Direksiyon tutma ve döndürme teknikleri

elektronikmuh

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
2,235
Puanları
1,866
Yaş
47
Debriyaj, fren ve gaz pedallarına, en iyi şekilde kumanda edebilmeniz için, oturduğunuz koltuğu öne veya arkaya doğru hareket ettirerek pedallara olan mesafenizi ayarlayınız. Koltuğunuza yaslanın ve kolunuzu direksiyonun saat 12 noktasına doğru uzatınız. Bu durumda bileğiniz direksiyonun saat 12 noktasına değiyorsa mesafe ayarınız tamdır. Bileğiniz daha ilerde veya daha geride kalıyorsa, koltuk arkalığını geriye veya ileriye doğru hareket ettirerek ideal ölçüye göre ayarlayınız.

Kollarımız direksiyonu tutarken, dirseklerden ne çok kırılmış ne de düz pozisyonda olmalıdır. Direksiyonu tutma pozisyonunda, dirseklerimizin açısı yaklaşık olarak 135 derece olmalıdır. Bu en ideal tutuş açısıdır.

1 -- Direksiyon terazi gibidir. İki elle aynı ağırlıkta ve karşılıklı aynı yerlerden tutmanız gerekir. Tek elinizle direksiyona tam hakim olamazsınız. Aracınız yolda durmuyor, yola sığmıyorsa, siz direksiyonu düz tuttuğunuz halde, aracınız sağa sola kaçıyorsa, direksiyon tutuşunuz, teknik olarak doğru değildir.
2 -- Direksiyon simidini, 12 rakamlı saat olarak düşününüz. Bakınız. Resim, UKADA direksiyon.
3 -- Araç düz yolda ileri giderken, yönü saat 12 olarak kabul edilir.
4 -- Aracın direksiyonunu sol elinizle saat 9 noktasından, ( saat 8 ile 10 Aralığında ) sağ elinizle de 3 noktasından ( saat 2 ile 4 Aralığında ) karşılıklı tutunuz.
5 -- Ellerinizi, avuç içleriniz 9 ve 3 noktasında gelecek şekilde direksiyonun üstüne koyunuz.
Dört parmağınızı direksiyonun altına doğru kıvırınız. Başparmaklarınız direksiyon simidine paralel yukarıya doğru uzatınız. Bu şekilde direksiyonu hafifçe tutunuz. Direksiyonu sadece tutun, sıkmayınız. Direksiyon teknik olarak bu şekilde tutulmalıdır. Sürüş esnasında başparmaklar direksiyonun iç kısmına doğru kıvrılır.

6 - Direksiyonu kesinlikle üst ( 12) ve alt ( 6 ) kısımlarından tutmayınız. Direksiyonu üstten tutarak aracınızı kullanırsanız, herhangi bir nedenden dolayı, hava yastığının açılması durumunda, direksiyon kapağı hızla kolunuza çarpar. (Hava yastığı 300 km. hızla ve 33 milisaniyede tam olarak açılır.) Çarpmanın ve hava yastığının itmesi sonucu, kolunuzun kırılma ihtimali çok yüksektir. Aracınızı kullanırken, direksiyonu doğru pozisyonda tutmak hayati önem taşır.
Yine alt kısımdan tutma durumunda da aracınızda istem dışı ( Aracın hızlıyken birden bire kasise düşmesi, lastik patlaması gibi ) ani bir direksiyon hareketinde bileğinizin incinme, çıkma veya kırılma ihtimalini de göz önünde bulundurunuz.
Dikkat! Hava yastığı emniyet kemeriniz takılıyken hayatınızı kurtarır. Emniyet kemerinizi takmayı ihmal etmeyiniz. Kullandığınız araçta bulunan herkesin emniyet kemerlerini takmasını sağlayınız. Yasal olarak bütün sorumluluğunun, birinci derecede aracı kullananda olduğunu unutmayınız.

 
Merhaba.Tebrik ederim,çok güzel bir irdeleme yapılmış ve çok önemli olan bir konuya değinilmiştir,en başta da koltuk ayarları açısından.Çünkü koltuk ayarı (Aşağı,yukarı,öne,arkaya) kolun dirsekten kırılmış haliyle direksiyona ve ayakların pedallara uzaklığı ile çok uygun da değilse,direksiyonu ve pedalları çok işlevsel ve çok rahat da kullanamazsınız.Çok konforlu ve rahat olamayan bu kullanım, daha en baştan olası trafik risklerinde 1-0 geriden bu tehlikeli trafik oyununu,en baştan yenik oynamanız da demektir bu,tam bir benzetme yapılırsa.Siz evde tv koltuğunda rahatça otururken tv kumandasına çok rahat olarak da basarmış gibi bu koltuk ayarları çok hasssas ayarlanmalı ki olası ve istenmeyen tehlike veya olası kaza durumlarında, bir rahatsızlığınız,küçük bir huzursuzluğunuz dahi olmadan asıl tehlikeye odaklanarak bunu savuşturabilesiniz.Bilimsel manadaki tanımıyla ergonomi (Yani tüm elektronik cihazları,kullanımda olan tüm eşyaları en rahat ve en zahmetsizce kullanım) konusu,araç aksesuarları açısından da çok önemli bir konudur.

Emniyet kemeri konusunda aslında yeni araçlarda kemer takmamak için kemersiz ucuz olarak satılan basit bir emniyet tokası takılması yanlış olarak da tercih ediliyor.Bunu hiç yapmayın,çünkü bu kendi hayatınız,kimi kandırıyorsunuz,trafik polislerini mi,arabanın sesli ikaz sistemini mi yoksa bir pamuk ipliğine bağlı olan kendi canınızı mı? Bunu kendi kendinize bir sorgulayın lütfen.

100 mt. dahi uzağa bakkala kadar bile gitsem şahsen emniyet kemeri,bu koltuğa oturur oturmaz bir refleksle,otomatik olarak takılmaya benim kendi beynim programlanmıştır.Çünkü vücudumuz bir yumurta gibidir,(İslelet sistemi,biraz zorlanınca kırılıyor biliyoruz,kaslar,sinirler,omurilik,tendonlar,vb.yumuşak sayılabilen kompleks bir yapı ile bütün olarak da bakarsak eğer) çarpışma anında otomobil anında ve tam durduğu halde, örneğin vücudumuz 120-130 km hızla bu hareketine devam etmek isteyecektir.Emniyet kemeri bu ani etkiye tepki şeklinde oluşan ani hareketi ve savrulmayı önleyip hayatları kurtarmaktadır.Biner binmez anında da takılmalı,araç biraz gitsin,bir çevirme olunca polislere sanki takmış görünür gibi elinizle ucunu uzatıp takmış süsü verip göstermelik göstermek için ise hiç değildir.

Müslüman olarak elbette kaza ve kadere tereddütsüz de inanırız.Ama emniyet tedbirlerini,sağlık tedbirlerini,yangın ve kaza emniyetini,vb.olabilecek tüm tedbirleri daha en baştan almak da bir farz olabilmelidir.O zaman kederimizi,kaza oluşumunu,belki tam hayatta kalabilmemizi tam bir şansa bırakmış,olumsuz yönde gidebilecek bir seyrini bu şekliyle de çok kolaylaştırmış oluruz.Bunun başka bir açıklaması da olamaz,haklı ve çok doğal olarak.

Kazasız ve emniyet tedbirleri tam gözetilerek yapılan güvenli sürüşler dileğimle.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Merhaba.Emniyet kemerinin kullanımında dikkat edilecek bir konuyu daha müsadenizle buradan eklemek istiyorum.

Araçların haftalık,aylık veya diagnostik (Koruyucu) periyodik bakımlarının motor ve zamanla aşınan parçalar üzerinde muayene istasyonlarında gözden geçirilen parçalarla (trafik emniyeti açısından) birlikte emniyet kemerlerinin de kişisel kontrollerini kendi kendimize yapmamız yine mümkündür.

Araç içinden çıkmış haldeyken,tokaları kemerle birlikte araç içindeki bu yerine takılmış haldeyken,bu emniyet kemerlerimizi olanca gücümüzle asılıp kendimize doğru çekerek sağlamlığını, tokadaki bu kemer bağlantı bileşimlerinin çok sağlam olduğunun teyidini,yani bu kemer malzemesinin esnek ve sağlam durumda olabildiğini kendimiz de test edebiliriz.

Çünkü haftada bir veya ayda bir lastik hava basınçları,lastik subapları,akü genel durumu,genel motor görünümü,hidrolik ve direksiyon hidrolik yağ seviyesi,antifriz seviyesi,silecek silgeçlerinin aşınma durumu,lastiklerin aşınma (diş derinliği) durumları,cam suyu seviyesi,cam suyu püskürtme nozulları açıklığı ve su püskürtme pompası,arka ve ön aydınlatmalar,stop lambaları,sinyaller,uzun ve kısa far ampüllerin sağlamlığı ve yanma işlevi,vb. birçok ekipmanı tam olarak da gözden geçirirken, emniyet kemerlerinin sağlamlık ve esnekliğini,çalışma işlevselliğini,çok hayati bir öneme sahip olduğundan unutmayalım.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
merhaba dıreksıyon tutma çevırme devresı hakkında bende çalışma yapıyorum benım çalışmam bıraz komplıke çalışma amacım tarlada traktörü surucusuz otomatık kullanmak gps uzerınden tarlanın diş ölçulerını alıp traktöre komut vererek tarlada surucusuz iş yaptırmak amerıkayı tekrarmı keşfedeksın dıyen arkadaşlara Avrupalı amerıkalı yapıyorsa biz neden yapmıyalım bir gps modül buldum hata payı 15 cm bu iş için biçilmiş kaftan benı zorlıyan mekanık kısımlar yukarda yazdım dıreksıyonu sağa sola istenılen açıda çevirecek mekanık kol tornacı bır arkadaşa verdım işi Allahtan usta leb demeden leblebıyı anliyacak kalifiye eleman :) yaş 60 daha uyduruk kımsenın uğraşmaya tenezzül etmedığı işlerle uğraşiyoruz hayırlısı bakalım :)
 
Süleyman Bey hayırlı olsun siz daha iyi bilirsiniz tabi de kol şart mı, kayış veya cam kaldırma motorundaki sonsuz dişli misali daha mı zor? Servo- step motor olsun sie yabancı değil. Çıkma direksiyon bulmak da sıkıntı değil hatta orj direksiyon yerine spor direksiyon kurban edilebilir, günümüzde her araç uz. kumandalıya çevrilebilinir :)
 
Son düzenleme:
merhaba bulent bey step motorla yapmaya başladık gps uzerınden dijital bılgı alabılıyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,689
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst