İnvertörlü Devrede Motor Bağlantıları Nasıl Olmalı

Sn.m-usta-fa açıklaman doğru fakan

Sn.kertenkelebek' in izah etmeye çalıştığı bu değil sanırım yanlış anladınız. birkaç yazı geriden değerlendirerek gelirseniz arkadaşımızın anlatmak istediğini anlayacaksınız.

Saygılar.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Ben bu konuyu baştan beri takip etmeme rağmen,bazı arkadaşlarımızın( sn kertenkelebeği kastetmiyorum) konuyu hiç okumadıklarını farkettim.Aslında bu konu son 13-14 mesaj öncesinden kapanmış.Arkadaşlar yazmışlar cevabı.Ama arada yorumlar olunca,farklı şeyler farklı sorular ortaya çıkınca devam ediliyor.Hatta motor sürücüsünün akımı ayarlayarak hız kontrolü yaptığını sanan bile çıktı.Doğrusunu söyleyince de kızdı.
Aslıda hepimiz aynı şeyi söylüyoruz.Bir arkadaşım demiş ki: etikette yazan gerilim uygulanır.Konu burada bitmiştir aslında.Geri kalanı mesleki tecrübe kısmı.
Mesela schneider yardım hattını aradım.tek faz girişli ,3 faz çıkışlı inverter almıştık.Bağladım.İlk defa telemecanique sürücü bağladığımdan, emin olmak için aramıştım.Her şeyi söyledikten sonra dedi ki;
sürücünüz tek faz girişli,220 volt 3 faz çıkışlı sürücü.Motoru nasıl bağladınız?Ben de üçgen bağladığımı söyledim.Tamam o zaman dedi.Halbuki motorumun etiketi başka da olabilirdi.Ama türkiyede genelde 220 girirşli sürücü kullanıyorsan,motoru üçgen bağlarsın.
Ama bazı arkadaşlarımız da farklı tecrübelerini paylaştı.Mesela ABB sürücüde durumun biraz farklı olabileceğinden bahsetti.
Sonuç olarak,motor etiketine bakılır.Sürücü çıkışına bakılır.Uygun bağlantı yapılır.kural budur diye düşünüyorum.
 
arkadaşlar bazı arkadaşlarım çok haklı bu kadar tartışmanın alemi yok ortada tartışılacak o kadar sorun varki siz motor derdine düşmüşsünüz :) elin adamı zaten siz uğraşmayıon diye yazmış motor klemensine demişki 220de şöyle 380de böyle bağla diye invertörlerde de 90model yerine milenyum çağına dönün motoru tanıtın invertör bi kontrol edip kendi kendine motora göre sürecektir zaten başka konularda tartışmak üzere herkese iyi çalışmalar dilerim...
 
sayın ısıkotomasyon ve mustafa sizin yaptığınız bağlantı doğrudur anlatımlarınızda. başka lafa gerek yok ...
 
bu konuyu kapatan son mesajı da ben yazmak istedim.aslında hemen herkes aynı şeyi anlatmaya çalışıyor.ama,şu meşhur hikayede olduğu gibi karanlık bir odada fili tarif etmeye çalışıyoruz.halbuki en baştan biri odada ışık yaksa aynı şeyi farklı kelimelerle anlattığımız ortaya çıkacak.bu konuyu açan yunus arkadaşımıza teşekkür ediyorum.
 
arkadalar 220 v motorlarda üçgen bağlıyorum 380 v motorlara yıldız bağıyorum hiç bir sorunla karşılaşmadım ii çalışmalar
 
arkadaşlar bende 1 fazlı inverterler hakkında bılgı topluyorum odevım var elınde olan banada yollar mı msn me atarsa sevınırım [email protected] şimdiden tesekkurler
 
İnverter beslemelerine göre motorun bağlantılarıda değişir. İnverter beslemesi 220VAC ile yapılıyorsa Motor etiketinde yazan bağlantı buna uyarlanır. Genellikle küçük güçlü motorlar 220VAC için üçgen bağlanması gerekir.
 
Bu konu motor etiketine göre değişir motorun yıldız çalısyosa yıldız veya üçgen bağlanır ... Tabi sürücünün çıkısıda önemlidir..
 
etiket ne istiyorsa o olur genelde şöle olur böyle bağlanır gibi şeyler olmaz etiket yoksaaaaa ozamanda tecrübeler devreye girerr saygılar:)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,246
Mesajlar
916,154
Kullanıcılar
450,053
Son üye
sinankulfal

Yeni konular

Geri
Üst