90 kw motor yanıyor

motorun markası nedir bildir
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sebep çok hele kompresör olunca daha çok.... Kablo, kontaktör, termik, gevşeklik, yüksek gerilim, düşük gerilim, kısa yıdız zamanı, uzun yıldız zamanı .... da bir sorun olamdığını var sayarsak.

Kompresörde bir sıkışıklık olabilir hele vidalı ise temizlik, havalandırma, yağ, iç basınç ..... gibi sorunlar olabilir.

Hava çok kullanılıyorsa yada max min basınç ayarları uygun değilse yetersiz kalıyor yada çok sık devreye girip çıkıyor olabilir.

Motorun rotoru yada statoru darbe almış (stator sargıları kayıyor) ise ne kadar düzgün sarılırsa sarılsın problem çıkar. Standart bobinajcı kolay kolay anlayamaz uzman sarımcılara (test edebilen) göndermek gerekir.

Size benim yaptığımı tavsiye edeyim. Bir analog ampermetre bağladım motoru görsel olarak takip edebiliyorum. Ayrıca sık yanan motoru yeniledim eskisini sardırdım yedek bulunsun ne olmaz ne olmaz diye. Bir daha yanmadı hala yedekte duruyor.
 
sayın coz255

motor ilk yandıktan sonra sarıma gittiği zaman rulmanları değiştirildimi acaba? eğer rulmanlar profesyonel şekilde değiştirilmediyse yanmanın sebebi büyük ihtimal mekanik nedendir. ayrıca şunu belirtiyim; motorlar dağıtıldıktan sonra sargıları, rulmanları vs. bir kez değiştikten sonra asla ve asla orjinali gibi olmaz.
 
Arkadaşım motorun içindeki Rotorda bulunan kısa devre çubukları vardır bunlar patlamış olabilir ve dolayısıyla sık sık yanar ayrıca "guntes" arkadaşım motoru hiç bir bobinajcı sipirini eksik saramaz eksik veya fazla sarımda motor çalışma akımlarında dengesizlik meydana gelir ayrıca fabrikada kim sarıyo bunu kasapmı :)
 
motor yandıktan sonra sarıldı ıse bazı fırmalar sarımı sokemez ve pürmüz ile sac paketlerı ısıtmak ıster buda motorun saclarının degerlerını degıstırır
bundan sonra motorunuz eskısınden fazla ısınır ve yanmaya baslar
bobınajcı hatası olabılır ızlenmesı gerekır
 
Arkadaşım motorun içindeki Rotorda bulunan kısa devre çubukları vardır bunlar patlamış olabilir ve dolayısıyla sık sık yanar ayrıca "guntes" arkadaşım motoru hiç bir bobinajcı sipirini eksik saramaz eksik veya fazla sarımda motor çalışma akımlarında dengesizlik meydana gelir ayrıca fabrikada kim sarıyo bunu kasapmı :)

arkadaşlar bende bobinajcıyım vede arkadaşıma kesinlikle katılıyorum saran bobinajcı eğer gerçekten ustaysa o motorun % 75 ihtimalle neden yandığını söylemesi lazım. çünkü biz öyle çalışıyoruz yanan motor neden yandıysa o hatayı giderip ondan sonra motorun montajını yapıyoruz
 
Bobinajcıya, bu töhmet nıyekii, hangı meslek erbabı bindiği dalı kesmek ister. 90 kw. motor olduguna göre, bu büyük bir fabrıkaya aıt motor. O fabrıkayı gözden cıkarmak değilmi, telden çalmak.
Motorun soğutmasını kontrol etmenızı tavsiye ederimm..
 
%90 İZOLASYONDUR arkadaşım!!!... Sevgi ve saygılarımla.
(Bu arada tüm yukarıda yazılanlarıda yapmanızda fayda vardır.)
 
arkadaşım bu birazda senin bobinajcının maharetine kalmış bişey adam sargı yalıtımını iyi yapmıyorsa sarımda yanlışlık varsa spir sayılarından çalışyorsa bobin teli kaliteli değilse bunlarda bir sorundur bende -5 şe çalışan bir motor vardı bir bobinajcıya sardırdım iki sefer yandı ama değiştirdim motor düzeldi çeşitli sebebleri vardır
 
bir motor yandığında bobinajcılar tarafından sarılıp geldiğinde kesinlikle motorun x, y, z ve u,v,w uçlarını kontrol ettikten sonra motora yıldız üçgen yol verin.şöyleki x ucu ile y ucu yerleri değiştirilerek bağlanırsa motor her iki konumda da yol alır yalnız iki yol vermeden bir tanesinde yüksek akımla yol alır. ve motoru zamanla yakarsın.
bıu nedenle uçları kesinleştirmeden yıldız üçgen bağlamanı tavsiye etmem. hele ki bobinajcıya sardırıyorsan. benim başıma geldi oradan biliyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,317
Mesajlar
916,663
Kullanıcılar
450,153
Son üye
bayekofsiwa

Yeni konular

Geri
Üst