Yeni Bir Dolandırıcılık Yöntemi Galiba

i.tandogan

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
1,295
Puanları
635
Yaş
56
Bugün iş yerinde arkadaşlardan birisi geldi ve kendisini Türkiye Elektrik Kurumu Tasarruf Hattı diye bir yerden aradıklarını aylık faturalarının 30 tl üzerinde olduğunu ve düzenli fatura ödediğinden dolayı bir ödül kazandığını söylediklerini iletti. Bu ödülden faydalanabilmesi için saatten sonra takılacak bir cihaz vereceklerini ve bunun için normalde 500 tl olancihazı 199 tl ye satacaklarını kredi kartı numarasını vermesini yada verdikleri banka hesap numarasına paranın yatırılmasını istemişler. Ben kandisini herhangi bir işlem yapmaması konusunda uyardım zannederim satacakları cihaz energy saver cihazı çevremizdekileri kandırılmamaları konusunda uyarmamız gerkiyor zannederim.
 
arkadaş polis ile görüştü sonuç olarak bir cihaz satıyorlar karşılıksız bir işlem yapmadıklarından işlem yapılamıyormuş:(
 
milletin masum inançlarıyla oynayıp insanları kandırmak çok kötü bir şey. Bence polise gitmen en doğrusu olurdu.
 
dur bakalım daha neler duyacağız. kafamızı bu işlere çalıştırdığımız kadar üretsek daha iyi olmazmı
 
Yine hortladılar.

Az önce Türkiye Elektrik Kurumu Tasarruf Merkezi (veya Hattı)'nden aradığını söyleyen bir bayan sesi, adımı söyleyerek teyit ettikten sonra elektrik sarfiyatı konusunda benimle görüşmek istediklerini söyledi. Sonra aylık ortalama ne kadar fatura ödediğimi sordu. Arayan telefon 0532 111 40 11 idi.

Ben de -Madem ki Türkiye Elektrik Kurumundan arıyorsunuz, faturalarımı görebilmeniz gerekir, neden bana soruyorsunuz ki deyince -Peki efendim diyerek telefonu kapattı.

Sonra merak edip internette arama yapınca bu başlığı gördüm.

Demek ki halen devam ediyorlar.

Şimdi polise gidip ne diyebiliriz? Ortada henüz işlenmiş bir suç yok. Ancak benim telefonumu nereden edindikleri ortaya çıkarsa belki o zaman suç bulunabilir.

Saygılar.
 
Aynısı benim başıma geldi beni de 0232 4890389 aradı. Aşağı yukarı sizinle aynı konuşmalar geçti. 2-3 kere hayır almayacağım dedikten sonra bıraktılar. Bu telefonları nereden buluyorlar bende anlamadım.
 
Kanunun boslukları her zaman vardır.
 
Bugün aradılar ve hediyeleriyle konuya girip sonradan saçma sapan bir şekilde konuyu 256 TL lik ödemeye bağladılar. Ben işlemi durdurdum bankamdan,hemen kartımı kapattım. Tavsiyem kesinlikle itibar etmeyin. Size güven vermek için her türlü yalanı söylüyorlar. Sonra işlemi iptal etmek yada iade etmek istediğinizde iletişim kurabilmeniz çok zor. Ne yazık ki insanlar olay olduktan sonra araştırma yapıp bu yazdıklarımızı öğreniyorlar, bende bu şekilde uyandım yaptığım yanlışlığa. Konuştuğum bayan işe yeni başlamıştı arkasından birisi sürekli ne söylemesi gerektiğini söyleyerek yönlendirdi bayanı, yani büyüyerek devam ediyorlar yeni eleman yetiştirip yeni müşteriler buluyorlar. Fatih Taşçı bu dolandırıcılardan sadece birisi,0.532.111.88.77 numaralı telefondan arıyorlar bilginiz olsun.
 
Selamun aleyküm
Sevgili arkadaşlar bu konularda her ihtimali düşünmek gerekir. Ticaret, ticari ahlak ile yapılmadığından müşteri haklarının ihlal edildiği birçok durum olabilir. Bunların şiddetlileri de dolandırıcılık olabildiği gibi; başlı başına dolandırıcılık da yapılmış olabilir.

Yalnız 155 i aramakla veya karakolda bir memur ile görüşmekle konuyu gerekli yerlere iletmiş sayılmazsınız. Bu kurumlar gerçek zamanlı sorunlar temelinde müdahale esaslı olduklarından bu tip takibat işlerinde uzman olmayan, kanunlara hakim olmayan kişilerden yanıt almış olabilirsiniz.

Karşı tarafın bir ihtimaldir ki dolandırıcı olmadığını da düşünerek, onların haklarını da gerektiğinde korumaya hazır olarak konuyu karakola oradaki yetkililer uygun görmese de dilekçe yazarak veya savcılığa dilekçe yazarak veya savcıya bilgi vererek ele almanız gerekebilir.

Vatandaşlık e devlet şifresi ile de direk tüketici hakları başvurusu yapılabilmekte. Tüketici haklarının yanında bakanlıklara da faks veya dilekçe yollayabilirsiniz.

İşin esasında bu tip durumlara hakim teşkilatlara direk ulaşılınca sorun anlaşılır.

0232 4890389 numarası da google da aratılınca bir şirkete ait çıkyor. Ne zaman o şirkete aitti sizi ne zaman aradılar bilmiyorum ama; inclenmesi gerekir.

Hayırlı günler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst