12v arabanın şarj dinamosu ile 24v akü setini şarj etmek ve Aküler şarj olurken 24v inverteri çalıştırmak istiyorum. Konu biraz karmaşık içeri gel :)

Katılım
20 Haz 2023
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
26
Öncelikle temiz kafayla şunları belirteyim,
1. Aracın dinamosu 12v ve araç tesisatı da 12v
2. 24vluk Mppt 3VA 2.4Kw Akıllı inverter aldım ve bunu Bagaja yerleştiriyorum
3.12v 2 adet 50a jel akü alıcam (24v yapabilmek için de birleştiricem), bunları da bagaja yerleştiriyorum
4. Dinomadan bagaja tesisat kablosunu çektim

12v dinomadan gelen elektrik ile 24vluk akü setini şarj etmek istiyorum,
Sorun şurda başlıyor araç çalışırken inverter akülerinin de bir yandan şarj olmasını istiyorum fakat bagajdaki aküleri seri bağladığım için voltaj 24v olmuş olacak haliyle, dinomo 12v akülere gönderse dahi aküler de dinomaya 24v gönderecek bu da arabanın bütün elektrik aksanını bozacak

Benim fikrimce 2 yöntem var sanırım, pako Şalter ile ayırıp aküler parelel bağlantı da şarj olurken/ inverter çalışmıcak, seri bağlantı da inverter çalışırken aküler şarj olmayacak. fakat bu senaryo uğraştırıcı ve kötü

Yada arabanın tepesine güneş paneli kurucam arabada büyük araba değil Clio 3 2006 HB 😄

+ çaresizce düşünürken ve uyumaya çalışırken yeni bir fikir geldi aklıma, 12v gelen dcyi 24v 10a converter ile yükseltip 24vluk akü setini hem besleyebilirim hemde akıllı inverter sistemini çalışır halde tutabilirim diye düşündüm, fakat bu tip bir uygulamada converter kullanmak ne kadar sağlıklı olacaktır bunun içinde bir tartışalım?

12v inverter tavsiyesi istemiyorum bilginize- bunu yapınca iş kolay fakat akıllı inverter kullanmak istiyorum ve akıllı inverterler 24v ile çalışıyor, 12v akıllı inverter 2500/3000w yok diye biliyorum varsa bile çok pahalı olacaktır

- Extra olarak şunları da sormak istiyorum akıllı inverter ile normal inverter arasında fiyat farkı baya fazla fakat akıllı inverterin daha ucuz olduğunu olma nedeni 24v olması mı?
ve normal düz 12v 3000w inverter alıp extra Mppt bağlamak mı mantıklı yoksa normal akıllı inverter alıp extra mppt mi bağlamak mı mantıklı
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
12 volt ile seri bağlı iki aküyü şarj edemezsin yok öyle birşey malesef . Şarj gerilimin 24 voltun üzerinde olmalı.
 
hocam siz akünüzü şarj etmek istiyorsunuz fakat akünüz 24v ve araçdaki tesisat 12v olduğu için aküleri şarj edemiyorsunuz bunun aslında basit bir çözümü var
-öncelikle araya bir diyot atarak dinomoyu koruya bilirsiniz
-dinomodan gelen 12v elektrirği 24v çıkarmak içinde voltaj yükselticiler var bunlardan kulanabilirsiniz
diğer bi konuda araca neden invertır 24vluk Mppt 3VA 2.4Kw Akıllı inverter aldınız onu hala anlayamadım :D
 
Ayrıca yapacağınız şarj yakıt deposundan karşılanacak! Yani nasılsa motor çalışıyorken ne olacak ek aküleri de şarj ettireyim demek maliyetli bir tercih. Araç sürekli ya da gün içinde yeterince süre çalışır halde ise maliyet en aza inebilir. Malum yolda camları belli bir hızın üzerindeyken açmak veya klimayı açmak yakıt tüketimini artırım. Yapılan bir araştırma 73 km/saat gibi bir hızın altında camları açmak, üstünde ise camları kapatıp klimayı açmak daha ekonomikmiş.
Bu arada akıllı invertere neden ihtiyaç duyduğunuz, neticede sistemde AC220V'u ne için kullanacağınızı yazmamışsınız?
 
hocam siz akünüzü şarj etmek istiyorsunuz fakat akünüz 24v ve araçdaki tesisat 12v olduğu için aküleri şarj edemiyorsunuz bunun aslında basit bir çözümü var
-öncelikle araya bir diyot atarak dinomoyu koruya bilirsiniz
-dinomodan gelen 12v elektrirği 24v çıkarmak içinde voltaj yükselticiler var bunlardan kulanabilirsiniz
diğer bi konuda araca neden invertır 24vluk Mppt 3VA 2.4Kw Akıllı inverter aldınız onu hala anlayamadım :D
12 to 24v 10a / 12 volt çevirici olduğu için gerçekte dinomadan 20a çekmiş olacak aracın aküsü 60a, yükseltici dinomaya zarar verebileceğini düşünmüyorum açıkcası, aracın dinomosu 110a - elektrikçiyim fakat diyot direnç vs konularından uzak birisiyim, Extra olarak akü ayırıcı da aldım araç kontağı kapalıyken birbiriyle ile arasındaki bağlantı kesilecek, motor çalışır iken aküler şarj olacak,

1. akıllı inverter ve 24v olma Nedeni Tekirdağ’da yazlık tarzında bir arsamız var ilerleyen zamanda güneş paneli de kurarken mantıklı olacağını düşündüğüm bir inverter modeli almak istedim

2. Neden arabada inverter kullanmaya çalışıyorum bunu 2 ayrı nedenle ayırayım
1. Arabada 220v luk bir ses sistemi çalıştırmak (Lg x boom 9740)
2. dediğim gibi Elektrikçiyim bazı yerlerde elektrik ihtiyacım olabiliyor, Elektriği severim bana zararı yok yararı var ve böyle antin kuntik şeyler yapmayı da severim 😄
Ayrıca yapacağınız şarj yakıt deposundan karşılanacak! Yani nasılsa motor çalışıyorken ne olacak ek aküleri de şarj ettireyim demek maliyetli bir tercih. Araç sürekli ya da gün içinde yeterince süre çalışır halde ise maliyet en aza inebilir. Malum yolda camları belli bir hızın üzerindeyken açmak veya klimayı açmak yakıt tüketimini artırım. Yapılan bir araştırma 73 km/saat gibi bir hızın altında camları açmak, üstünde ise camları kapatıp klimayı açmak daha ekonomikmiş.
Bu arada akıllı invertere neden ihtiyaç duyduğunuz, neticede sistemde AC220V'u ne için kullanacağınızı yazmamışsınız?
Farkındayım, fakat 2.4kw enerjiyi sürekli tüketmeyeceğim, ihtiyacım olduğu sürece ve akü ayrıcı aldım araç çalışmıyor iken aküler arası transfer olmayacak, gereksiz kayıp olmaması ve akülerin ömrü için,

Hocam ben elektrikçiyim ve elektriği seviyorum
2-3 nedeni var

1. akıllı inverter ve 24v olma Nedeni Tekirdağ’da yazlık tarzında bir arsamız var ilerleyen zamanda güneş paneli de kurarken mantıklı olacağını düşündüğüm bir inverter modeli almak istedim

2. Neden arabada inverter kullanmaya çalışıyorum bunu 2 ayrı nedenle ayırayım
1. Arabada 220v luk bir ses sistemi çalıştırmak (Lg x boom 9740)
2. dediğim gibi Elektrikçiyim bazı yerlerde elektrik ihtiyacım olabiliyor, Elektriği severim bana zararı yok yararı var
12 volt ile seri bağlı iki aküyü şarj edemezsin yok öyle birşey malesef . Şarj gerilimin 24 voltun üzerinde olmalı.
sana şöyle güzel bir cevap bırakmak istedim,

“İnsan imkansızı başarabilir sözü yetersizdir; çünkü insan imkansızın da ötesine ulaşabilir.”
Nikola Tesla

Ayrıca kendimce olası yöntemlerin hepsini tekrardan sıralamak istiyorum,
1. Aracın tepesinde müsait yeriniz varsa güneş paneli kullanmak, ve bu şekilde aracın yakıtınada yansımayacak free kullanım olacak.
2. 1000w(1kw) sizin işinizi görüyorsa 12v akıllı inverter sistem piyasada mevcut ben 2.5 kw 12v sistem göremedim.
3. Kendimce ve benim işimi görecek şekilde en mantıklı ve ucuz yöntem 12v to 24 volta yükseltici(converter) almak
4. pako Şalter ile ayırıp aküler parelel bağlantı da şarj olurken/ inverter çalışmıcak, seri bağlantı da inverter çalışırken aküler şarj olmayacak. fakat bu senaryo uğraştırıcı
5. Yöntem araca harici Extra 24vluk şarj dinamosu taktırmak, pahalı bir işlem ve dinamonun düzgün ve dikkatli bir şekilde montaj edilmesi gerekiyor. bu işlemde kaynak gerekebilir.

Eklemek istediğiniz farklı yöntemler varsa ekleyebilirsiniz, benim kendi düşüncelerimde bunlardan başka bir alternatif gelmiyor, tabi fren sistemine rejeneratif fren sistemi kurmadığımız sürece 😁

Umarım başkaları için yararlı bir konu olacaktır 🙏
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3191.jpeg
    IMG_3191.jpeg
    21.9 KB · Görüntüleme: 8
Son düzenleme:
Farklı bir yönteme rastladım.
Arabaya 2. alternatör takmak.
Hem 12V, hemde 24V alternatör takmak bayağı tartışılmış. Hatta 2 alternatör takılı, 12V ve 24V askeri araçlardan bahsedilmiş.
Bana kalırsa daha kolay bir yöntem, voltaj katlayıcı devre, tabiki kayıplardan söz edilebilir. Alttaki devre, "Fet"lerin kolay parallelenmesi avantajını da düşünürsek denemeye değer.


highcurrentvoltagedoublercircuit.png
 
Farklı bir yönteme rastladım.
Arabaya 2. alternatör takmak.
Hem 12V, hemde 24V alternatör takmak bayağı tartışılmış. Hatta 2 alternatör takılı, 12V ve 24V askeri araçlardan bahsedilmiş.
Bana kalırsa daha kolay bir yöntem, voltaj katlayıcı devre, tabiki kayıplardan söz edilebilir. Alttaki devre, "Fet"lerin kolay parallelenmesi avantajını da düşünürsek denemeye değer.


Ekli dosyayı görüntüle 99093
Teşekkürler 😊
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst