1. Forumumuzda alt yapı değişikliği yapılmıştır. sorun yaşayan üyelerimiz buradan hata bildirimi yapabilirler.

İnverterler ve Yarattıkları Parazitler (inverter-motor arası kablo seçimi)

Konusu 'Motor Sürücüleri' forumundadır ve tarkana tarafından 31 Temmuz 2008 başlatılmıştır.

  1. kısa_devre
    Çevrimdışı

    kısa_devre Yeni Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2010
    Mesajlar:
    401
    Beğenilen Mesajları:
    16
    Ödül Puanları:
    18

    kardeş burada bahsedilen inverterler frekans konverterleri seninkile bi alakası yok seninki dc/ac çevirici ve yükseltici sana göre bişey yok isim benzerliği kim koyduysa bunların adını millet hep karıştırıyor
    Entes
    Entes
  2. murat.kara
    Çevrimdışı

    murat.kara Yeni Üye

    Katılım:
    7 Ekim 2010
    Mesajlar:
    1
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    bu harmonik ve parazitlerden kurtulmanin yegene yolu plc beslemelerini ayri tutmaktir bu bir izalasyon trafosuyla olabilir ama en garantili ve en iyi cozumu kesitisiz guc kaynagi ups kullanmaktir ben calistigim yerde bunu uyguladim hatta tum hattin testini bile yaptirdim degersiz parazitler disinda plc beslemesine vuran harmonik yok.sunuda unutmayin arkadaslar bu harmonikler sadece hiz kontrol sistemlerinden gelmiyor acilip kapanan bir anahtar bile bir parazit sebebidir ,en iyi cozum upc kullanmak
  3. efeaytek
    Çevrimdışı

    efeaytek Yeni Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2009
    Mesajlar:
    41
    Beğenilen Mesajları:
    1
    Ödül Puanları:
    8
    Selamlar,
    Sürücülerde en çok sorun yaratan ve kullanıcalar tarafından yanlış bilinen problem EMC ve topraklama olayı ne yazık ki. Giriş şok bobini, EMC filtre ve Çıkış çok bobinleri hep birbirine karıştırılıyor. Uygulamanızda EMC sorununuz var ise, hemen emc filtre kullanmak sorunu çözmeyebilir. Çünkü öncelik TOPRAKLAMANIN DOĞRU yapılmasıdır. Topraklama yok ise, veya hatalı ise siz orada her türlü filtre kullansanız bile sorun devam edecektir. Topraklamanız iyi ise, standart bir sürücü (illa emc filtreli olmak zorunda değil) de sorunsuz çalışır.

    Kablolardaki kapasitans etkisini azaltmak için ÇIKIŞ ŞOK BOBİNİ kullanılır. Tabi bunun için bazı şartlar var.. kablo tipi ve kablo uzunluğu önem taşır. Ekranlı kablo iyidir diyip 200 metre ekranlı kablo kullanırsanız orada inanılmaz bir kapasitans etkisi oluşur. Ekranlı kabloyu dışı izoleli bir kablo olarak düşünün.. bu uzunluk fazla olur ise kapasitif etki de fazla olacaktır. Ekransız kablolarda örneğin 100metreye kadar çıkış şok bobini gerekmezken, ekranlı kablo kullandığınızda bu mesafe 50metre seviyeleri inecektir. Tabi bu ortalama değerdir çevresel koşullar ve sürücü modeli/gücü de büyük önem taşır.

    Giriş şok bobininin bunlarla ilgili yoktur tamamen harnonik etkileri azaltmak için kullanılır. Sizce girişteki bonini çıkışa bağlayabilir misiniz? (sonuçta ikisi de bobin).. Ama kullanamazsınız. Sebebi ise endüktans değerlerinin farklı olmasıdır. Çıkışta kullanılan bobinlerde IGBT tetikleme frekansları önem taşır.


  4. ümitakyıl
    Çevrimdışı

    ümitakyıl Yeni Üye

    Katılım:
    26 Mart 2010
    Mesajlar:
    16
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    elektrik teknisyeni
    full sinüs çıkışlı , harmonik oranları gerilim ve akımda % 5 in altında olan satışını yaptığımız türk malı bir sürücümüz var anlatılan problemlerin hiçbirini kesinlikle yaşatmayacak olan bir cihaz. cihaz üzerindeki otomatik algoritma programları sayesinde bağlı bulunduğu motorun özelliklerine bürünebilen bir cihazdır,
    örneğin :
    bir fan uygulamasında fanın dönebileceği devri ekrandan girersiniz cihaz parametrelerini ısı ve devir sensörüne göre otomatikman ayarlar bu sayede % 30 enerji tasarrufu sağlanır (sayaç testi ile incelenebilir.)
    bir kompresör uygulamasında yıldız üçgen veya plc programlarına gerek yoktur pano grubunu olfuğu gibi iptal edip sadece xx power cihazını monte ederiz kompresörün ihtiyaç duyabileceği emiş basıncı çıkış basıncı gibi sensörleri adapte etmek yeterlidir % 40 net enerji tasarrufu sağlanır hemde motorun olası elektrik arızalarından dolayı yanması önlenir bakım maliyetleri ortadan kalkar lokal kompanzasyon sayesinde cosq (1,00) ayrıca bir kompanzeye ihtiyaç yoktur ilgilenen arkadaşlar bilgi almak ve demo için sitemizi ziyaret edebilirler. Atak Elektrik Aydınlatma Malz. Paz. Ltd. Şti.
  5. ümitakyıl
    Çevrimdışı

    ümitakyıl Yeni Üye

    Katılım:
    26 Mart 2010
    Mesajlar:
    16
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    elektrik teknisyeni

    full sinüs çıkışlı , harmonik oranları gerilim ve akımda % 5 in altında olan satışını yaptığımız türk malı bir sürücümüz var anlatılan problemlerin hiçbirini kesinlikle yaşatmayacak olan bir cihaz. cihaz üzerindeki otomatik algoritma programları sayesinde bağlı bulunduğu motorun özelliklerine bürünebilen bir cihazdır,
    örneğin :
    bir fan uygulamasında fanın dönebileceği devri ekrandan girersiniz cihaz parametrelerini ısı ve devir sensörüne göre otomatikman ayarlar bu sayede % 30 enerji tasarrufu sağlanır (sayaç testi ile incelenebilir.)
    bir kompresör uygulamasında yıldız üçgen veya plc programlarına gerek yoktur pano grubunu olfuğu gibi iptal edip sadece xx power cihazını monte ederiz kompresörün ihtiyaç duyabileceği emiş basıncı çıkış basıncı gibi sensörleri adapte etmek yeterlidir % 40 net enerji tasarrufu sağlanır hemde motorun olası elektrik arızalarından dolayı yanması önlenir bakım maliyetleri ortadan kalkar lokal kompanzasyon sayesinde cosq (1,00) ayrıca bir kompanzeye ihtiyaç yoktur ilgilenen arkadaşlar bilgi almak ve demo için sitemizi ziyaret edebilirler. Atak Elektrik Aydınlatma Malz. Paz. Ltd. Şti.
    otomasyon
    __________________
    atak elektrik motor kontrol ve tasarruf sistemleri
    0232 459 71 03
  6. denz52
    Çevrimdışı

    denz52 Yeni Üye

    Katılım:
    19 Ocak 2009
    Mesajlar:
    81
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    6
    Meslek:
    mühendis
    selam
    çok eski işletmelerde toprağı yeniden ölçtürünüz. özellikle sürücü ve plc lere bağlanan toprak barası için yeniden topraklama yaptırınız.
    eğer soğutma probleminizi çözebilirseniz yüksek güçlü sürücüleri motorların yanına taşıyınız.
    maliyet yüksek olmasa en iyi çözüm aktif filtredir.
  7. senertek
    Çevrimdışı

    senertek Yeni Üye

    Katılım:
    17 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    5
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Meslek:
    elektronik üretim
    PARAZİT SORUNU OLMAYAN SÜRÜCÜLER
    Firmam Türkiye 2.2kw 500kw aralığında dünyanın en gelişmiş özelliklerine sahip ac motor sürücüleri üretmekte ve pazarlamaktadır.
    2 yıldır aralarında bazı holdinglerinde bulunduğu Türkiyedeki birçok önemli firmaya ürünlerimizi kabul ettirmiş , ABB,FUJI ,SIEMENS gibi firmaların sürücüleri yerine kendi sürücülerimizi vermekteyiz.
    Üstün özelliklerimizden bazıları
    - PWM kare dalga çıkışlı değil , FUL sinus çıkıslı sürücüler.
    Sürücü çıkışı tam sinustür , Motor ile sürücü arasında kablo sınırlaması yoktur.
    Dalgıç pompalara direk ve sorunsuz bağlanabilmektedir.
    (Dv/dt , EMI ,RFI problemleri yok)
    - DTC idare sistemi sayesinde FLUX VEKTOR den bile daha hızlı tork karşılama mevcuttur
    -Ağır yük hafif yük kavramı yoktur.
    -Entegre PLC sinin içinde KOMPRESÖR,SOĞUTMA,POMPA,FAN gibi uygulamalarda extra PLC ye ihtiyaç duymadan direkt uygulanır.
    -Türkçe TFT dokunmatik ekran veya lcd ekran opsiyonları .
    -Low harmonic serisi ile THDI %30 - 12 ve %5 harmonik oranları ...
    -Rakipsiz fiyat avantajı
    -3-5 yıl garanti opsiyonları


    Daha detaylı bilgi için web sitemizi incelemenizi rica ediyorum ,
    Talep edeceğiniz bilgi ve belgeler içinde benimle temasa geçebilirsiniz.


    saygılar
    Savaş şener / manager
    0532 2416280
    ŞENERTEK ENERJİ LTD.ŞTİ
    Mithat paşa cad. n:161 Şener iş merkezi
    Karataş-izmir
    www.senertek.com
    Tel: 0232 489 3465 ( PBX)
    Fax:0232 489 34 69
  8. emin1
    Çevrimdışı

    emin1 Yeni Üye

    Katılım:
    28 Şubat 2012
    Mesajlar:
    32
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    6
    bence fabrikanızın hermonik oranınızı ölçun. daha sonra plcden ınverter ile haberleşen kablolarınız veya haberleşme (profıbus,modbus) gibi kablolar varsa bunları guç kablolarının yanından ayırın. ardından bu tur haberleşme kablolarını mumkunse bukulebilir bakır bir borunun içinden geçirin. ayrıyeten panonuzun topraklama kablosuna tekrar bakın. gerekırse bır daha kablo çekınız ve özellıkle ınverterlerın bulundugu yere kabloyu bağlayın. çunku ınverterler ustundekı parazıtı sogutucu kısmından şaseye veriyor olabilir. aynısı benım basıma geldı. profıbus kablolarını klımaların sogutucu veya gaz borusunun içinden geçirdık ve tekrar toprak kablosunu çektık. hermonık oranını olçtugumuzde oranın çok fazla oldugunu görduk. bunun için hermonık ölçumu ve kompanızasyonunz çok sağlam olması gerekmektedır.
  9. mayacnc
    Çevrimdışı

    mayacnc Yeni Üye

    Katılım:
    27 Ocak 2010
    Mesajlar:
    132
    Beğenilen Mesajları:
    5
    Ödül Puanları:
    18
    Dusuk guclerde (750W - 5kw) de surucunuz var mi??

    Pardon gozumden kacmis, yazmissiniz.
  10. pozitive
    Çevrimdışı

    pozitive Yeni Üye

    Katılım:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğenilen Mesajları:
    0
    Ödül Puanları:
    1

    Omron un emc filtrlerini tavsiye ediyorum.

    Telemecanique içinde emc filtre var fakat pek işe yaramıyor harici kullanın

Sayfayı Paylaş