Araçlardaki şarj dinamosu (alternatör) de mikrodalga fırındaki tepsiyi çeviren redüktörlü senkron motordaki gibi senkron bir jeneratördür. (Daimi mıknatıslı bir rotora değil elektromıknatısla dönen bir rotor kısmına sahiptir, biraz farklı olarak) Aküyle paralel bağlı iken çok yüksek devirlerde iken şarj dinamosu 14.4 volt dc.’ nin üzerine (konjenktörün gerilim regülasyonu sayesinde) çıkamaz, ancak akü alternatöre paralel bağlı olmadığında ve çok yüksek motor devirlerde iken 14.4 voltun üzerine çıkıp 12 voltluk araç ampullerini kolayca bozabilir. (Akünün kompanse eden, dengeleyici etkisi tam olarak da kalktığı içindir)
Sizin 300 volt dc.’ yi avometredeki ac kısmından okumanız da buna çok benzerdir. Çünkü 220 volt 4 watt.lık bir ampüle bağlı değildir, çıkışı tam boştadır, sadece ölçü aletinin yüksek empedanslı girişinden, bu ölçüm amacıyla ac volt bilgisi çok düşük güçte (watt. olarak) girmektedir, çıkışta gerilim düşümüne yol açması düşünülemez ve devir sayısı normalinden çok yüksektir. Bu da tersinden olarak motor yerine jeneratör (üreteç) ilkesiyle milinden bir kolla çevrilen senkron motora akuple dişli redüktör (dişli çark) sistemiyle devir sayısı çok artırılarak bu sağlanmaktadır. 220 vac yerine 300 vac'yi okumanız da sırf bu nedenledir.
Bisiklet dinamosu da ac üreten bir senkron jeneratördür ve çıkışına bisiklet farları (ön, arka) bağlı değilken ac çıkışını, bu bisiklet tekerinin çok yüksek devirlerinde dönmesi esnasında ölçmüşseniz eğer, örneğin nominal çıkış voltajı olan 6 volt ac yerine 7.5 - 8 volt ac’leri (dinamo uçları boşta ve sadece ölçü aletine bağlı iken) okumanız yine mümkündür. Kolay gelsin.