ark, ocağı, trafosu

guvenn

Üye
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
39
35 kv olması gereken primer gerilimi, çalışma esnasında (trafo kademesini 11 den fazla artırdığımızda) 22 kv ya kadar düşüyor ve bir süre sonra trafonun giriş hucresindeki aşırı akım koruma rölesi (7sj600) hata sinyali gonderiyor bunun nedeni ne olabilir. teşekkürler..
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Aşırı akım rölesinin marka ve modelinide söyleseydiniz en azından arıza kodlarından ne demek istediini araştırabilirdik. Ark ocağınız ve tr.'nın markası nedir.
 
Aslında primer gerilimin kademe ile bir bağlantısı yok. Kademe ne olursa olsun primer gerilimin değişmemesi gerek. Ark ocaklarında kademe yükseltildikçe sekonder gerilim artar, sekonder akım düşer. Bundan dolayı ark ocağına hurda ilk alındığında düşük kademe (yani yüksek akım), izabe fazına geçildiğinde yüksek kademe (düşük akım) çalışılır.
Trafo sargılarına bağlı olarak nominal akım değişmeye de bilir. Trafonun etiketinden daha rahat anlayabilirsiniz.

1. Ark ocağını besleyen indirici merkez, çekilen akım artınca siz farkında olmadan sizin ark ocağı trafosu primer gerilimini düşürüyor olabilir.
2. Ark ocaklarında, ark boyunun ayarlanmasını sağlayan regülasyon panoları bulunur. Trafonun her kademesi için belirli bir empedans değeri set edilmiştir. Ark ocağının çalışma rejiminde bir değişikliğe gidilmişse, (kapasite artışı, trafo değişimi vb.) yeni set değerleri girilmesi gerekebilir. Ergitme anında belirli bir kademenin üzerine geçildiğinde regülasyon düşük empedansı görene kadar çalışmak isterken bu sırada koruma rölesi aşırı akımdan açtırıyor ve tam bu sırada da çekilen kısa devre gücünden ötürü indirici merkez güç yetersizliğinden -amiyane tabiriyle- bayılıyor olabilir. Bu da sizin primer geriliminizi düşürür.
3. Elektrotları taşıyan kolların basınçları, regülasyon anında yetersiz gelip elektrotlar dalmaya geçebilir. Yani trafo enerjili iken elektrotlar sıvı çelik içerisinde kısa devreye giriyor ve aşırı akımdan açtırıyor olabilir. Ark ocağı hidrolik sisteminin (basıncın) yeterli olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
4.Trafonuzda sargılardan veya kademe şalterinden kaynaklanan ciddi bir arıza olabilir. Test ettirmelisiniz.

İyi çalışmalar.
 
MErhabalar,

Ark ocaklarının Bakım ve testini nasıl yapıyoruz, bu konuda yararlanabileceğim kaynak döküman mevcut mu?
 
Aslında primer gerilimin kademe ile bir bağlantısı yok. Kademe ne olursa olsun primer gerilimin değişmemesi gerek. Ark ocaklarında kademe yükseltildikçe sekonder gerilim artar, sekonder akım düşer. Bundan dolayı ark ocağına hurda ilk alındığında düşük kademe (yani yüksek akım), izabe fazına geçildiğinde yüksek kademe (düşük akım) çalışılır.
Trafo sargılarına bağlı olarak nominal akım değişmeye de bilir. Trafonun etiketinden daha rahat anlayabilirsiniz.

1. Ark ocağını besleyen indirici merkez, çekilen akım artınca siz farkında olmadan sizin ark ocağı trafosu primer gerilimini düşürüyor olabilir.
2. Ark ocaklarında, ark boyunun ayarlanmasını sağlayan regülasyon panoları bulunur. Trafonun her kademesi için belirli bir empedans değeri set edilmiştir. Ark ocağının çalışma rejiminde bir değişikliğe gidilmişse, (kapasite artışı, trafo değişimi vb.) yeni set değerleri girilmesi gerekebilir. Ergitme anında belirli bir kademenin üzerine geçildiğinde regülasyon düşük empedansı görene kadar çalışmak isterken bu sırada koruma rölesi aşırı akımdan açtırıyor ve tam bu sırada da çekilen kısa devre gücünden ötürü indirici merkez güç yetersizliğinden -amiyane tabiriyle- bayılıyor olabilir. Bu da sizin primer geriliminizi düşürür.
3. Elektrotları taşıyan kolların basınçları, regülasyon anında yetersiz gelip elektrotlar dalmaya geçebilir. Yani trafo enerjili iken elektrotlar sıvı çelik içerisinde kısa devreye giriyor ve aşırı akımdan açtırıyor olabilir. Ark ocağı hidrolik sisteminin (basıncın) yeterli olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
4.Trafonuzda sargılardan veya kademe şalterinden kaynaklanan ciddi bir arıza olabilir. Test ettirmelisiniz.

İyi çalışmalar.
ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim, 12 yıl olmuş bu arada vay bee :))
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,661
Kullanıcılar
449,944
Son üye
önder sem

Yeni konular

Geri
Üst