2.2kw 3fazlı 400 v surucu ıle calısan dc motor

taluu

Üye
Katılım
20 Ara 2008
Mesajlar
20
Puanları
1
Yaş
54
Sayin arkadaslarim elektrik konusunu hepinizin iyi bildiginizi biliyorum. Ama ben bilmiyorum meslegim mekanikcilik ancak 40 yasindan sonra elektrigi ogrenmeye calisiyorum sizler sayesinde de biraz yol katetdim. YURT disinda bir ulkede teknik yokluklar icerisinde yasiyorum yardima ihtiyacim var
Elimde 2.2 kw 400 volta kadar surucuyle calisan bir dc motor var.
bu motor agir bir demir rulesini donduruyor. dolayisi ile START verdikten sonra bir potans yardimi ile yavas yavas yol vermek ve durdurmak gerekiyor.
Ancak acil durmalarda motorun kendisini manyetik olarak frenlemesi gerekiyorki arkasinda dondurdugu buyuk rulo bosa akmasin.
daha once uzerinde eski tip diodlu filan bir surucu varmis ama hepsi yanmis.
SimdI ELIMDE SADECE 4 ucu olan bir dc akim motoru var.
Siz ustad ve hocalardan ricam bana bu motoru calistirabilecegim elektrik semasi hakkinda yardimci olmanizdir.
Simdiden gosterdiginiz ilgiye tesekkur ediyorum
Saygilarimla
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
anladığım kadarı ile bir rulo açma hattının sadece açıcı kısmını frenli olarak çalıştırmak istiyorsunuz.Sisteminizi tam bilemediğim için şu andaki makinalar için kullanılan otomasyon sistemlerinde açıcı kısım dilme kısmı ve sarıcı kısım kombine bir şekilde çalıştırılmaktadır.
Sizin sisteminizde dilme ünitesi de varsa mekanik olarak açıcı kısma fren koyup saçı dilmeden çekilmesini sağlayabilirsiniz.Aksi halde illa açıcı kafaları kontrol etmek istiyorum dediğiniz halde tek alternatifiniz bir d.c motor sürücüsü ki ben size sadece Mentor marka sürücü öneririm.bağlantısı ise sizin kapasitenize kalmış bir şeydir.
 
ilginize cok tesekkur ediyorum sayin YENER
 
Kullanacağın sürücünün markası nedir acaba ? Onuda bilirsek tam nereye ne bağlanacağını söyleyebilirim.Dc motorun bağlantısıda şu şekildedir kısaca kalın kablolar aynı zamanda kısa devre direnci en düşük olanlar Dc motor sargı uçları ince kablolar ve direnci daha büyük olanlar yardımcı sargılardır.Yardımcı sargılar sabit bir dc voltaj verilir.Sargı uçları ise motor besleme uçlarıdır.Bunu basit bir teyp motoru gibi düşün.Sadece içinde mıknatıs yok mıknatıslığı yaratan bobin var yardımcı sargı dediğimiz.

Sarguı uçları yani kalın kabloları sürücünün çıkışına diğer ince kabloları genelde sürücülerin hepsinde var yardımcı sargı besleme uçlarına bağlıyacaksın.Tahminimce bu 200vdc gibi bişeydir.Bir önceki yanan sürücüde köprü diyor yardımcı sargıyı beslemek için kullanılmış olabilir.Frenleme durumu için ya elindeki sürücü 4 bölgeli olacak ters yöne sürebilecek motoru böylece frenleme yapacak yada bir frenleme sistemin olması gerekiyor mekanik veya pnömatik kampanalı bir sistemde olur fakat sağlıklı çalışması lazım.
 
sanırım ucuz yollu bir çözüm arıyorsunuz emin değilim asıl meslegim elektronik agırlıklı yanlış düşünüyor olabilirim.motor devri düşük ise bir zaman rolesi ile çok kısa anlık bir
motor fieldine enversör devresi işlenerek ters akım verilerek motor durdurulabilirmi.
vinçlerde maynada vira gibi mesela
 
Sayin elektronikci arkadasim ilginize cok tesekkur ediyorum basarilarinizin devami dilegimle

___________________________________

Sayin KIRMACI ilgi alakaniza cok tesekkur ediyorum basarilarinizin devamini diliyorum
saygilarimla
tulug
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,196
Mesajlar
915,753
Kullanıcılar
449,973
Son üye
sfc16

Yeni konular

Geri
Üst