Dinamo ile sürekli akü şarj etme

Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
36
Merhaba Saygıdeğer forum üyeleri;
öncelikle başlığı yanlış kategori altında açtıysam affola.
umarım derdime derman olacak bir arkadaşım çıkar.

elimde lityum pil ile çalışsan, 10 kw motor gücünde, 6 kişilik bir elektrikli araç var. bu elektrikli aracı yaklaşık %25 eğimli beton zemin bir arazide kullanmaktayım. araç marka modeli pilotcar pc 4 lithium.
eğimli bir arazide kullanmam nedeniyle araç motoru sürekli olarak ısınmakta ve bu nedenle motor güç üretmeyi kesmektedir. ortama %115 değerinde motor sıcaklık uyarısı vererek araç çalışmayı durdurmaktadır.
bunun önüne geçebilmek 12v güç ile çalışan bir fan ve 12v 12 amperlik bir akü aldım ve fanı motorun üzerine monte ettim. fanı istediğimde çalıştırıp durdurmak için araya bir buton ekledim. ancak fanı çalıştırdıktan 3-4 dakika sonra akü tamamen tükendi.
bir kaç kişiye danıştım,fanın fazla güç emdiğini, araya direnç ekleyerek fanın emdiği gücü azaltarak akünün daha uzun çalışabileceğini söyledi.kablo bağlantısının arasına farklı değerlerde dirençleri ekleyerek tek tek denedim ancak dirençlerin hepsi yandı. bu yaşadıklarımdan öğrendiğim kadarıyla dirençler fayda etmiyor.
aklıma bir dinamo yardımı ile aküyü sürekli olarak şarj etmek, böylece fanın da sürekli olarak çalışmasını sağlamak.
bildiğim kadarıyla araçlarda ilk ateşleme akü sayesinde oluyor ancak araç sürekli çalıştığı için akü şarj oluyor.
ben de bunu kendi elektrikli aracımda uygulamak istiyorum.

aracın tekerlerinden birine bir dinamo mekanizması kurup bunu araçtan harici bir aküye bağlayacağım. böylece aracım hareket halindeyken aküm bir yandan şarj olacak. aküye bağladığım fan ile de araç motoru soğutma işlemi yapacağım.

tüm planım ve isteğim bu ancak bunun için ne tür malzeme ne tür devre nasıl bir şema kuracağım nasıl çalışacağım bir bilgim yok. bu konuda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum. şimdiden ilginize teşekkürler.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Fanı değiştir, o dediğin olmaz. aküden ziyade bir konvertör alıp 12 voltla fanı besle. kaynak makinalarında kullanılan fanlar var,12 veya 24 volt 0,65 amper civarı gerektiği kadar tak senin fandan daha az amper çeker, şarz dinamosu olayı senin aracının ömrünü tüketir. araca fazladan 3 kişi daha bindirmiş olursun
 
Son düzenleme:
Elektrikli araçların yokuş aşağıya inerken veya frenlemeleri yaparken motor/jeneratör (dinamo) değişimiyle rejenarasyonla akülerinin enerji kayıpsız ek şarj olmasından feyz (örnek) alabilirsiniz, lityum-iyon pilli elektrikli araç projeniz için. Hareket halinde hareketi engelleyen her fan-jeneratör, motor miline akuple dinamo, vb. aracın gücünden kayıpları ortaya çıkarıp mevcut hızı da kesin olarak düşürecektir. Yani bu yolla tasarruf veya güç artırma yolu mümkün değildir. Ancak yokuş aşağıya inerken, araç boştayken ve frenlemeler yapılırken motor/dinamo şeklindeki fern balatası yerine geçen bu değişimlerle enerji üretilip aküye ek şarj ilavesi mümkün, elektrikli veya hibrit araçların pek çoğunda bu uygulama yapılıyor zaten. Kolay gelsin
 
Batarya 48 volt olduğundan ya 48 voltluk fan kullanacaksınız ya da 48 volt - 12 volt konvertör - invertör kullanacaksınız. İsterseniz yeterli güçte 4 adet 12 volt fanı seri bağlayıp 48 volt bataryanızda direk kullanabilirsiniz. Kullandığınız her cihaz menzilinizin kısalmasına sebep olacaktır. 12 amperlik tam dolu aküyü bu kadar kısa sürede 200 - 300 vatlık fan bitirir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,991
Son üye
multiroots

Yeni konular

Geri
Üst