Psu ile 12v 70a akü şarjı !

merhaba hocam , dediğiniz fikirler güzel hatta psu ve modül ile benzer bir devre kurmuştum ama akünün fazla akım çekmesi psu korumaya geçirip kapanmasına neden oluyordu , bende daha basit bir devreyle dediğiniz gibi led trafo ile bir kaynak oluşturup tekrar deneme fikrim var , elimde arızalı 12v 15a led trafo var onu ayarlı hale getirip otomatik şarj kesici ile birlikte denemeyi düşünüyorum
Otomatik sarj kesicinden kastiniz belirli bir voltaja gelince akimi kesen devre ise , AGM ve EFB akuler icin uygun bir yontem degil. Ancak klasik kursun asit akulerde kullanilabilir. Siz 14.8 volta gelince sarji keserseniz, akunuz tam ve saglikli dolmaz(Yanlis hatirlamiyorsam %80 doluluk). Akuyu araca tam doldurmadan koymak yanlis olur. Basinda durup ,14.8 volta geldikten sonra ,cekilen akimi takip edip, tarif ettigim sekilde uygulamaya devam ederek sarji sonlandirmalisiniz.
Ben basinda beklememek icin arduino ve akim olcen arduino modulu ile, akimi takip edip ve sarji otomatik kesen bir sistem dusundum. Daha sonra gelerek, 14.8 volttan 13.8 volta dusurup tekrar sarja takilir. Bu asamadan sonra sarjda unutsaniz bile bir sikinti olmaz.
Bir de PSU yuksek akim cektiginde kendini korumaya aliyorsa , 3.3 volt ve 5 volt hattina wattli direnc baglaniyormus. Nasil yapildigini arastirabilirsiniz.
 
selamlar
akü şarj işinden pek anlamam ama bir yakınımın ihtiyacından ötürü ilgilenmek zorunda kaldım ve başlıktaki değerlerde bir aküyü psu ile şarj ederim diye düşündüm ki psu bu değerleri rahat karşılayacak güçte , akü şarj için 14.7v 8.5-9a ile şarjı yapılması bildirilmiş , bende bunun için dc-dc booster aldım ve psu ya ekledim fakat 12v hattından modülü bağlayınca en düşük 16.7v aldım ki bu akünün şarj değerinin üstünde , ama sorun bu değildi modül çıkışını aküye bağlayınca psu direk dengesiz çalışmaya başladı ve bağlantıyı ayırınca da kapandı , buna sebep akünün 12v kanalından fazla güç çekmesi olabilir mi çünki tek kablo üzerinden boostera giriş yaptım , psu 400 wattlık ve dc modülde 12a çıkış desteği mevcut , tşk
Akünün üstünde 5.5amper ile 6.0 amper arası şarj edilmesi gerektiği yazıyor bu maxsimum dayanabileceği akımlar.bence 19volt notebook adaptörüne seri bağlı bir 50watt 12volt spot lamba ile bağlayıp şarj edebilirsin ortalama 4 amper gibi bir akımla şarj eder.onemli nokta kablo uçlarını birbirine deydirmeyin lamba patlar.ve maxsimum şarj voltajını geçince elektirigi kesmeniz gerek
 
Akünün üstünde 5.5amper ile 6.0 amper arası şarj edilmesi gerektiği yazıyor bu maxsimum dayanabileceği akımlar.bence 19volt notebook adaptörüne seri bağlı bir 50watt 12volt spot lamba ile bağlayıp şarj edebilirsin ortalama 4 amper gibi bir akımla şarj eder.onemli nokta kablo uçlarını birbirine deydirmeyin lamba patlar.ve maxsimum şarj voltajını geçince elektirigi kesmeniz gerek

kusura bakmayın hocam mesajı yeni fark ettim , evet dediğiniz gibi agm akü , tam olarak linkteki ürün
https://www.trendyol.com/yigit-aku/engelli-arac-akusu-12v-60ah-jel-aku-2022-uretim-p-353175491
Simdi farkettim. Bu aku otomobil akusu degil ,engelli arac akusu!
 
Otomatik sarj kesicinden kastiniz belirli bir voltaja gelince akimi kesen devre ise , AGM ve EFB akuler icin uygun bir yontem degil. Ancak klasik kursun asit akulerde kullanilabilir. Siz 14.8 volta gelince sarji keserseniz, akunuz tam ve saglikli dolmaz(Yanlis hatirlamiyorsam %80 doluluk). Akuyu araca tam doldurmadan koymak yanlis olur. Basinda durup ,14.8 volta geldikten sonra ,cekilen akimi takip edip, tarif ettigim sekilde uygulamaya devam ederek sarji sonlandirmalisiniz.
Ben basinda beklememek icin arduino ve akim olcen arduino modulu ile, akimi takip edip ve sarji otomatik kesen bir sistem dusundum. Daha sonra gelerek, 14.8 volttan 13.8 volta dusurup tekrar sarja takilir. Bu asamadan sonra sarjda unutsaniz bile bir sikinti olmaz.
Bir de PSU yuksek akim cektiginde kendini korumaya aliyorsa , 3.3 volt ve 5 volt hattina wattli direnc baglaniyormus. Nasil yapildigini arastirabilirsiniz.
şarj voltajının kaç voltta kesileceği ayarlanabiliyor , lion pilden araç akülerine hepsinin şarjı mümkün bu devreyle , fakat çekilen akımın min değere ulaştığındaki voltaj değerini görmek için dediğiniz gibi akımın takibi önemli , psu korumaya geçmesinde ise 5v hattında watlı direnç ekli olduğu halde korumaya geçiyor
 
şarj voltajının kaç voltta kesileceği ayarlanabiliyor , lion pilden araç akülerine hepsinin şarjı mümkün bu devreyle , fakat çekilen akımın min değere ulaştığındaki voltaj değerini görmek için dediğiniz gibi akımın takibi önemli , psu korumaya geçmesinde ise 5v hattında watlı direnç ekli olduğu halde korumaya geçiyor
Bu sarj kesicideki sorun da bu zaten. Voltaj degismeyecek. Anlattigim tarifi iyi anlayamamissiniz anlasilan. 14.8 volta ulasinca 13.8 volta voltaj dusurulecek. Akim izlenecek fakat akim istenilen degere dusunce voltaj yine 13.8 volt olacak. Voltaj degismedigine gore bu sistem ise yaramaz. Bilmem anlatabildim mi? Kolay gelsin.
 
Sayın @qnedim Hocam yeni konu açmak istemedim;
2011 1,33 toyota yaris aracımın Start-stop üzerinde EFB inci marka aküm var , kapalı garajda kullanmadan voltajı 12.3V ölçtüm akü orjinal olup şu an herhangi bir şikayetim yok, 7 nolu mesajınızadaki yazdıklarınıza göre şarja takayım mı ? Tavsiyelerinize talibim.
 
12.40 volt altı kurşun sulu akülerde kritik eşiktir. Bu gerilim altı sülfatlaşmayı artırır. Dolaysıyla şarj edilmeleri gerekir. Hatta bu voltlarda kalma süresine göre sülfatlaşmayı giderici redresör/kurtarma şarjı gerektirir. Normalde akü boştayken ölçülen gerilim 12.60 volt seviyelerinde olmalı (6x2.1 volt).
 
Sayın @qnedim Hocam yeni konu açmak istemedim;
2011 1,33 toyota yaris aracımın Start-stop üzerinde EFB inci marka aküm var , kapalı garajda kullanmadan voltajı 12.3V ölçtüm akü orjinal olup şu an herhangi bir şikayetim yok, 7 nolu mesajınızadaki yazdıklarınıza göre şarja takayım mı ? Tavsiyelerinize talibim.
Merhaba , sorunuzu yeni gordum , kusura bakmayin. Elinizde akim sinirlayan modul varsa tabiiki mutlaka sarj edin. Sarj bittikten sonra 24 saat bekleyin ve akunuzun ustunu nemli bir bezle sildikten sonra, ustunde plastik vida gibi birsey varsa , kalin bir metal ile (madeni para , anahtar gibi) acip temiz tahta bir cubuk ile ( sakin metal kullanmayin) herbir hucrenin elektrolit seviyesini olcun. 1 cm. den az ise saf su ile tamamlayin. Bir cubugun iki tarafli kullanirsaniz 3 cubuk gerekli size. Eldiven gozluk gibi onlemleri almayi unutmayin ve sarj dahil tum islemleri balkon gibi acik alanda yapin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,686
Kullanıcılar
449,954
Son üye
yulaf177

Yeni konular

Geri
Üst