Turbofan HelikopterUçak

cncarastirma

Usta Üye
Katılım
21 Eyl 2010
Mesajlar
931
Puanları
166
Yaş
43
Selamun Aleyküm
Teknoloji değişmekte ve kötünün de hizmetinde. Savaştansa iletişimi tercih ederiz ama konuşamadan başına neler gelenlşer, doğmamış yetimler...
Bunlar bir tarafa teknik yönden fikirsel çalışmalar beklediğimiz forumda değerli katılımlar ve konular ile ufkumuzu genişletmek isteriz.
Uzaktan tek parça uçan bir sistem olarak görünen uçaklar; incelendiğinde ortaya çıkan hava hareketleri, değişen fiziksek özellikler(kimi zaman tersine dönen), hesaba katılması gereken mekanik esaslar ve daha niceleri le yoğun bir araştırma alanı..


1.jpg


Kimi zaman Dünyanın bir tarafında yoğun çalışmalar üretilen birşeyin herhangi birisinin de aklında bariz bir şekilde cereyan ettiği gibi bizim de ne kadar aklımıza gelmiş de olsa çalışmalarının (başarısız da olsa) yapıldığnı evvelden duıyduğumuz helikopter uçak özelliklerindeki sistem belirli oranda kullanılıyor olsa gerek..
2.jpg

Uçaklarda (özellkle savaş uçaklarında) yüksek hızlar vb yoğun performans özellikleri arandığından jet motor ismiyle bu halleri sağlayan ve bu hallerde verimliliğini bulan sistemler akla gelir.. Ancak helikopterin sabit irtifasında bu özellikler ön planda olmadığından (düşük hız vb) pervaneli tip motorlar akla gelmekte ki fark olarak pervanesi değil (pervane gayet tabi bir jet motoru ile döndürülebilir) çalışma prensibi önemli..
Bahsedilen uçak ve helikopter özelliklerinin birarada düşünülmesinde motor seçimi, manevra özellikleri kendisini düşündürmekte...
Jet ve pervaneli özelliklerini barındran Turbofan motor belki helikopter-uçak sistemi için ön planda bir tercih düşüncesi olabilir.
Diğer taraftan helikopter-uçak sistemi eğer uçak gibi kanatlara sahip olursa, bu kanatlarda ve kuyrukta birer tane olarak 3 adet motora sahip olabilir. Akla sacayağı getiren bu sistem denge namına getirdiklerinin yanında motorların bibririnden bağımsız hareketleri sayesinde uçakların havada dönerek gitmesi, değişik geometrilerdeki yörüngeler, sağa-sola dönüş, yukarı aşşağı ani (dalış) vb hareketler yüksek performansta yapılabilir. Mesela yukarı doğru tırmanış halinde, arka motorun kuyruktan alta dönmesi ile tırmanış aniden dalışa dönebilir.
Bu motorların bağımsız hareketleri sadece tek düzlemde değil 3 boyutlu olarak karmaşık biçimleriyle incelenebilir. Diğer taraftan motorların birbirine jetlerini üflemeleri vb kombinasyonlar ile (ki ön kanat motorları normal helikpterlerde bulunan ana pervane ile kullanılırsa arka jetin buna üflemesi değişik manevraları oluşturabilir) yüksek bir kapasite artışı incelenebilir.
Yazamadığımız birçokları bir tarafa değerli katılımlar (ve belki aramızda konnun uzmanları ile) gelişim temenni ederiz.
Havada direk uçuş ve askıda kalma sistemlerini konuşulunca karada suda bir hoverkraft nostaljik esintisiyle kendini göstermekte..
3.jpg

Her tip gelişim ve fikirsel iletişim beklentileriyle;
Hayırlı akşamlar dileriz...
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,269
Kullanıcılar
449,844
Son üye
mehmet.ali.turhan.99@gmai

Yeni konular

Geri
Üst