piston yapımı (yardım)

Yorumunuz için teşekkürler ancak stirling motor çok verimsiz kalıyor buharlı motorun yanında.Youtube üzerinden aratırsanız bir sürü örneği var el yapımı hepsi de bende onlar gibi bir tane yapmak istiyorum ancak bu parçaları nereden bulabilirim bilmiyorum.Tabi ki önce öğrenmek gerek ama internette plastik parçalarla yapan bile mevcut youtube a sadece HOMEMADE STEAM ENGİNE yazmanız yeterli mantığı anladım ama parça sıkıntım mevcut verim istiyorum ama çok professiyonel bir şey olması da beklenmez tabi boru ve mil kullanmak mantıklı gibi.
 
hocam bende okulda deneylerde kullanmak üzere ucuza nasıl piston imal edebilirim diye düşünüyordum. aklıma arabalarda, koltuklarda kullanılan havalı amortisörler geldi. acaba aşağıdaki sistem sizin için de çözüm olabilir mi?(gerçi yüksek basınçlı diyor, tehlikeli ama güvenlik şartları sağlandıktan sonra denenebilir.)
http://www.parcatreni.com/megane-1-bagaj-amortisoru-sol-coupe-1995-2002-74227.html
 
Hocam kanımca onlarda epeyce sürtünme vardır bize seri hareket eden pistonlar lazım yani arabanın bagajını açarken yavaş açılıp kapanması için bu amortisörlerden kullanılıyor o yüzden bize pek yaramaz. Benim aklıma çakmak girişinden çalışan kompresörler geldi bunların pistonunu kullanmak baya mantıklı silindir için boru çok çünkü piston olduktan sonra boru işi pek sorun olmaz ben şimdilik deneme amaçlı şöyle bir proje gördüm buhar motorları ile ilgili adam çok basit bir şekilde yapmış bakalım ben de denerim bir de bisiklet pompaları da çok uygun aslında basınca da oldukça dayanıklılar ve hızlılar link aşağı da

http://steamsciproj.blogspot.com.tr/
 
Merhaba
Resimdeki parçalara bir göz atın isterseniz.Tam olarak işinizi görmese de biraz uğraşı ile adam olur herhalde.Ayrıca çok pahalı parçalar değil toplamı 50-60 TL ancak tutar.
SDC15420-640x480.jpg
 
Resimdeki gibi bir alet alıp parçalarını kullanmak zaten aklımda olan bir fikir bu resimdekiler benim işimi rahat görür ancak şu an araştırma aşamasındayım 12 volt kompresörler 20 tl hem elektrik motorum olmuş olur (120 watt) hem pistonu söküp kullanabilirim.Silindir çok zor mesele değil ancak piston eklemli ve sürtünen olduğu için elle yapmak pek mümkün değil piston çapına göre boru alınır ve silindir yapılır ben kompresörü kullanabilirim büyük ihtimalle ancak şu anda basit malzemeler ile düşük maliyetli bir buhar motoru denemesi yapıp sonra bu tür bişeye geçmeyi planlıyorum.
 
Sayın Tekosis in bahsettiği bizim de ele aldığımız amortisörlerin kullanım yerlerindeki hareketi yavaşlatan "zor kapanma" hali içlerinde bulunan basınçlı gaz nedeniyle. Bu sistemin dağıtılmışı fevkalade iş görebildiği gibi iç kısım pistonu da uygun çapa getirilebilir gerekirse. (Bunlarda o-ring oluyor) Bunlar aslında ön ve arka kısım aktif olarak çift silindirli(bir taraf hacmi küçük diğeri büyük-bir taraftaki milden dolayı-) ve boksör motor biçiminde (mantığında) çalıştırılabilir.
Üst resimdeki dağıtılmış bir hiltiye benziyor. Bu ve benzeri makinaların sadece sıfır fiyatları değil, hurdacılardaki bobinajcılardaki kullanılmaz durumda olanların fiyatları incelenmelidir. Hurdasının kilosunu birkaç Lira ya almak mümkün olabilir.
Aslında pistonun da zor bir görüntüsü yok; dışı işlendikten sonra bir biyel deliği işi bitirebilir. Yalnız bu sistemi komple uyumlu düzgün çalıştırmak kolay değildir. Birçok videoda heves için yapılmış uyumsuz sistemler görünüyor.
Daha birçok uygun sistem çıkabilir ama hazır olanları ön planda olmalı. Verdiğimiz linklerdeki tip bir imalatçıdan hazır alınabildiği gibi, buzdolabı kompresörü, 12V kompresör, hilti(elektropnömatik), hızar motoru vb direk uyan mekanizmaların, parçaları değil direk kendisi bütün olarak kullanılmalı. Bazen sistemlerin küçüğünü yapmak daha zor olur. Mesela 50-150 cc dört zamanlı bir motor giriş çıkış vanaları(kam şaftı) ile belki küçük bir modifiye ile hallolabilirken, ufak bir sistemin verimli çalıştırılması ve de vücuda getirilmesi kimi insanların hevesini kırabilir.
Bisiklet pompası vb ekipmanın (basitlerinin basınca dayanımı pek mevzu değil. Hele ki sıcaklık arttığında metallerin ve başka malzemelerin mukavemetleri düşer. Tabi ufak bir uygulamada ön planda olmayabilir bunlar) kullanıma uygun olanı tespit edilirse aliminyum kanatçık vb ekleme ile fazla ısınması önlenerek çalışma sıcaklığı azaltılabilir.
Başarılar dileriz..
 
Yorumlar için teşekkürler aslında dediğiniz gibi sistemlerin küçüğünü yapmak zor büyükler ise maliyetli fakat parça temini kesinlikle daha kolay diye düşünüyorum. Birçok videoda hakikaten heves için yapılmış sistemler mevcut ancak şu andaki hedefim zaten bu tarz bir motorun protatipini yapıp işleyişini gözümle de görüp gerçeğini daha uyumlu bir şey yapmak aslında bu başlığı açmaktaki asıl niyetimde piston yapımı hakkında da arayanların bazı cevaplar bulmasıydı burada herkesten bir sürü fikir çıktı çok güzel oldu diye düşünüyorum.
 

evet arkadaşlar linkte piston yapımıyla ilgili çok güzel bir şey buldum adam dolgu malzemesi ile silindire birebir uyumlu piston yapıyor işlevsel gözüküyor denenmeye değer heralde
 

evet arkadaşlar linkte piston yapımıyla ilgili çok güzel bir şey buldum adam dolgu malzemesi ile silindire birebir uyumlu piston yapıyor işlevsel gözüküyor denenmeye değer heralde

amatör olarak tornada işlenecek gömlek ve pistondan kesinlikle daha verimli olacaktır. Epoxy olarak belirttiği malzeme tam olarak nedir nasıl bulunur bilmem ama, hamur şeklinde sunfix yapıştırıcı var. kuruduktan sonra yağlı olmasından dolayı pistondan kolayca çıkarsa tam aradığınız malzeme.

Not: Sunfix kuruduktan sonra üzerine diş bile çekebilirsiniz.
 
Selam, motorsiklet tamircilerinden çıkma 38 mm çapında piston bulabilirsiniz. Daha ufak bir şey isterseniz araba çakmağından lastik şişiren küçük kompresörler var 10-15 tl ye yenisi satılıyor. Onların pistonları daha ufak tefek oluyor. Bir bakın isterseniz. Kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,837
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst