20 cm mesafeyi maksimum 5 saniyede kat etmek istiyorsunuz ve mevcut 450 rpm (devir/dakika) hızında çalışan bir motorunuz var.
İstenen mesafeyi istenen zamanda kat etme hızı:
20 cm / 5 saniye = 4 cm/s hızına denk gelir.
Motorun 450 rpm hızındaki çıkışını çevirme hızı:
450 devir/dakika ≈ 7,5 devir/saniye
Mekaniği Kremayer dişli ile yapalım ve motor miline bir Pinyon dişli olduğunu var sayalım. Çap 36mm olsun.
Dişli çapı ve bu çapla bir devirde ne kadar mesafe kat edildiği bilgisini kullanarak dişli bağlantısının hızını bulalım:
Dişli çevresi = Çap × π = 36 mm × π ≈ 113,1 mm
1 devirde kat edilen mesafe = Dişli çevresi = 113,1 mm = 0,1131 metre
Dolayısıyla, motorun çıkış hızı ile dişlinin hızı arasındaki oran::
Motor hızı / Dişli hızı = 7,5 devir/saniye / X metre/saniye = Oran
Motor hızını metre cinsine çevirelim:
7,5 devir/saniye × 0,1131 metre/devir ≈ 0,84825 metre/saniye
0,84825 metre/saniye = 4 cm/s = Y metre/saniye (istenilen hız)
Dolayısıyla, Y değerini bulmak için:
Y = 4 cm/s = 0,04 metre/saniye
Öncelikle, istenen hızımız 0,04 metre/saniye ve mevcut motor hızımız 7,5 devir/saniye (0,84825 metre/saniye). Aradığımız redüksiyon oranını bulmak için istenen hızı mevcut motor hızına bölmemiz gerekiyor:
Redüksiyon oranı = Mevcut motor hızı / İstenen hız
Redüksiyon oranı = 0,84825 metre/saniye / 0,04 metre/saniye ≈ 21,20625
Bu hesaplamaya göre, istediğiniz hıza ulaşmak için mevcut motor hızını 21,2 kat daha yavaşlatmanız gerekecektir. Yani, mevcut motorun çıkış hızını 21,2'ye kadar bir redüksiyon oranıyla düşürmeniz gerekecek. Bu redüksiyon oranı, istenen hıza ulaşmak için gereken dişli/dişli oranını veya redüktörün oranını belirlemek için kullanılabilir.
Bu durumda, 450 rpm hızındaki motorunuz için istediğiniz hızda bir hareket elde etmek için ortalama 20 (21,2)'ye kadar bir redüksiyon oranıyla bir redüktör kullanmanız gerekecektir. Bu redüktör oranını elde etmek için uygun dişli/dişli oranlarını veya redüktörün oranını seçebilirsiniz. Bu oranlar, istenen hıza ulaşmak için gereken hız düşüşünü sağlayacaktır.
Verdiğiniz Motor Torku ve redüktör nedeni ile bu ağırlıklar için yeterince yüksektir