Yeni torna alıcam, hangi markayı önerirsiniz?

Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
65
Puanları
1
Merhaba Aarkadaşlar,

Alüminyum, demir ve krom kaplı vidalı mil işleyebilmek için bir torna bakıyorum.Aşağıda linkini verdiğim torna sizce bu işler için uygun mudur?

Yardımlarınız ve fikirleriniz için teşekkürederim

Saygılar

Reis Makina > Ürünler > OPTIMUM D 240*500G TORNA
 
Bir ara bende yoğun araştırmıştım masaüstü tornaları,fakat çoğunda diş çekme özelliği olmadığından ve devir değişimi çok uğraştırdığından,tornacı arkadaşımın yıllardır kullandığı ve tavsiye ettiği çok sağlam olan 2.el bulgar malı c8 torna almaya karar verdim.
 
Malesef abi kullanmadım,torna içinde hala araştırma içindeyim zaten.
 
Çok basit .
2 adet konik rulman , uggun çapta etli boru , ayna ve ya pens , arka tarafına büyücek çaplı polyline kasnak-kayış , karşısına küçük çaplı kayış-kasnaklı 1-2 kW 3p motor , uygun güçte sürücü.
Ev yapımı cnc artık cnc torna hemide C eksen.
Yalnız mekanik azıcık sağlam olmalı.
Torna işlemlerinde kalem malzeme arasındaki güçler freze işlemlerinden çok daha fazla olabilir.

İster diş çek ister kulak.
Torna modülündeki wizarda vida değerlerini gir , hatta 2-3 yollu olabilir.
Gcode leri yükler .
Mesela 300 devir dönüp dururken hemde hiç durmadan pasoya girer gerekli yerden çıkar başa gelir yeniden yeni pasoyla ize girer böyle yaparak paso sayısı diş dibine ulaştığında başa döner ve durur.
İşte o başa gelip o hızda dönerken uygun yere girmesine hasta oluyorum.
Nasıl mı yapıyor ?
Ayna ve ya kasnakdaki mesela delikden ışık gören opto gibi ve ya kasnakdaki metal çıkıntı ya da civatayı gören magnetik sensör gibi bir şey yetiyor....ve tabi mach3 torna modülünde bir kaç ayar...

Ara gazı nasıl ama ?.. :rolleyes:
 
Kazım aga bende senin tariflerine açıklamalarına hastayım :D
Türk sanayisinin senin gibi Aga Ustalara ihtiyacı var sende agalığını yapıyorsun biz kardeşlerine Allah razı olsun senden.
 
Ne yapayım abüü , konu uzun , yazsam karışacak.
Okuyanın gözünü korkutmadan sanayi ağzıyla kısa anlatıyorum.
Merak eden olursa anahtar kelimeler yetiyor.
Olmadı soran olursa konu açılıyor...

İlk mesajda sorulan tezgahın çin yapımını alalı 30 yıl oldu.
O zamanlar elektronik bu kadar değildi , 1 yıl önce aldığım pc nin adı ZX Spectrum idi ve 32k hafızası vardı.
Menşei ingiliz myford tezgahlarıdır.
Ve aslında ortadan sütünlu freze modülü vardır, bendeki kopyada öyle.
Sonraki yıllarda tezsan tarafından patentle kopyalandı ama tutmadı, pahalı idi.
Sonradan kızakları bilyalı hale getirdim , step motorlar taktım falan filan derken beni sanayideki yaş<>vaklara muhtaç etmez şekilde yıllarca hizmetimi gördü.

İlk mesajdakine benzer bir tezgah yapmak isterseniz maliyeti 2 katı geçer (3000TL filan imiş satışı) , hemide orijinal olmaz.
Ona yakın fiyata alıp 2 step motor 2 sürücü 1 ps 1 pc daha mantıklı.
Yok @freedom33 gibi 3 eksenin varsa tabla üzerine montaj la torna yapmak hesaplı olabilir.
Uzunca parçalar için birde punta yapmak gerekir tabii.
Özellikle diş çekerken.

Bu işlerle uğraşırken 3 eksenden çok tornaya yani 2 eksene ihtiyaç olur , ilginç değil mi ?

Allah CC cümlemizden razı olsun.
 
Hayallerin sınırı ....

[video=youtube;lwmpFI1kDww]http://www.youtube.com/watch?v=lwmpFI1kDww[/video]
 
[video=youtube;g1rqVEW4Jgc]http://www.youtube.com/watch?v=g1rqVEW4Jgc&amp;feature=related[/video]
 
[video=youtube;sC2urdg_bqg]http://www.youtube.com/watch?v=sC2urdg_bqg&amp;feature=related[/video]
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,812
Mesajlar
920,673
Kullanıcılar
450,905
Son üye
user111

Yeni konular

Geri
Üst