1 fazlı motorda dış ana gövde çatlağı

deniz_efe5

Üye
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
53
Puanları
1
Selam
1 fazlı 2.2 kw. 1400 d/d motorum var.
Sorun kalkış yapmaması.
Enerji verdiğimde titreme yapıyor, elle 1-2 tur çevirince normal olarak kalkıyor.

İlk kalkış kondansatörü ve daimi devre kondansatörünü ölçtüm sağlam.
Ana sargı 1.8 ohm, yardımcı sargı 3.6 ohm ölçtüm.
Santrfüj anahtarında da problem yok.
Yalnız dış ana gövdede arka kapaktan başlayan boyuna 7-8 cm.,enine de 0.5-1 mm arası ölçülerde bir çatlak var.
Sizce sorun bu olabilir mi ?
Saygılarımla...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elbette bir sorun olur.
Sen el ile motora hız kazandırdığın için çalışıyor, yoksa çalışmaz.
 
motorun gövedesindeki çatlaklar içerisinden e aynı şekilde devam ediyorsa bu asenkron motorlar için büyük bir sorun motorun yanmasına kadar gider bu olay çatlaklarda artma meydanagelirse rotor dengeli donmeye bilir. ve kitlene bilir rotor.
 
sen onu bi ustaya baktır en iyisi..el ile kalkış yapıyorsa motora ne gerek var.
 
sen onu bi ustaya baktır en iyisi..el ile kalkış yapıyorsa motora ne gerek var.

Nasıl yani !!??

Arkadaşlar sorunu çözdüm.
Her ne kadar santrfüj anahtarı sağlam olsa da, arka kapağı takınca start verilince, bir kez normal çalışıyordu.
İkincide çalışmıyordu.
Meğerse ilk kalkıştan sonra santrfüj anahtarı takılı kalıp, yerine gelmiyormuş.
Biraz temizleyip yağladıktan sonra normal olarak çalışmaya başladı.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,336
Mesajlar
916,800
Kullanıcılar
450,178
Son üye
Esat YILDIZ

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst