Bir ac sürücüyle iki uygulama yapmak !

Foon06

Üye
Katılım
16 Şub 2016
Mesajlar
33
Puanları
1
Yaş
38
Selam arkadaşlar,

Bir ac sürücüne bir motoru yumuşak bir şekilde 500 devire getirmesini ve sabit olarak bu devirde kalmasını sağladıktan sonra, kontaktörle başka bir kaynağa geçip bu sefer sabit olarak 500 devirde kalmasını sağlayabilir miyiz ? Tek fark birinci kaynaktayken yumuşak şekilde 500 devire gelmesi, ikincisinde ise 500 d/d a sabit kalması. Bunu tek sürücü ile yapabilir miyiz ?

Teşekkürler...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Merhabalar,

Tam emin olmamakla beraber şöyle bir uygulama gördüm.

Bir otel şantiyesinde çalışıyordum. Mekanik işlerin hepsine bakıyordum. Bu noktada otelin hidrofor sistemi için yetkili servisi geldi. Hidroforları devreye alacaktı.

Sistemde 6 pompa bir kontrol paneli ve bir sürücü mevcuttu. sistem ilk çalışmaya başladığında basınç yakalayana kadar pompaları devreye alıyor son pompayı frekans sürücüsü ile basınca göre kontrol ediyordu. Ve eş yaşlanma için sürücünün kontrol ettiği pompa sıra ile değişebiliyordu.

Uygun kontaktör sistemi ile bir motor 50 hz e çıkarılıp sürücü kontaktör vasıtası ile devredey ayırılıp yada bypass edilip sürücü başka bir motoru kontrol etmek için kullanılabilir düşüncesindeyim.

Benzer bir durum soft starterlerde mevcut. Verilen süre zarfında motor kalkış yaptıktan sonra starterin içerisindeki bypass röleleri vasıtası ile starter pass edilip Şebeke direkt motoru besliyor.

Dediğim gibi konunun uzmanı değilim ama bu tür uygulamalar var. Fikir vermek için yazdım.

Saygılar.
 
Slm. Doğrudur baypass tekniği ile yük sürücü üzerinden alına bilir fakat sürücü çıkışlarına harici voltaj uygulamak sürücü selayeti açısından iyi olmaz lakin soft starterler çıkış voltajı ve frekansını kademeli olarak artırır kalkış yaparken dolayısı ile voltaj şebeke voltajına eşitlendiğinde baypass modunu devreye sokar veya baypass kontağını kapatır. Sürücüler ise yapısı gereği kare dalgaları oluşturmak içn giriş voltajını Dc ye çevirir ve kare dalgalar oluştuktan sonra çıkış ünitesinde tekrar ac ye çevirir. Diyot ile sürücü çıkışları harici olarak koruma altına alına blir fakat ne kadar sağlıklı olur uygulamadan bilinmez. ve çalışmak istediği aralık 500d/d motor özel sarım değilse zaten çıkış frekansını düşürmek zorunda diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Bir sürücü ile birden falza motor sürülür fakat farklı farklı devirler yada görevler yaptıramazsınız. 2 motor sürmek isterseniz de 1.5 kw lık iki motor için 3 kw lık bir sürücü kullanmalısınız.
Peki motorlardan birisi sıkıştığında sürücü ne yapacak? veya motorların brinin kablosu koptu çalışmıyor Sürücü 3 kw motoru kaldırmak için bastığı torku ne yapacak? Bunun gibi yüzlerce handikap var. Bir sürücü ile aynı anda birden fazla motor çalıştırılamaz bu sürücü mantığına ters bir olay bence. Saygılar.
 
Invertorun ayarı yapılırken çift motormu tek motormu ayarı vardır. Çift motoru seçtiğiniz de söylediğiniz hiçbir handikap ile karşılaşmazsınız. Milyonlarca tavan vinci bu şekilde çalışır.
 
Invertorun ayarı yapılırken çift motormu tek motormu ayarı vardır. Çift motoru seçtiğiniz de söylediğiniz hiçbir handikap ile karşılaşmazsınız. Milyonlarca tavan vinci bu şekilde çalışır.
Üşenmedim. Schneider müşteri temsilcisi , Siemens müşteri temsilcisi ve Fuji teknik birim ile görüştüm. Yanlışım var ise düzelteyim diye.
Hepsinin ortak verdikleri cevaplar şu yönde Motorlardan 1 isi çalışmaz ise çalışan motorda termik sıkıntıları ile karşılaşırsınız motorsürücü bütün hesaplarını 3 kw motora göre yapacaktır oldu. uygulama yapıla bilir fakat önermiyoruz diyorlar. Bilginiz olsun diye yazdım. Saygılar.
 
Schneider dan Hasan beyin de direk bize tavsiyesi bu yöndedir. Açıkçası şimdiye kadar hiç bir sıkıntımız olmadı ve olacağınıda hiç zannetmiyorum.
 
Schneider dan Hasan beyin de direk bize tavsiyesi bu yöndedir. Açıkçası şimdiye kadar hiç bir sıkıntımız olmadı ve olacağınıda hiç zannetmiyorum.
Eray bey konudan alakasız olacak ama Güralp marka 15 Ton çatı vincimiz var hangi motorları tek sürücü ile aynı anda çalışıyor acaba? Benim hiç dikkatimi çekmedi böyle bir şey.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,180
Mesajlar
915,674
Kullanıcılar
449,946
Son üye
kerim2756

Yeni konular

Geri
Üst