Trifaze motorun yıldız veya üçgen bağlı olduğunu görsel olarak tespit edememe ve monofaze akımda çalıştırma çabası

Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
4
Puanları
3
Yaş
53
Merhabalar.

Şimdiye kadar trifaze 380V ile çalıştırageldiğim 1,5kW'lık bir taşlama motorum var (Optimum SM250). Atölye değişikliği nedeni ile bunu monofaze cereyanda çalıştırmam gerekiyor. Bu forumda ve dış kaynaklarda araştırma yapınca iki metot olduğunu gördüm - basit ve ucuz olarak bir kapasitör ile (ama torktan kaybederek) veya bir MF-TF sürücü ile.

Anladığım kadarı ile bu metodların her ikisi de motorun üçgen bağlanmasını gerektiriyor. Elimdeki makinede bağlantı kutusu herhalde müdahele edilmemesi için gövdenin içine saklanmış durumda ve sadece bir delikten dışarıya üç kablo verilerek bunlar şaltere bağlanmış. Kabloların ve şalterin fotoğrafları ekli. Şalter üzerinde bir şema var ama bilemiyorum bu konuda işe yarar bir bilgi veriyor mu...

Kabloların motorun gövdeye girişi:
govdeye_giris.jpg

Şalter:
salter.jpg

Motoru tamamen parçalarına ayırmadan (ki bunu yapmak istemiyorum - hiç tecrübem yok) amacıma ulaşmak için yapabileceğim birşey var mı?

İlgi gösterecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Arifi Köseoğlu
 

Ekli dosyalar

zeybek

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
8 Şub 2007
Mesajlar
4,174
Puanları
2,759
Yaş
71
Konum
İZMİR
1. Dediğiniz gibi, monofaze olarak baglamak ve kondansatör takvıyesi ile çalıştırmak için üçgen baglantı yapmak gerekir. Bunu da , motoru bpbınajcıya götürmenız gerekır, Bu durumda güç kaybı olacagı dogrudur.
2. Yine, üçgen baglantı, ama hız kontrol cıhazı; 220 volt (monofaze giriş/ 3x220 volt trifaze çıkışlı. Buda lux olur. En iyisi. 1.5 kw. monofaze motor alıp, miline taşlamayı baglamanızdır.
 

telsiz

Üye
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
489
Puanları
18
Konum
Kocaeli
Arkadaşım öncelikle motora yük binecekse 1fazli kondansatorlu baglanti ile motor verim kaybeder.Fan gibi uygulamalarda çalışır.
Sizin için en doğru tercih 1faz220v girişli 3faz220v çıkışlı asenkron motor surucusu kullanmak olacaktır.Bunun için evet motor bağlantisini üçgen yapmaniz gerekir.Resimden gordugum kadariyla motorunuzun yıldız köprü uçları motor sargısı içinde kalmış.Bir bobinajcıya mutlaka uğramaniz gerekecek.Yani motorun 6 bobin ucu klemenslere çıkartılmalı.Burada üçgen bağlanmali.Ve surucuye bağlanmali.
 

şef112

Katılımcı Üye
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
1,024
Puanları
58
Yaş
39
Konum
BARTIN
1, 5 kwlık, 1 faz giriş 3 faz çıkışlı inverter tavsiye ederim, kondansatör bağlayarak motor çalışır tork %70 düşer istediğin performansı alamazsın.
Sürücü bağlarsan parametreden torku yükseltip, istersen motorun devir sayısını bile düşürüp arttırabilirsin, sürücüde birsürü özellikler mevcut.
Motor etiketinde üçgende 220-yıldızda 380 v yazması durumunda, motoru da üçgen bağlayacaksınız.
800 liraya işi çözersin açıkcası
 
Konu Sah
Arifi Köseoğlu
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
4
Puanları
3
Yaş
53
Zaman da onemli bir faktor olduğu icin sanirim Sn. Zeybek' in onerisini takip edecegim. Tekrar tesekkur ederim cevaplariniz icin.
Arifi Köseoğlu
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
112,310
Mesajlar
790,615
Kullanıcılar
412,847
Son üye
oxor

Yeni konular

Üst