Senkron Alternatör

berkanalco

Üye
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
33
Bir senkron alternatörde Boş çalışmada senkron alternatörün devri neden sabit tutulur, hız değişirse ne olur? ve senkron alternatörün uyartım akımı nominal değerinin üzerinde arttığı zaman alternatörün gerilimi neden artmaz? yardımcı olabilen varsa sevinirim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
https://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/senkron-motorlar/12285#ad-image-0

Cos fi (güç katsayısı) sabit tutulmak için (Şebeke kompansatörü olarak) motor olarak çalışıyorsa (senkron motor bu amaçla çıkış mili boş olarak çalışıyorsa) senkron motorun devri sürekli sabit tutulmalıdır. Senkron motorun o anki devri frekansla doğru orantılıdır, frekans artarsa devir artar, frekans azalırsa motorun anlık devri de azalır. Uyartım akımı belirli bir değerden sonra artsa da senkron motorun statorundaki nüve tam bir mağnetik doyuma geçeceğinden alternatör gerilimi de değişmemiş olur. (Hem motor hem alternatör olarak 2 türlü tersinir şekliyle ele aldım) Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
acaba generatör nominal devrinde dönerken (n=1500 dk-1) uyartım akımı (Im= 0) sıfır ise generatör uçlarındaki gerilimi oluşur mu?. Bu konumda alternatör uçlarına çıplak elle dokunulursa ne olur?
 
acaba generatör nominal devrinde dönerken (n=1500 dk-1) uyartım akımı (Im= 0) sıfır ise generatör uçlarındaki gerilimi oluşur mu?. Bu konumda alternatör uçlarına çıplak elle dokunulursa ne olur?
Evet oluşur, artik miknatisyetten dolayı lm =0 olsa bile. Oranı tam hatırlamıyorum normal gerilimin %10 vy başka bir değer, en doğrusu deneyip ölçmek.
 
Şu durumu olabilir, genellikle elektromınatıslı olan alternatör rotorunda artık bir mıknatısiyet kalırsa az da olsa çıkıştaki stator sargılarında (3 fazlı veya tek fazlı sargı çıkış uçlarında) AC elektriğini bu şartta üretebilir, üretilen bu voltaj 65 volt ve üstü ise bu nedenle çıplak elle dokunulmaması (eğer artık mıknatısiyet oluşma durumu rotor nüvesinde elektromıknatıslık uyartım akımı kalktıktan sonra yine varsa) çok iyi olur.

Kendinden (içten) uyartımlı 3 fazlı alternatörlerin uyartım akımını, bilezik-fırça yerine dönen diyotla doğrultup DC olarak içten alternatör dönerken iletilen sistemlerde, artık mıknatısiyet aslında istenilen bir durumdur. Çünkü bu artık mıknatısla ilk dönerken üretilen DC akımı, bu içten geri beslemeyle içten uyartımı sağlayan (ayni mil üzerindeki) dinamonun paralel bağlı elektromıknatıslarına dönerken gittikçe artarak gelen bu DC elektrikle, bu dinamomun statorunu doyuma geçirip asıl istenen voltajdaki gerilim ve akımı (220/380) ilerleyen zaman içinde hızlıca üretebilmiş olur. Yani ilk geçiş (elektrik üretim) aşamasında bu artık mıknatıslıktan bu şekliyle yararlanılmış olunur. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst