55 kw motor,2 ayda 3.defadır yanıyor.

Katılım
30 Eyl 2011
Mesajlar
40
Puanları
1
Yaş
48
Merhabalar
Yaklaşık 10 yıldır sorunsuz çalışan 55kw komresör motoru 2 ay önce sargılardan biri yandı.ohm göstermedi.

Sarıma gönderdik, bu arada kontaktör ve elektrik sistemimizi kontrol ettik.Herhangi bir sorunla karşılaşmadık.Motor sarımdan geldi.Yerine taktık ve çalıştırdık.

2 hafta sonra motor tekrar arızalandı.sarımlar sağlam gösteriyordu,sarımın birinden gövdeye kaçak vardı.Ücretsiz olarak tekrar sarıma gönderdik.

Motor tekrar geldi.1 ay çalıştı.Tekrar aynı arızayı yaptı.Sarımlar sağlam gösteriyor,gövdeye kaçak vardı.Bu sefer sarım yapan firma biraz problem çıkarttı.

Daha detaylı inceleme yaptık.Hatta yedekte bulunan 37 kw motoru aynı kablo uçlarına bağlayıp,çalıştırdık, çalışırken voltaj ve amper ölçümlerinide yaptık.Bir sorunla karşılaşmadık.

Motor şu anda sarımda bekliyruz.Sizce durum ne olabilir.Aydınlatırsanız seviniriz.
Saygılar
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Motor,tüm sargılarda kavrulma şeklinde yanıyor ise,yanlış tel seçimi,eksik sipir nedeniyledir.Sargı patlaması şeklinde ise,izolasyon hatası nedeniyledir.Motor arızası,mekanik sistemin bloke olması ve açma devrelerinin geç olması nedeniyle ise,rotor çubuklarından şüphelenmek gerekir.Benim düşüncem,bobinaj hatasıdır.Olay tekrarlanır ise,bobinajcınızı değiştirmenizde yarar var.Bu arada,rotor çubuklarının durumu üzerinde düşünmenizde de yarar var.
 
Cevabınız için Teşekkürler
Biz bobinajcımızı zaten değiştirdik.Ama bu motoru ilk olarak eski bobinajcıya sardırdığımız için mecburen onlara gönderiyoruz.
 
iyi çalışmalar anladığım kadarı ile siz hiç termik attırmıyor direk yanıyor diyorsunuz öncelikle termiğinizi değiştirin ikinci olarakta kompresörün hava tahliye valflerine bakın eğer kompresör basınç tamam ladıktan sonra duruyor ise silindir çıkş tarafında tahliye valfi var kompresör durduğu zaman depo ile silindir çıkış arasındaki birikmiş havayı tahliye etmesi gerekiyor edemesse motor kalkamaz termikte atmadığı için motorunuz kilitli rotorda kalır ve yanar ikincisi kompresör durmayıp sürekli çalışıyor ise basınç tamam ladıktan sonra boşa yani hava üretmemeye geçmesi lazım geçemezse dediğiniz problemler olur motor sürekli yükte kalır sargılar ısınır kavrulur sonrada zayıfyerden kopar yada yanar aklıma gelen son seçenekte mekanik arıza motora fazla yük bindirir iyi çalışmalar
 
Termik durumunu yazmayı unutmuşum, termikde atıyor sgortada atıyor.
Ayrıca soğutma kompresörü (vakum)-0.3 bar emiyor, 2 bar basıyor.

Komresör volanından tek kişi rahatlıkla cevirebiliyor.
 
Termik durumunu yazmayı unutmuşum, termikde atıyor sgortada atıyor.
Ayrıca soğutma kompresörü (vakum)-0.3 bar emiyor, 2 bar basıyor.

Komresör volanından tek kişi rahatlıkla cevirebiliyor.

Motor durduğunda boruda kalan havayı tahliye ediyor mu? Bir de her faz için akım ölçümü yaptınız mı?
 
Motorun yapısal bir özelliği bozuldu mu diye test etmeniz gerekir.(Boş da uzun bir süre çalıştırıp çektiği akımlar, ısınma olayı vs)
Ayrıca sargıların yalıtım durumunu incelemeniz gerekir. Bunlara ilave olarak motoru beslediğiniz kablonun kesitine dikkat edilmelidir. Bir sefer motoru yanan kontaktör gurubu kontakları mutlaka değiştirilmelidir. Dişli gurubundaki mekanik aksamın yük de ve boş da farklı tepkiler vereceğinden kontrol edilmelidir. şimdilik aklıma gelenler bu kadar...

Kolay gelsin..
 
10 yıldır çalısıyor dıyor ama..kesitle bir alakası olamaz ki

abi motorun akibeti şüpheli kaç amper çekiyor her faz başına? voltajlar eşitmi .. duruş kalkışların nasıl... bunlarıda açıklarsanız daha açık yarıdmcı olunur şuan milyonlarca şüpheli durum çıkartılabilinir
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar bazı bobinajcılar ara kagıdı dahi koymuyorlar ve bobin arası kesişmelere hiç dikkat etmiyorlar benim kendi arkadaslarım bunu yapıyorlar uyarıyorum ama ne fayda ben koydugum halde benim basımdan gecti gelmesin diye dua ettigim okadar sıkı olamaz 25 beygir emtaş 1400motoru sardım bandaja geciçem ara kagatlarını taktım taktıgım halde sacın ucundan presbant yırtılmış emaye cizilmiş ve statöre temas etmis motor 1 hafta sonra geldi patlatmış bu da benim hatam oluyor.ve şöyle bir sorunda var motor cıkıslarını direk emaye cıkan arkadaslar var kazıyorlar pabucu geciriyolar motor kac telli cıkıssa artık ya içine leyim deymiyor ya pabucu cakarken telin biri kopuyor.yani kısacası sorun çok sorunu cözebilmek için motor bobinlerinin nasıl yandını kac bobin yandıgını ve bunu 2. sarıma giden aynı bobinajcı için acıklaması çok zor sucu hiç bir zaman kabullenmez.ve size dogruyu söylemez.bana kalırsan bobinajcı degiştirim bobinajcıya orjinal kaydına göre sarılmasını isteyin sorununuzuda anlatın.
 
Motor kontaktörlerini veye kontaklarını kontrol edin (değiştirin)yıldız üçgen çalışmasını kontrol edin -geçiş süresi vs. termik ayırını yapın
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst