farkettiğiniz sorunları çözümleri ile yazarsanız sevinirim


sayın şef resimler ve bilgiler alıntıdır umarım bir fikir vermiştir

o9g841.jpg

20qyhhf.jpg

1zfo3gp.jpg

2wobrrb.jpg
 
slm korkmaz hocam evvela projenden dolayı tebrik ederim güzel omuş yalnız kanat lar saçtan olun haliyle pervane biraz ağır olacaktır ve bana kalırsa güç kaybı oluşacaktır yani ufak rüzgarlardan yararlanamayacaksın bence kanatları tahtadan olsaydı vaya polyesterden daha verimli olacağını düşünüyorum sadece benim yorumum. kolay gelsinnn
 
Merhabalar bu çabaları gösterenlere

Rüzgar enerjisiyle uğraşan arkadaşlara şu hususlara dikkat etmelerini tavsiye etmek istiyorum. Mümkün olduğukadar endirek değilde direkt dönüşüm sağlayacak bilgileri elde ederek ona göre çalışsınlar. Bu şekilde hem hedeflerine hemencecik erişirler ve daha iyi kendilerine yön verirler. Böylece moralleride bozulmamış olur.
Mesela alternatör tipinin seçimi, çok düşük ve çok yüksek rüzgardan istifade için pitch kontrölü, enerji dönüşümünün minimum ve maksimumda mutlaka değerlendirilmesi. Bu konuları anlayamayan arkadaşlar sorarlarsa destek oluruz.
 
Sayın korkmaz_design arkadaşım !
Konuya gösterdiğin ilgi için teşekkür ederim. Alıntı yaparak gönderdiğiniz resim ve yazıyı alıntı yaptığınız sitede bende okumuştum. Ve daha diğer yazılarıda. Yaklaşık 6 aydır net'te bu konuyla ilgili çok yazı okudum. Gerek yerli gerekse yabancı sitelerden çok bilgiler edindim. Bu bilgiler ışığında yapmaya kendimi hazır hissettim ve işe başladım.

Ben 150'lik pimaş boruyu 4'e böldüm ve ucuna doğru biraz incelttim. Kanat uzunluğu 1 metre. Çokda rahat dönüyor.

Asıl sorun dinamo kısmında. Herkes farklı birşey söylüyor. Step motorlar yavaş devirde verimli olduğunu söylüyorlar. Fakat step motorlarında gücü az. Ben ilk sorduğum sorudaki gibi bir dinamo yapmak istiyorum. Böylece yavaş devirde bile büyük güç alacağımı sanıyorum.

Bobinajdan anlayan arkadaşlar istediğim bilgiler konusunda yardımcı olurlarsa bu işin üstesinden gelirim.

Aşağıda bugün çektiğim görüntüler var. Direk yüksekliği sadece 3,5 metre ve etrafı çam ağaçlarıyla çevrili olduğu için çok hızlı dönmedi. Dün çok rüzgar olduğu halde bugün hava biraz durgundu. Hepiniz sağlıcakla kalın.


19ov2e.jpg

15d15px.jpg

21mdoas.jpg
 
bende rüzgar gülü yapmayı planlıyorum dinamo yada alternatör konusunda kararsızım. araba alternatörü kullansam ne kadar bi güç elde ederim????
video linki silinmiş bilgilerinize.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,779
Kullanıcılar
449,981
Son üye
Muhammeddt

Yeni konular

Geri
Üst