Bir Motorun Sarımdan Sonra Verimi neden düşer?

olgu

Üye
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
12
Puanları
1
Yaş
39
??? Arkadaşlar Motor: 320KW 42.1A 6000V AC yıldız bağlı 591 devir
tahrik ettiği sistem kompressor
Motor iki defa sarıma gitti her ikisinde de verimi düştü hiç sarıma gitmeden önce 6.5 çıkış basıncına rağmen 37 A harcayan motor şuan 5.5bar çıkış basıncında 45A çekiyor?
Ayrıca trafo çıkış gerilimimiz 6.4-6.5Kv arasında
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Sayın : olgu

Genelde sipir sayısı ve tel çapınının tespitinde yanlış ölçüm yapılmasından kaynaklanıyor, bunun bir çok canlı örneğini gördüm.
 
Rotor ve stator saclarında hasar oluşmuş ise,hem verim düşmesi olur,hem de daha fazla gövde ısısı
oluşur.Eğer,motorun yanmasına milin bloke olması ve koruma devrelerinin geç çalışması sebep olmuş
ise,süreye bağlı olarak rotor çubuklarında da erime meydana gelmiş ise,aynı basınç için daha fazla akım
çekebilir.Çok muhtemeldirki,sizin esas probleminiz budur.Yani,motorunuzun yanmasına sebep olan olay,rotor çubuklarınızdan bazılarının erimesine sebep olmuştur.Bu arızayı klasik metotlarla tespit etme-
niz zordur,bunun özel ölçü aleti vardır ve onunla ölçülmesi gerekir.Benim tavsiyem,orijinal motor firma-
sından rotor temin ederek çalışmaya devam etmenizdir.Aksi takdirde,arızalar artarak devam edecektir.
 
maalesef bobinajcı arkadaşların bazıları sargıları yanmış motorun sargı tipini değiştirerek sarmalarından da kaynaklanıyor.canlı örneğini gördüm.amerikan veya yarım amerikan sarımları el tipi sarımla değişitriliyor maalesef
 
Olgu arkadaşımızın bahsettiği motor iletkenleri muhtemelen dikdörgen kesitli iletkenlerdir.O tip motor-
larda,bobinaj hatası yapılma ihtimali hemen hemen sıfırdır.İlk görüşümde de belirttiğm gibi,rotor çu-
buklarının erimiş olma ihtimali üzerinde düşünmek ilk akla gelen ihtimal gibi görüyorum ben.Böyle bir du-
rum var ise,motor sesinin de eski durumdan farklı olması gerekir.
 
arkadaşım genellikle sipir sayılarının yanlış hesablanmasından kaynaklanır ya sipir sayısı yetersiz veyada fazla olabilir öle tahmin ediyorum pek fazla bilgim yok ama tahminim öle ben daha lisedeyim inşallah doğru cevapı bulursun k.i.b
8)
 
Arkadaşların söylediklerine katılmakla beraber bobinajcı arkadaş yakarak temizlik yapmışsa ki yapar bu tür
kayıplar ondan oluşur. Birde rotoru yerleştirirken rulman yatağında herhangi bir tarafta bulunan yaylı pulları
takmaz veya yanlış yöne takarsanız rotorun stator içinde konumu değişeceğinden bu tür kayıplar olabilir.
Teşekkürler iyi çalışmalar.
 
Verdiğiniz tüm cevaplar için çok teşekkür ederim çok sağolun!!! Sayın Fahri Yetiş Motor Çalıştığı yer bir oksijen tesisi içeride yaklaşık 5MW bir hava kompresoru ve 2MW Oksijen Kompresörü mevcut ki Kapalı Yerde bu iki kompresörün çalışmaları epey ses yapmasına rağmen sarımdan gelen söz konusu motorun eskisinden daha fazla ses çıkardığı rahatlıkla anlaşılıyor.. Biz yeni bir motor sipariş etmeye karar verdik motorun aşırı açma akımını 50A e yükseltip basınç set değerini 5,5 bar da bıraktık. Motoru bu yükte çalıştığı taktirde nekadar kullanabiliriz bilmiyorum ama verdiğiniz değerli bilgiler için tekrar çok teşekkür ediyorumm.. :)
 
Olgu kardeşim.Maalesef,tahminim doğru gibi çıkıyor.Rotorunuzda problem var.Yeni bir motor almanız
çok uygun.Rotoru,İstanbulda Ayvazoğlu firmasında ( şu anda adreslerini maalesef bilmiyorum ) ölçtü-
rebilirsiniz.Yaptığınız işin öneminin yanında motor maliyetinin çok önemi yok.Ancak,karşılaştığınız ola-
yın ne olduğunu ve bir daha karşılaşmamak için ne gibi tedbirler alınması gerektiğini tespit etmek için
bu gerekli.Motor koruma devre ayarlarını gözden geçirmenizi ve test yapmanızı öneririm.Mekanik siste-
min bloke olup/olmadığını işletmeci arkadaşlarımızın biliyor olması gerekir.Sistemde blokaj ve koruma
devrelerinin geç çalışma durumu var ise,rotor çubukları erimiştir.Motorunuzun bu durumda ne kadar ça-
lışacağı tesadüfe kalmış.Siparişi hızlandırıp,motoru acilen değiştirmenizde yarar var.Akım ayarını yük-
setmeniz,bundan sonraki olası arızada hasarın daha fazla olmasına neden olur.Arıza durumunda,devre-
den çıkarma süresini düşürmeniz daha uygun olabilir.
 
sayın oldu motor etiketi hakkında tam bir bilgi verebilirseniz size yardımcı olmaya çalışabilirim...
( motor marka, tip, amper vs )
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,875
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst