Tank Hatti Nedİr??

Burçin ERİŞEN

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
718
Puanları
156
Yaş
46
Arkadaşlar hidrolik sistemlerde tank hattı denılen bı hat var bu tank hattı nedir ne için kullanılır bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.Kolay gelsın...
 
Sayın erisen !
Hidrolik sistemlerdeki yağın tutulduğu bir tank vardır. Bu tankın içindeki yağ pompa aracılığı ile pistonlara gönderilir. Pistonlardan geri dönen yağ tekrar yağ tankına gelir. Pistonlardan yağ tankına dönen hatta tank hattı denir.
 
Üstad sorum yanlış oldu galiba yon ventıllerındekı tank hattı cıkısı ne işe yarar diye sormam daha dogru olucak heralde bu tank hattı ne gıbı durumlarda calısıyor onu merak etmıstım.Hidrolik projelerde mevcuttur bu tank hattı ventıllerden gecer ve tanka gerı gıder.Ne gıbı durumlarda calısır onu merak etmıstım.
 
Selammun aleykum,

Arkadaşım, Seninde dediğin gibi genelde emniyet hatlarında olur.

Adı üstünde aslında EMNİYET....

Hidrolik sistemler, Ne pnömatik nede Elektrik sistemlerine benzer...

Herhangibir sıkışma, Tıkanma, vanaların açılmadığı anlarda, Selenoid valflerin çalışmadığı ( arızalandığı )

anlarda hidrolik sistemlerde basınç artması olur.

Hidrolik yağ pompasının çıkışı körlenmiş olur ve dolayısı ile körlenen nokta ile pompa arasında bulunan

herhangi bir zayıf noktadan patlama ( deformasyon ) yapar. Bu aksiyon sonrasında pompa daha rahat

çalışır, fakat belli bir müddet içinde fark edilemezse tank içerisndeki yağ sürekli olarak patlayan

yerden dışarı atılacağından yağ bitecek, pompaya ve sisteme zarar verecektir.

Bu gibi durumları engellemek için ;

- Selenoid valfler de meniyet hatı

- Emniyet valflerinde emniyet hattı çıkışı

-hidrolik piston, hidr. Pompa gibi iş elemanlarında

emniyet hattı çıkışı vardır.

Ve bu hat Hidrolik yağ tankının EMNİYET HATTI GİRİŞİ ne bağlanır.

Yani özetlemek gerekirse;

Tamamı ile Sistemin güvenliğini, ve iş sürekliliğinin devamını sağlamak için yapılmıştır.

Takıldığın noktalar olursa mail ile ulaştığında daha çok bildiğim kadarı ile yardımcı olabilirim....

Allaha emanet
 
senın dedıgıne gore tank hattı emnıyet hattıdır.teşekkur ettım arkadaşım kolay gelsın
 
Ben de bildiğim kadarını dilim döndüğünce izah etmeye çalışayım. Hidrolik yağ olarak yazacağım bütün basınç sistemleri için geçerlidir.
Tank hattı genelde geri dönüş hattı olarak yapılır. Tanktaki yağa pompa vasıtası ile basınç kazandırdığınızda bu yağın bir şekilde geri dönmesi gerekir işte tüm sistemden yağı toplayarak kazana geri dönüşü sağlayan hat tank hattıdır. Geri dönüş nereden ve nası olur derseniz:
örneğin basınç regülatöründen olur. Diyelim ki pompa 200 bar bassın size gerekli olan 120 bar olsun regülaorör girişi 200 bardır bir miktar yağ regülatör üzerinden geri dönerek (Bypass) bu hattan tanka gider çıkışta 120 bar kalmasını sağlar.
Yada bir pistonda yağ pistonu çalıştırdı yani işini yaptı sonra ne olacak toprağa akacak hali yok yine bu hat üzerinden tanka geri döner.
Yada bir emniyet valfi olsun sıkışmadan yada aşırı basınçtan açtı yağ nereye gidecek yine bu hatta ve tanka geri döner.
Pistonlar, ventiller, pilotlar ..... sonuçta bu hatı kullanarak gerektiği şekilde yağı yanka geri yollarlar.
Hidrolik sistemlerde elektriksel sislemlerdeki gibi her noktaya bir ölçü aleti bağlayıp ölçme imkanı yoktur. Bu boruların iyi anaşılıp takip edilmesi çok önemlidir. Geri dönüş borusundaki ısınma yada ses takip edilerek kaçaklar ve arızalar bulunabilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,306
Mesajlar
916,563
Kullanıcılar
450,144
Son üye
Saffetarli

Yeni konular

Geri
Üst