Altarnatörlerin rotor torku çekilen akıma göre değişirmi ?

mapai

Üye
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
194
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar merhabalar. Altarnatörlerden çekilen güce göre rotor torku değişir mi? Değişmez diye düşünüyorum ama yinede tecrubelerinizden yararlanmak istedim.

Saygılarımla.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
altarnatörün mekanik olarak tahrik edilcek güc, çekilen akıma göre değişkenlik gösterir mi? kısaca bunu sormak istedim
 
Son düzenleme:
Evet gosterir. Jeneratorden cekilen gucu arttirmak icin rotordaki uyartim sargilarindan gececek akimi arttirmanik gerekir. Buda su demek oluyor. Daha kuvvetli manyatik alan, yani rotor ile stator arasinda daha kuvvetli bag kurmak. Bu sebeble tahrik edecek gucunde artmasi gerekki calisma devam etsin.
 
Güç akıma göre değilde akım güce göre değişkenlik gösterir. (tabi yeterli akım kaynağı varsa) sorudan anladığım bu.
 
çıkışı kısa devre yapsan beton gibi olur alternatör. Bunu küçük bir oyuncak motorla da deneyebilirsin. Kısaca çıkarılacak sonuç şu "Ne kadar ekmek o kadar köfte"
 
arkadaşlar mesela altarnatör 3000 d/dk lık be 5 kW'lık.. Siz bunu sürekli 3000 d/dk da tahrik etseniz, 1 kw yada 5 kw güç çektiğinizde rotor tahriği için gerekli güç değişecek midir?
 
Dostum yukarida acikladim siz 1 kW guc cekerken manyatik kenetlenme azdir. 5 kW guc gectiginizde ise kenetlenme artacaktir. Dolayisiyla tahrik gucunu arttirmalisiniz. Jeneratorlerde bu islem eloktronik kartlarla otomatik yapilir. Cekilen guc miktarinda artis oldugunda motorun gaz pedalina biraz daha basilir.
 
Çekilen akım artınca yeterli manyetik alanı sağlamak için rotor devrini arttırıyor olmasın ? Sizin söylediğinizde mantıklı ve illaki mıknatıslanma etkisi oluyordur ama asıl devir artması altarnatör statöründe yeterli manyetik alanı toplayabilmek için devir artiyor gibi geliyor. Sabit devirde olmama sebebide yakıt tasarrufu sanki. Yani ben altarnatör max. devrini sürekli saglasam yükte yada boşta tahrik için gerekli tork değişir mi? yada sizce % kaç artış olur ?
 
Soruyu şimdi anladım demek istediğiniz ben bir kğ patates ile 100m koşayım ve birde 5 kğ patatesle 100m koşayım ikisi aynı mıdır?
Hayır aynı değil :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,405
Mesajlar
917,327
Kullanıcılar
450,309
Son üye
GOA POLYMER

Yeni konular

Geri
Üst