55 kw motor,2 ayda 3.defadır yanıyor.

selam yanan motoru sardırmakmı ben direkt yenisini aldıyorum sardırmak akıl mantık işi degil artık. motor sarımı 375 tl yenisi 605 tl 11kw için degmez birde kontaktörleri değiş kontaklarında sorun olabilir.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Şirket herhalde Çuvalla para kazanıyor galiba.
 
kardeş sarıma giden motora bobinajı yanmanedeni teşhisi ne koydu benim görüşüm komresörde problem ola bilir fazlarad dengesizlik olabilir fazların akımlarını kontrol et birde yükte bak akımına bobinajının hatasıda ola bilir izalasyonda problem olbilir.
 
yeni motor almak çare degil mühüm olan arızayı bulmak ya yeni motorda aynı problem olursa ozaman yenisinimi aldıracaksın.
 
bobinajcıdan ses seda çıkmadı, egerki kavrulma falan olsa idi ortalığı ayağa kaldırırdı. demekki hata onlarda. zira motoru teslim almaya geldiklerinde baya bir sürtüşmemiz oldu.
 
Merhabalar
Yaklaşık 10 yıldır sorunsuz çalışan 55kw komresör motoru 2 ay önce sargılardan biri yandı.ohm göstermedi.

Sarıma gönderdik, bu arada kontaktör ve elektrik sistemimizi kontrol ettik.Herhangi bir sorunla karşılaşmadık.Motor sarımdan geldi.Yerine taktık ve çalıştırdık.

2 hafta sonra motor tekrar arızalandı.sarımlar sağlam gösteriyordu,sarımın birinden gövdeye kaçak vardı.Ücretsiz olarak tekrar sarıma gönderdik.

Motor tekrar geldi.1 ay çalıştı.Tekrar aynı arızayı yaptı.Sarımlar sağlam gösteriyor,gövdeye kaçak vardı.Bu sefer sarım yapan firma biraz problem çıkarttı.

Daha detaylı inceleme yaptık.Hatta yedekte bulunan 37 kw motoru aynı kablo uçlarına bağlayıp,çalıştırdık, çalışırken voltaj ve amper ölçümlerinide yaptık.Bir sorunla karşılaşmadık.

Motor şu anda sarımda bekliyruz.Sizce durum ne olabilir.Aydınlatırsanız seviniriz.
Saygılar

Selamlar öncelikle kompresör motorunun sargısı yanmış demişsiniz bir makina enerji uzmanı olarak ilk sorucağım soru neden fazla akım çekiyor sorusu olacaktır yada gerilim yükselmesi neden oluyor. Motorun fazla akım çekmesine yada sargılarda gerilimin yükselmesine sebeb olan arıza her ne ise öncelikle ona doğru dürüst bir teşhis koymanız gerekir. Arızayı gidermessenizde motorunuz arızalanmaya devam edecektir.
1.si arızanın mekanikmi yoksa elektrikselmi olduğuna bakın. Mekanikse topu mekanikçilere atın onlar cırmalasın...
2.si arıza elektriksel ve motor sargılarından kaynaklanan elektriksel bir arıza varsa vede sarıma göndericekseniz sargıları iyice kesip o şekilde gönderinki arızalı sargıları kullanamasınlar.
3.sü
benim tavsiyem paraya kıyıp invertör bağlayın hem motorunuzu daha iyi korur hemde size arıza hakkında bilgi verir..
iyi çalışmalar dilerim...
 
Son düzenleme:
Besleme kablonuza ,kablo bağlantı sıkılıklarına bakın.Diğerlerini arkadaşlar yazmışlar zaten.
 
Motorunuzun rulman yada kapaklarını kontrol ettinizmi? Rulman tipine göre boşlugu nasıl? Kopmrasorden vibrasyon olcumu yapma imkanınız varmı?
 
kontoktör ayaklarında sorun olabilir ve termik de sorun olabilir ve r s t fazların tek tek voltaj ve amper ölcümü ve motorrun bilyaları sorun olbilir ve kumanda devresine faz koruma rolesi takılırsa motoru korur
 
Motorunuzun rulman yada kapaklarını kontrol ettinizmi? Rulman tipine göre boşlugu nasıl? Kopmrasorden vibrasyon olcumu yapma imkanınız varmı?
Bencede mekanik bir arızadan dolayı yanıyor motorunuz ,ilk sarımdan gelmiş 2 hafta çalışmış,2nci defa 1 ay çalışmış,bobinaj hatası değil motoru taktığınızda çalışırken elle motordaki titreşimi kontrol etmenizde yarar var
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,840
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst